Bens perspektiv
"Jag är efterlyst i åtta delstater."
Alex röst lät ekande genom den stora vita hallen. Jag vart ärligt väldigt förvånad, att lyckas med det på ett år och inte åka fast är faktiskt ganska bra jobbat. Å andra sidan så blev hela hennes gäng splittrat.
Jag försöker samla mig efter det Alex tillkännagivit.
"Ja, det med kläderna borde gå att lösa ganska lätt. Bella kan säkert följa med och shoppa. Jag vet inte hur vi ska göra med efterlysningarna, men på något sätt löser vi det."
Jag ser hur Alex sväljer när jag säger det första. Jag tolkar hennes signal som att hon inte riktigt gillar Bella, vilket enligt mig är helt oförståeligt då Bella kan vara den underbaraste människan jag någonsin träffat.
Det ser ut som att Alex tänker på mitt erbjudande i några minuter innan hon slutligen bestämmer sig.
"Okej, men du betalar. Jag är pank efter Las Vegas och resan hit. Du vet jag försörjde tre barn i två dagar."
"Yay!!! Det ska bli så roligt att lära känna dig bättre Alex." Bella Per med hela ansiktet mot Alex.
Alex Perspektiv
Bella ler mot mig med sitt fuskvita leende.
"Kan vi ses i garaget om tjugo minuter Alex?"
"Okej." Jag hade ärligt talat ingen aning om var garaget ligger, men det skulle säkert gå att hitta. Under tiden som jag väntade på Bella tänkte jag att jag kunde hitta till tvättstället.
Det skulle visa sig att det var lättare sagt än gjort, så efter en kvarts letande så var jag tvungen att börja leta efter garaget. När jag var påväg mot det stället Ben och Matt kom ifrån när vi kom hit såg jag Aubree och Jack brottas tillsammans med tre andra barn. Jag vart så glad för att de hade hittat några att leka med.
Ungefär tio meter ifrån mig kom Penelope gåendes. Även fast man kunnat tro att hon var en av hororna, så var hon inte det. Hon var förlovad med en av de högt uppsatta, typ någon på näst högsta. I brist på andra i närheten så vart jag tvungen att fråga henne om vägen så det bara var typ två minuter kvar till jag och Bella skulle träffas.
Med Penelopes förklaring hade jag hunnit till garaget precis i tid. Bella stod och väntade med ryggen lutad mot en vit Audi A4. I handen höll hon en nyckel som hon slängde mot mig när jag kom gåendes. På nyckelknippan hängde en vit puff.
"Jag hoppas att du kan köra, för att jag gör inte det." Bella kollade lite skamset mot mig. I hennes blågrågröna ögon kunde man ana osäkerhet.
"Visst. Jag kör. Det var ändå alldeles för länge sedan jag fick köra en bil med riktig motor."
"Okej" Bella log ner självsäkert och skuttade runt till passagerarsidan med den lila handväskan som matchade hennes lila klänning.
Framme i köpcentret parkerade jag bilen i garaget. Bella har fått guida mig hela vägen då jag hade absolut noll aning om var vi skulle.
Vi gick in i gallerian, och jag följer efter Bella som en svans.
Ena sekunden ser jag Bella vifta med handen, och sedan försvinner hon, för att dyka upp femtio meter därifrån igen.
-----
Hörni, jag vet att det inte kommit kapitel som det ska, men när skolan börjar igen så kommer de antagligen komma som de ska.
Imorgon så är det påsk, så jag vill passa på önska Glad Påsk, även om alla inte firar påsk.
YOU ARE READING
Hide (PAUSAD)
Teen FictionAlexis gäng måste splittras när polisen hittar deras gömställe. Alexis och hennes bror flyr till några de känner, men planer ändras. Och allt som vart på deras villkor är helt plötsligt åt hoppet. ~~~~~~~~ Viktigt att komma ihåg är att jag äger inge...