3

17 1 0
                                    

Jag och Elijha hade pratat hela eftermiddagen och bestämt att vi skulle åka mot ett välkänt gäng som höll till i utkanten av Boston, så vi hade en ganska lång väg att åka, ingen bil och tre småbarn som alla ville till sina föräldrar.

Elijha tyckte att jag skulle använda min förmåga att själa saker, och jag hade lurat till mig en svart GMC suv.

Så nu satt jag i bilen och väntade på att Elijha skulle hjälpa June med sitt toalettbesök. Abree och Jack hade somnat för någon timme sedan och June hade suttit och kollat på film.

Elijha kom tillbaka med June och vi började åka mot Boston. Jag hade en känsla av att det skulle bli svårt att få med June, Aubree och Jack, även fast June redan sköt lika bra som Cameron, Aubree kunde lurahem som helst med sitt gulliga leende och Jack som slogs med Elijha och de andra i gänget varje gång som han fick chansen.

Jag satt och pillade med mitt hår när vi åkte in i Massachusetts. Vi såg tydligen väldigt misstänkta ut när vi kom två tonåringar och tre barn i en suv, så den korta kvinliga kontrollanten stannade oss.

"Hej. Kan jag snälla få se era pass."

"Självklart."

"Tack så mycket."

Under tiden vi var i Detroit hade jag och Elijha letat rätt på personer som var så lika oss som möjligt och tagit deras Id-handlingar. Så denna gång fick jag tydligen heta Olivia.

Efter att ha åkt en stund har vi äntligen utanför Boston och kunde börja försöka ta oss in i ett nytt gäng, då vi inte visste hur många ifrån vårt gamla gäng som blivit tagna av polisen och det var alldeles för riskabelt att ta kontakt med någon annan än Scarlett då vi visste att hon höll till i en italiensk grupp och var på ett ställe där ingen kände igen henne.

Vi hade hört rykten om att detta nya gäng  håller till i utkanten av Boston, så vi skulle börja leta efter tecken där. Om man vet vad man letar efter så borde det inte bara svårt.

Efter att vi kört runt och letat efter ett bra ställe att parkera på så hittade vi en till synes övergiven tomt, så jag parkerade.

Elijha klev ut ur bilen för att hjälpa June ut. Jag tog på mig mina solglasögon, tog mitt fake Id och gick ut. Jag såg att varken June, Aubree eller Jack hade gått ut ur bilen och alla tre såg ut som de sett ett spöke.
Då hörde jag hur det lät som om någon knäckte ett ben. Jag smög runt bilen så tyst som möjligt.

-----

Nämen då har man publicerat tre kapitel. Komentera jättegärna vad ni tycker om boken och om längden på kapitlen.

Hide (PAUSAD)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora