8

9 1 0
                                    

"Asså jag vet inte hur du kommer reagera på detta, men vi kommer behöva begå mord, och antagligen mer än ett." Ben kollade med en orolig blick mot mig för att se hur jag skulle reagera. Jag försökte hålla ett straight face, men sedan brast jag ut i gapskratt.

"Men Ben, tror du inte att jag gjort det tidigare. Senast förra veckan sköt jag en civil på ett casino och senare rånat samma casino för att senare bli efterlyst i hela Nevada." Jag pratade hackigt mellan skrattattckerna och Ben såg på mig med en nästan lite förödmjukad blick.

"Eh, det var väl bra. Ett problem mindre i världen."

"Ja, precis."

Samtalet vi hade kändes både stelt och framtvingat, så Ben sade åt mig att gå och packa för fem dagars resa till varmare breddgrader, vilket inte sade mig så mycket.

Jag gick ner till källaren igen, in i mitt vita och ganska tråkiga rum. Jag slänger fram min sportbag som jag fortfarande inte packat upp på sängen och river ut alla kläder från den. Jag hänger in kläderna i garderoben och det hur få av mina älskade kläder som följt med och att jag i princip inte har ett enda sommarplagg med mig. Endast ett Detroit Tigers linne och ett par knästrumpor i matchande färg. Jag skulle bli tvungen att hitta någon att shoppa med. Det skulle bli första gången jag åkte till en affär sedan min bästis Taylor blev skjuten av mistag när vi var och jagade en förädare från Aidas gäng.

Jag gick upp för trappan till Ben. När jag kom upp såg jag han och grovhångla med en extremt kort tjej. Hennes hår var i ljust ombre och hon bar ett nätlinne över den rosa sportbehån och de svart hotpantsen. Av någon anledning kändes inte detta som en av de andra tjejerna och killarna som var anställda som horor som Matt alltid gick runt och tog på. Av någon oförklarlig anledning kände jag mig sviken.

Innan någon av dem hann se mig försökte jag så tyst som möjligt smyga ner för trappan till källaren, men såklart skulle dvärgen som Ben hånglade med se mig. Hon petade försiktigt honom på axlen och han kollade frågande på henne. Hon orkade på mig och han kollade på mig.

"Jaha, eh, em, eh ja, Alex. Detta är Isabella." Ben pratade nervöst och verkade tycka att detta var extremt stelt, vilket var ganska förståligt då han precis stått med tungan nerkörd i en tjejs hals.

"Hej Alex, du kan kalla mig Bella om det gör dig mer bekväm." Bella log mot mig med en bländande vit tandrad och ett fejkat leende. Jag kände att vi aldrig riktigt skulle bli bra vänner.

"Hej Bella. Jag är då Alex som Ben sa, nitton år, kommer ifrån det splittrade gänget Thors Anger vilket är jordens bögigaste namn enligt mig och jag kom hit igår." Jag försökte att låta trevlig, men misslyckdes något brutalt. Bella kollade snett på mig, men jag brydde mig inte.

"Var det något speciellt du ville Alex?" Bens röst var lugn och jag tror att han försökte att ignorera den spända stämningen.

"Jag tänkte bara poängtera att jag inte har någon resväska, nästan inga kläder och inte en endaste IDhandling och om jag hade något pass så skulle jag ändå inte lyckas ta mig någon stans med det då jag är efterlyst i åtta delstater."

-----

Sorry för sent kapitel, men här är kapitlet jag lovade.

Hide (PAUSAD)Where stories live. Discover now