KUCING

466 9 0
                                    

Bismillahirahmanirahhim.

Hari ni aku nak cerita kisah yg baru terjadi kat aku. Terjadi pada hari selasa 28/3/17 .

Satu malam tu lepas aku selesai basuh muka dan dah bersedia untuk tidur tibe tibe aku nampak dua biji mata pandang aku dekat celah tingkap. Aku jerit "kau sapa?! Kau nak apa?! " aku usya balik nampak cam haiwan. Dia duduk diam je . Aku punya takut tu sampai aku jerit lagi sekali "kau racoon ke kucing" sebabkan racoon memang suka masuk aras aku dan amik makanan. Habis air milo kawan aku dia tebuk semua lubang tapi tak minum pun. Okay berbalik kepada kisah tadi. Aku panggil kawan kawan aku suruh usya benda ni sbb aku dh cuak pastu kawan aku zubaidah (bukan nama sebenar) kata "laa kucing laaa" aku pon cam dh rilek sbb kan aku ni boleh dikatakan 'pecinta kucing' aku pun amik kucing tu.

Bila aku amik je kucing tu, dia terus melompat keluar dorm aku. Aku kejar dia sampai aras bawah sampai la aku dpt dia. Aku tak tahu kenapa tapi rase gembira aku lain macam bila aku dpt tangkap dia. Pastu aku bawak masuk dorm aku, aku belai dia dengan zubaidah dengan sorang adik dorm aku ni. Kitaorg macam tengah memuji kucing ni baktang tibe tibe je dia lompat dan keluar dorm. Time tu aku dh fed up dah nak kejar dia. Tapi yang peliknya macam mana kucing tu naik tingkat 2 ?

Bersambung....

Koleksi Cerita hantu di asramaWhere stories live. Discover now