O4 ~ Niall

1.7K 34 3
                                    

Jij en Niall waren waren zo lang je je kan herinneren beste vrienden. Jullie ontmoetten elkaar op de basisschool en zijn toen nooit uit elkaar gegaan, echt nooit. Jullie deden alles samen en jullie hebben veel meegemaakt. Zoals de scheiding van Niall's ouders, de ruzies die jouw ouders hadden en nog veel meer dingen.

Het probleem is dat je na al die jaren, verliefd was geworden op Niall, maar je had nooit de moed gehad het hem te vertellen omdat je bang was dat hij niet hetzelfde voor jou voelde.

Er waren altijd wat dingen waarvan je dacht dat 'gewoon vrienden' niet zouden doen. Hij wilde je kussen op de verjaardag van je beste vriendin, jullie liepen altijd met jullie armen om elkaar heen, en vrienden van jullie beiden vertelden jou én hem dat jullie voor elkaar gemaakt waren, je zei er nooit iets op, maar Niall zei altijd dat ze hun mond moesten houden en jullie met rust moesten laten.

En er was ook dat grote feest, waar Niall je voor had uitgenodigd, jullie waren allebei dronken maar wisten precies wat jullie deden, en hij zoende je de hele avond, lief en passievol.

Je was door de war maar je wist ook dat je van hem hield.

Deze nacht was een speciale nacht want je zou Niall over je gevoelens voor hem proberen te vertellen. Het was het perfect moment, want jullie zouden met wat vriendin naar de bar wat gaan drinken en je zou Niall onder vier ogen vertellen wat er aan de hand was, en daarbij had je nog geen mogelijkheid gehad om met hem over de kus van een paar weken geleden op dat feestje te praten.

Je kleedde je in je mooiste little black dress, je deed wat make up op en trok je favoriete hakken aan. Je was er helemaal klaar voor en kon niet langer meer wachten. Een auto toeterde en je ging de deur uit. Het waren Niall en wat vrienden.

Toen jullie in de bar waren bestelden jullie allemaal wat te drinken en begonnen te praten en grappen te maken over allerlei stomme dingen, totdat Niall opstond van de kruk naast je en wegging zonder iets te zeggen. Je was zo nerveus, maar ook blij, want je wist dat er iets zou gebeuren tussen jou en Niall.

'Hey guys! Ik wil jullie aan iemand voorstellen', zei Niall, terwijl hij breed glimlachte. 'Dit is Barbara, mijn vriendinnetje', voegde hij toe, terwijl hij steeds breder begon te glimlachen.

Je hart brak in zoveel stukken dat je dacht dat het niet meer klopte. Hoe heeft hij je nooit iets over haar kunnen vertellen? Jullie waren toch beste vrienden?

'Hoi, leuk je te ontmoeten', zei je met je beste neppe glimlach terwijl je probeerde om niet te huilen. Greg zag wat er aan de hand was en keek naar je. 'Ik voel me niet goed, ik ga naar huis om te rusten. Welterusten guys.'

'Hey (Y/N), wat is er? Wat is er aan de hand?'

'Niks Niall, ik ben een beetje moe, ik wil gewoon naar bed. Het is oké, ik zal een taxi nemen.'

'Komt het door Barbara?'

'Nee Niall, het is oké. Maar ik had het fijner gevonden als je het me eerder had verteld, ik dacht dat we dat vertrouwen hadden opgebouwd.'

'Het spijt me (Y/N), het is gewoon dat dingen sneller zijn gegaan dan verwacht, ik had het je eerder moeten vertellen.'

'Het is goed, Niall', zei ze, en ze gaf hem een kus op zijn wang.

'Sms me als je thuis bent, oké?'

'Oké Niall.'

Haar hart was zo gebroken dat ze de hele rit naar huis huilde. Toen ze eenmaal daar was smste ze Niall dat hij haar niet moest lastig vallen en niet langs haar huis moest komen om te kijken of alles goed was. Maar ze kreeg nooit een antwoord.

(Y/N) huilde de hele avond zonder te stoppen. Ze dacht weer dat er meer was tussen haar en Niall dan dat er eigenlijk was, en dat brak haar hart zelfs nog meer.

Een week ging voorbij en Niall smste of belde haar zelfs niet. En in elk tijdschrift en op elke site zag ze foto's van Niall en Barbara.

Op een avond was ze aan het chillen met Greg, toen Niall boos de keuken in kwam.

'Wat is mis met jou?!'

'Sorry?'

'Doe niet alsof je onschuldig bent (Y/N)', ik heb er genoeg van!

'Onschuldig? Waar heb je het over Niall?'

'Hou op! Je maakt me gek! Je bent gewoon jaloers dat ik een vriendin heb en jij alleen bent!

'Serieus Niall? Jij smst of belt me de hele week niet, en nu schreeuw je tegen me? Wat is mis met JOU?!'

'Nou, jij smste of belde ook niet, dus doe niet alsof dit allemaal mijn schuld is.'

'Weet je wat? Goed! Ik zal je vertellen wat er aan de hand is! Dus ga zitten jij en luister naar me! Ik zit al de hele tijd in onzekerheid sinds de kus die jij me gaf op dat feest, en ik dacht terug aan elk moment dat we samen hadden dat meer betekende dan vriendschap, en ik realiseerde me dat ik verliefd op je ben, ik ben de afgelopen jaren verliefd op je geweest, en ik was van plan het je vorige week te vertellen, totdat je met dat domme, perfecte meisje aan kwam zetten! Nu haat ik je! Ik haat je zo erg dat ik niet meer met je wil praten!'

'W-Wat?' Hij zat daar helemaal in shock terwijl Greg een grijns op zijn gezicht had.

(Y/N) probeerde op adem te komen na haar geschreeuw van net.

'Je bent wat?'

'Je hoorde me wel, dus laat me het niet nog eens zeggen!'

'Oh god, ik kan het niet geloven! Ik kan het echt niet geloven!', zei hij, terwijl hij op en neer liep in de keuken.

'Wat kan je niet geloven, Niall?'

'Ik voelde hetzelfde, maar ik dacht dat mijn brein spelletjes met me speelde. En ik was erg nerveus na onze kus, ik dacht dat dat niks voor je betekende, dus ik ging uit met Barbara want ik wilde jou, maar ik dacht dat jij niet hetzelfde voor mij voelde, dus ik ging op zoek naar een ander meisje. En omdat jij niet eens over onze kus praatte, vroeg ik of Barbara mijn vriendin wilde zijn omdat ik erg bedroefd was!'

'Je moet een grapje maken Niall! Ben je dom of zo?'

'Ja ik ben dom, en een idioot, en hoe je me ook wilt noemen (Y/N)!'

'Dus... Dus je zegt dat je ook iets voor mij voelt?', vroeg je verlegen.

'Ja natuurlijk!' Hij pakte je pols en plaatste zijn voorhoofd tegen het jouwe aan. 'Ik heb je altijd leuk gevonden en ik realiseerde me hoeveel ik van je houdt die avond dat we zoenden maar ik was bang voor je reactie.

'Zou je me nog een keer willen zoenen?', vroeg je terwijl je lachte en in zijn ogen keek.

'Ik ga je vanaf nu elke dag zoenen'

'Maar hoe moet het nu met Barbara?'

'We zijn uit elkaar gegaan omdat ik erachter kwam dat ze achter mijn rug om met een andere jongen ging.', zei hij.

'Arme Niall, wil je dat ik je een kusje geef om je beter te laten voelen?'

Hij knikte en jullie zoenden lief en passievol.

___________________________

{a/n} Heeey, we hopen dat jullie dit hoofdstuk leuk vinden! Lees, stem, reageer en lees ook ons andere boek 'kidnapped by an angel' :)

X Verena&Isabelle

One Direction One ShotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu