Kring!!( Waktu rehat )
Kihyun dan jimin terus masuk ke dlam kelas selepas cikgu kim keluar.
Dan serta merta pelajar kelas 6-1A mula bergosib tentang kejadian tadi."Ape tengok-tengok?! Kitorang tahu la kitorang hensem! So tak payah la nak panfang aku macam tak pernah nampak orang!!" ujar kihyun yg geram dgan manusia yg tak habis-habis berbisik-bisik smbil memandang ke arah dy dan jimin.
"Ha'ah hensem sgat lagi-lagi orang yg pakai sepende minion! Hahaha " ujar pelajar yeonja yg berambut pendek.
Serta merta pipi jimin kemerahan menahan malu. Mana tak malu kalau semua orang gelakkan dy smbil mengejeknya.
"Wae?! Salah ke kalau aku pakai sepende minion?! Hah?! Salah ke?! " ujar jimin dgan geram. Dadanya turun naik menahan marah.
"Sabar min sabar" ujar kihyun yg cuba meredakan kemarahan jimin.
"Eleh nk nangis laa tu! " jerit pelajar namja yg hitam legam 😅
"Woi kau tak payah nk ejek chingu aku laa sial!! Sedar sikit diri tu!! Dah la hitam bin legam!! Ada hati nk ejek chingu aku!" pekik kihyun. Lalu bahu pelajar namja itu dy tolok kasar menyebabkan pelajar namja itu jatuh.
"Sakit laa bahalol hik hik eomma!! " pelajar namja itu terus menangis dgan galaknya.
Terkebil-kebil pelajar kelas 6-1A memandang pelajar namja itu menangis. Termasuk jugak dgan kihyun dan jimin.
"Budak ni biar betul? Tadi kata kat aku bukan main lagi tapi last² dy yg nangis...huh bengong betul laa budak nih" ujar jimin perlahan pada kihyun.
"Haa tu laa lain kali kalau nk cakap tu jangan main hentam je! Sekarang kene batang hidung sendiri.... Nangis laa kau puas²!" kihyun terus menarik lengan jimin lalu kluar dari kelas. Mereka terus menuju ke kantin sekolah
"Wow boleh tahan jugak erh engkau" puji jimin.
"Ni Yoo kihyun laa " ujar kihyun bangga. Jimin terus menjelingnya.
"Weh kau pergi beli makanan biar aku cari tempat duduk" ujar kihyun lalu dy beredar mencari tempat duduk.
"Woi bak arh duit!! Takkan aku nk beli pakai daun!! Woii!! " jerit jimin pada kihyun. Tapi malang kihyun hanya mengendahkan jeritannya.
"Tak guna punye chingu!! Huh" jimin terus mengorak langkah ke kaunter makanan.
********************
Kihyun meliarkan matanya untuk mendapatkan meja kosong.
"Penuh" keluh kihyun
Tiba-tiba mata kihyun berhenti pada sebuah meja yg hanya diduduki seorang sahaja pelajar yeonja.
Tanpa melengahkan masa kihyun terus menuju ke meja itu.
"Cheogiyo(?) sini ade orang duduk tak? " soal kihyun pada yeonja itu. Yeonja itu hanya membisu malah dy menyembunyikan wajahnya dgan rambut panjangnya.
Kihyun mengerutkan dahinya. Pelik dgan kelakuan yeonja itu.
'Yeonja ni dah kenape? Asal dy macam nk sorok muke dy? ' getus hati kihyun.
"Ka--"
"Yah kihyun-na neo eodi?!"
SOMEONE POV
"Yah kihyun-na neo eodi?!"
Aku mengerutkan dahi bile mendengar suara yg baru hadir itu.
"Eo? Yah jimin sini!"
Bwo?! Ji-jimin?!
Haish eottoke(?)
Aku mulai gelisah tak tentu pasal. Dadaku berdegup kencang. Aku menyelak sedikit rambut ku supaya dapat melihatnya
Dan
Arhgg!!
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
Crush
FanfictionAku hanyalah seorang yeonja yang lemah dan hanya mampu sabar dengan segala rintangan. Dicaci Dan Dimaki Hanyalah perkara biasa bagi ku Namun hadirnya seorang namja dlam hidupku Ia mengubah segala nasib ku Semuanya dalam 'Crush'