Part 4

53 13 2
                                    

Jimin pandang ke luar tingkap dgan pandangan kosong. Otaknya ligat memikirkan sesuatu.

Kinyun yg berada disebelahnya memandang pelik. Lalu dy memanjangkan lehernya untuk melihat apa yg dilihat oleh jimin.

Dahinya terus berkerut. Dy pandang wajah hensem jimin dgan pandangan yg pelik.

'Ape yg si ketot ni tengok? Aku tengok tak de ape pun kat luar tu? Sewel ke ape ketot ni? ' getus hati kihyun

"Weh! " panggil kihyun.

"Weh ketot! " jerit kihyun di telinga kanan jimin dgan kuat. Geram dgan jimin yg tidak menyahut panggilannya.

"Yah! Tak payah laa nk jerit-jerit bagai! Kau fikir aku pekak ke?! " marah jimin sambil mengosok telinga kanannya dgan kasar.

"Haa memang pekak pun!! Aku panggil kau bukan main lagi! Aku ni macam anjing menyalak panggil kau punya pasal! " tipu kihyun.

"Oi makcik yoo kau takpayah nk over sgat laa!! Macam anjing menyalak konon hak tuii!! " ujar diva boo lalu dy keluar dari kelas itu.

"Tak guna kau! Aku namja laa pabo! Nyah kau anak boo! " jerit kihyun pada diva boo yg sudah jauh darinya

Jimin menjeling kihyun menyampah.

"Ape jeling-jeling? Juling kang baru tau?! "

"Lantak a--" tiba-tiba kata-katanya terhenti apabila terpandang seorang yeonja masuk ke dlam kelasnya.

'Aik? Yeonja ni sekelas dgan aku ke? Asal aku tak tau?' getus hati jimin

"Weh? Kau tengok ape?" soal kihyun lalu dy toleh ke arah jimin pandang.

"Kim sae ron? " ujar jimin pelan.

"Eh min bukan ke dy yg kene maki kat kantin tak di? " soal kihyun.

"Ha'ah dy laa tapi betul ka dy anak banduan? " jimin pandang kihyun sambil menaikan kening kanannya.

"Entah la aku pun tak tau" jimin dan kihyun pandang saeron yg duduk di belakang sekali iaitu di tempat duduknya. Saeron hanya duduk berseorangan kerana tiada orang sudi duduk bersamanya.

Tiba-tiba datang sekumpulan yeonja ke arah saeron.

"Hai cantek laa kau harini" ujar salah seorang dari sekumpulan yeonja itu.

Saeron hanya mendiamkan diri malah dy menundukkan kepalanya. Kerana dy sudah tau tujuan sekumpulan  yeonja-yeonja itu.

"Oi anak banduan! Aku ade dengar gosip pasal kau tadi.. Kau nk tau gosip ape? " ujar yeonja berambut pendek.

Apabila mendengar perkataan gosip pasalnya saeron terus mendongak memandang yeonja itu.

"Kau nk tau? " soalnya lagi. Saeron cepat-cepat menganggukkan kepalanya.

"Gosip pasal kau merayu kat kantin sekolah tadi! Hahaha aku rase kan kau sesuai jadi pelakon! Hahaha daebak betul mase kau nangis... Aku rase terharu pulak hahaha!! Oh ye kau mesti nk tengok video tu an? Jap erh aku tunjuk kat kau"  yeonja itu mengeluarkan iPhone dari poketnya lalu dgan laju menekan app yg tersimpan video itu.

Saeron menggeleng-geleng kepalanya. Mukanya mula kemerahan. Dy marah dan malu. Air matanya mengalir dipipinya.

Jimin yg perasan akan saerom yg menangis. Dy terus berdiri.

"Nah tengok lah" yeonja itu menunjuk video itu kpd saeron.

"Stop laa" ujar saeron dgan suara agak serak.

"Tak akan!  Selagi kau tak tengok video ni sampai habis! " ujarnya sambil tersenyum senget.

Jimin yg mula kepanasan dgan kelakuan yeonja itu pada saeron mula mengorak langkah ke arah mereka

"Aku cakap berhenti berhenti laa!! " jerit saeron dagan linangan air mata.

Tiba-tiba

Ktangg!!

TO BE CONTINUED

CrushWhere stories live. Discover now