Part 6

63 10 0
                                    

Saeron pulang ke rumah dgan perasaan yang gembira. Tapi dy tidak sedar akan ade perkara buruk yang bakal menimpanya nanti.

Dy berjalan sambil bernyanyi-nyanyi lagu miss you. Senyuman manis tidak lekang dibibirnya.

"Kan bagus kalau setiap hari macam ni! " ujar sambil tersenyum-senyum mengingatkan kejadian tadi .

Sampai sahaja di pagar rumahnya. Telinga saeron menangkap bunyi sesuatu. Serta merta senyumannya mati.

"Huh! Wae aku tak mati jer? Perlu ke bina neraka bodoh ni pada aku? " ujarnya dgan nada sedih.

Dy tolak pintu pagar rumahnya perlahan lalu dy membuka langkah ke arah pintu. Ditenung tombol pintu itu. Hatinya mahu tak mahu untuk membuka pintu.

Kerana dy tahu nasib yg akan menimpanya sebentar lagi.

"Tak saeron kau kene kuat! Masuk jer!" bisik saeron sendiri.

Saeron memulas tombol pintu itu.

Dan secara automatik badan saeron tajuh terduduk. Air matanya mula mengalir deras.

"Appa!! " jerit saeron. Dy menggeleng-gelengkan kepalanya.

Tidak percaya dgan apa yg dilihatnya sekarang.

"Appa!! Ape appa dah buat!!!" saeron memandang sekunjur tubuh yg terbaring lemah dilantai.

Appa saeron memandangnya dgan pandangan kosong lalu dy ketawa kegilaan.

Saeron yg mula ketakutan segera bangun untuk melarikan diri. Namun niatnya terhalang apabila rambutnya ditarik kasar.

"Argh!" saeron mengaduh kesakitan apabila appanya menarik rambutnya dgan kasar.

"Kau nak pergi mana?! " jerit appa saeron.

"Lepaskan saeron appa!! Jebal!! " rayu saeron yg menahan kesakitan.

"Ape?! Aku tak dengar lah cuba kau ulang balik apa yg kau cakap tadi!!"

"Aku cakap lepaskan aku lah sial!! " ujar saeron menahan amarahnya.

"Kurang ajar kau!! Aku ni appa kau! Kau kena hormat aku!! " appa saeron menghentak kepala saeron ke bucu meja sehingga berdarah.

"Buat ape aku nak hormat orang macam kau!! Kau setan!! Kau bukan appa aku!! "


Pang!!

Satu tamparan mendarat dipipinya. Appa saeron menarik rambut saeron kasar sehingga ke dinding putih ruang tamu.

Kepala saeron dihentak ke dinding. Air dingin yg merah mula mengalir deras.

Saeron menjerit sekuat hati menahan sakit.

Appa saeron menolak tubuh saeron kasar ke lantai.

Perut saeron ditendangnya tanpa belas kasihan.

Saeron hanya mampu meraung kesakitan.

Sakitnya bukan kepalang.

"Biar aku tunjuk macam mana setannya aku!! " appa saeron membuka tali pinggangnya dan



Zap zap zap!!

Tubuh saeron penuh dgan kesan libasan tali pinggang appanya.

Airmatanya tak henti mengalir. Mahu sahaja dy menangis air mata darah di situ.

Kepalanya mula berpinar-pinar.

"Mampos lah kau kat sini dgan betina bodoh tu! " ujar appa saeron sambil menyepak sekunjur tubuh tadi sebelum keluar dari rumahnya.

Saeron menangis teresak-esak memandang sekujur tubuh itu yg cukup lemah.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Eo-eomma"

Satu perkataan yg keluar dari mulut saeron sebelum dy pejamkan matanya.

TO BE CONTINUED

CrushWhere stories live. Discover now