SOMEONE POV
Aku menyelak rambut ku yg melindungi wajahku sedikit.
Maklum la nk sorok muke an? Kene la hati-hati sikit. Lagipun aku tak nak dy tengok muke aku. Aku malu.
Aku selak perlahan-lahan dan
"Argh!" menjerit aku bila wajah jimin betul-betul berada di hadapan muka aku. Rapat dan hanya berjarak 5 inci.
Aku terus bangun dari duduk. Pipi ku kemerahan dan terasa panas. Aku malu. Aku perasan yg chingu dy tengah tenung aku.
Aku terus menundukkan kepala. Aku tak tau kenapa aku rasa malu sangat.
Mungkin sebab crush ade depan aku?
Tiba-tiba bahu kanan ku digoncang perlahan oleh seseorang. Aku mula mendongak perlahan-lahan dan aku pandang pemilik tangan itu.
"Neo gwenchana? "
Gulp!
Aku terus melarikan pandangan ku.
Why now?! Aku tak sedia lagi nk hadap dy.
Sebab
Aku
Suke
Dia
"Gwen-gwenchana" ujar ku separa perlahan.
"Jinja? Tapi wae pipi kau merah? Kau deman ke? " dy terus meletakkan telapak tangannya di dahi ku tanpa memberi isyarat.
Badan ku bagaikan terkena renjatan elektrik. Terkejut dgan tindakannya. Aku tepis lembut tgannya.
Dan ape yg aku dapati ramai pelajar yg memandang ku dengan pandangan tajam.
Pelajar yeonja mula berbisik-bisik sambil membuat muke jijik padaku.
Okey, sebenarnya aku ni tak disukai ramai. Semua orang bencikan aku. Aku tak tau wae dyorang bencikan aku sangat. Atau mungkin sebab aku anak seorang
.
.
.
.
.
.
.
.
.Bekas banduan?
Aku alihkan pandangan ku ke arah dua orang namja yg berdiri dihadapan ku. Aku pandang mereka dgan pandangan sayu.
Aku alihkan semula pandangan ku kepada pelajar-pelajar tadi. Mereka menjeling tajam ke arah ku. Ape yg lebih menyakitkan hati aku bila aku mendengar hinaan drpd mereka terhadap aku. Sakit. Pedih. Aku menggempal tgan kanan ku menjadi penumbuk.
Dan mutiara jernih mengalir dipipiku. Aku benci dyorang.
"Woi!! Mulut tu jaga sikit!! Tak malu ke hina orang?! " marah namja yg berambut coklat gelap.
Atau lebih dikenali sebagai kihyun. Namja yg famous kat sekolah ni.
Aku pandang dy terkejut.
Semua pelajar mula diam.
"Buat ape nak malu?! Yeonja ni memang patut kena hina pun!! Biar sedar sikit diri tu sape! Ank panduan! Jijik laa aku!! "
Good
Kata-kata kau dah buat hati aku makin berdarah.
"Ka--"
"Yah!!" jerit aku dgan kuat. Semua pelajar kaku memandang ku. Aku tak kisah kalau dyorang makain bencikan aku tapi hati aku ni dah tak boleh tahan dengan semua ni!
" Aku tak kisah kaorang nk hina aku! Tapi jangan hina appa aku!! Ye memang appa aku banduan!! Dan aku pun benci dekat dy!! Tapi ape aku boleh buat?! Dy appa aku! Korang fikir aku tak de perasaan ke?! Korang tak tau berapa sakitnya hati aku bila korang hina aku dan appa aku?! Ape yg korang tau hanya menghina orang je!! Korang tak pernah fikir perasaan aku!! And please berhenti hina aku dan appa aku!! Aku dah tak tahan dengan semua ni!! Aku bukan binatang untuk korang caci maki aku! Aku masih ade perasaan sebab aku pun manusia jugak macam korang semua!! Tapi korang layan aku macam binatang!! Aku benci korang semua!! " aku melangkah meninggalkan kantin sekolah dengan perasaan yg bercampur baur. Air mataku tak henti mengalir satu persatu.
Dan ape yg aku harapkan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Hadirnya kebahagian dalam hidup aku.
Aku berharap sangat.
TO BE CONTINUED
YOU ARE READING
Crush
FanfictionAku hanyalah seorang yeonja yang lemah dan hanya mampu sabar dengan segala rintangan. Dicaci Dan Dimaki Hanyalah perkara biasa bagi ku Namun hadirnya seorang namja dlam hidupku Ia mengubah segala nasib ku Semuanya dalam 'Crush'