Alexs Perspektiv
På golvet i mitt vita rum satte jag mig med påsarna med kläder och en mellanstor svart resväska framför mig och började lägga ner klädesplagg efter klädesplagg.
I bakgrunden av Ed Sheerans New Man så här jag en knackning på min dörr. Jag hoppas på att personen utanför ska gå iväg, men knackningarna fortsätter envist eka med gämna mellanrum och tillslut står jag inte ut längre, så jag smäller upp dörren. Utanför står en förvånad Elijha. Han har mig en ursäktande blick och jag flyttar med åt sidan så att han kommer in.
"Hej Alex, jag sprang på Daniel, och han bad mig ge denna till dig." Elijha räcker över en flygplansbiljett. I början det det ut som en helt vanlig biljett, men när jag börjar leta efter flygplatsens namn och destinationen så hittar jag inget.
"Elijha vad är detta för skämt?"
"Daniel sa att du skulle prata med din uppdragsgivare." Elijha rycker på axlarna och fortsätter att snöra av sig sina skor.
"Ser ditt rum likadant ut?", frågar jag Elijha när han börjar gå runt i mitt rum och kolla på de få möblerna som rummet innehåller.
"Nej.", svarar han kort och går vidare in i badrummet. Medans han inspekterar vidare sätter jag mig för att fortsätta packa.
"Asså detta går inte", utbrister jag efter att ha försökt bestämma vilka plagg jag ska ta med i över en halvtimme.
"Ska du ha hjälp?" Elijhas röst är vänlig.
"Jaaaa" Jag drar av mig oversize T-shirten jag haft på mig och ska precis dra på mig en av mina jerseys när jag hör Elijha muttra bakom mig.
"Jag trodde inte att hororna fick lämna märken.", säger han och syftar på små lila sugmärken som börjar avtäckna sig i längs min ryggrad.
"Det får se inte heller", svarar jag trotsigt.
"Vem har gjort det då, för jag vet att du vill ha Ben men han har flickvän och han känns inte som någon som skulle vara otrogen, och desseutom så skulle du ju hålla dig borta från killar i en vecka."
"Det var Matt.", säger jag med skam i rösten.
Elijhas min visar mig bara besvikelse, precis som jag hade förstått i förväg. Jag tar av mig jerseyn igen och lägger ner den i väskan. Elijha går ut ifrån rummet utan att säga hejdå.
Efter att ha packat klart tar jag med min väska upp till Ben. I koridoren möter jag Bella. Hon ser ännu mer ledsen ut än jag trodde det var möjligt att göra.
Jag ville så gärna inte påverkas av hennes nedstämdhet, men jag kände hur skuldkänslorna byggdes upp inom mig. Jag antog att det delvis var mitt fel att hon var såhär ledsen.
Jag stannade upp utanför Bens dörr, tog några djupa andetag, drog på ett falskt leende som jag hoppades skulle visa att jag var helt fine med vad jag gjort och kanckade på dörren. På andra sidan hördes en suck som nästan sårade mig lite. Det sårade att höra att Ben inte ville ha mig här.
"Hej Alexis. Kom in."
"Hej Benjamin."
Jag gick in i rummet som mer liknade en lägenhet. Rakt in fanns ett litet kök. Det fick precis plats två kokplattor, en diskmaskin, diskho och två köksbänkar. Mittemot spisen fanns en liten köksö/bar.
Jag lade vädkan på det mörka golvet och satte mig på en av de svarta barstolarna medans Ben gick för att hämta sin egen väska i sovrummet.
Jag undrade varför Bens och Matts rum såg olika ut, dem borde ju på samma våning.
Ben kom ut från det som jag antog var sovrummet med en grå väska i ena handen och en svart Vans ryggsäck slängd över axlen.
"Ska vi gå?" Ben nickade mot dörren, jag reste mig från stolen och följde efter.
-----
Asså är jag sämst på att uppdatera eller vad?
Kommentera gärna vad ni tycker om boken.
YOU ARE READING
Hide (PAUSAD)
Teen FictionAlexis gäng måste splittras när polisen hittar deras gömställe. Alexis och hennes bror flyr till några de känner, men planer ändras. Och allt som vart på deras villkor är helt plötsligt åt hoppet. ~~~~~~~~ Viktigt att komma ihåg är att jag äger inge...