"Aagh, eindelijk middag!" riep Floor, toen ze het kantoor binnenkwam met Obi. "Pff, jij hebt niet veel klagen hoor!" antwoordde Femke, "ik mag hier een hele dag in mijn eentje papierwerk zitten maken!" grapte ze, met een pruillipje. "Na de middag moeten wij dat ook hoor!" zei Floor, terwijl ze bezig was met het openen van haar brooddoos. Femke had plaatsgenomen op de stoel naast haar. "Ja," zei Femke, "maar normaal is Robin er nog-" Femke kon haar zin niet afmaken, want Floor onderbrak haar. "Ben ik niet goed genoeg meer ofzo?" vroeg ze, gespeeld gekwetst. Femke kon haar lach niet inhouden, Floor zag er zo schattig uit met die pruillip. Nu kon ook Floor haar lach niet meer inhouden en weer voelde Femke die vlinders in haar buik. Femke probeerde het elke keer van zich af te zetten, maar het ging gewoon niet! Ondertussen kwamen Eric en Brigitte druk pratend binnen, ze hadden het over hun zaak, dacht Femke. Ze vroeg zich af waar Koen en Tineke waren, ze wou namelijk weten wat Koen uitgespookt had. Ze werd uit haar gedachten gehaald door Floor die aan Brigitte vroeg of Ines vandaag naar kantoor kwam, ze had haar Tunesische collega niet meer gezien sinds deze ochetend. "Die is iemand aan het schaduwen, normaalgezien komt ze deze namiddag terug. Hoezo?" vroeg Brigitte terwijl ze van haar koffie slurpte. Floor keek haar collega met pretoogjes aan, zo'n blik waarvan Femke natuurlijk weer helemaal smolt. "Ik moet jullie iets vragen" zei ze geheimzinnig. Argwanend keek Brigitte haar aan. "Euhm, oké dan" besloot ze er niet verder op in te gaan. Ze wist toch dat Floor niets zou lossen. Femke voelde zich speciaal, omdat zij natuurlijk wel al wist wat Floor wou vragen. "Onnozelaar, echt waar!" horen ze plots vanuit de inkom. Femke keek Floor aan, ze wisten allebei dat Koen iets uitgestoken had en zou wouden doodgraag weten wat. Enthousiast liepen ze de vergaderzaal uit. Toen Femke Tineke zag sloeg ze een hand voor haar mond, maar of dat van verbazing was of om haar lach te verbergen wist ze niet. Floor begon het meteen uit te proesten en nu kon ook Femke haar lach niet langer inhouden. Tineke schaamde zich dood en sloeg nogmaals eens -zachtjes- op het hoofd van haar collega die zonet een rauw ei op haar hoofd had laten vallen. "Lach niet zo!" riep ze tegen haar twee vrouwelijke collega's, die ondertussen al de slappe lach hadden, maar ze begon zelf ook wel mee te lachen. "Ik ga een handdoek halen" besloot Tineke. Femke en Floor begaven zich al lachend terug naar de eetruimte, waar de rest van het corps hun met een vragende blik aan zaten te staren. "Jullie moeten het zelf zien!" zei Femke, al Brigitte liep naar de kleedkamer, gevolgd door Patrick en Obi. Toen zij Tineke met een handdoek over haar haar zagen wrijven begonnen ook zij te lachen. "Wat heb je voor?" vroeg Obi, met een grinnik. "Vraag dat maar aan mijn lieftallige collega" antwoordde ze, met een scheve glimlach. "Ja, ons Tineke had zin in spek met eieren" antwoordde Koen, die het ook uitproestte. Toen werd het duidelijk voor de andere drie die erbij stonden en al lachend liepen Obi en Patrick terug, maar Brigitte besloot haar beste vriendin te helpen.... Door Koen een mep op zijn hoofd te geven! Daarna hielp ze Tineke met haar haar schoon te maken, maar de geur bleef er jammer genoeg wel in zitten. Tineke keek op haar horloge, ze had nog 5 minuten pauze, haar boterhammen zou ze nooit op krijgen in die tijd... Maar aangezien ze op patrouille kon ze die in de auto wel nog verder opeten. Ze ging toch nog even naar de refter voor een babbeltje met de collega's. Floor nam van de gelegenheid gebruik om ook Tineke uit te nodigen voor hun 'girlsnight' zoals Floor het noemde. Ook Tineke had enthousiast 'ja' gezegd. Natuurlijk begon Floor er weer druk over te praten met de twee dames dat Koen er argwaan van kreeg. "Wat is er? Jullie doen zo..." hij kon het juiste woord niet meteen vinden. "Geheimzinnig" vulde Obi aan, die hun drukke gefluister ook op had gemerkt. Floor had pretlichtjes in haar ogen, ze vond het geweldig dat haar collega's zo nieuwsgierig waren. Femke vond het dan weer geweldig om Floor te zien stralen, haar verliefde gevoel werd daar steeds sterker door. Ook Brigitte keek eens hun kant op, maar van haar blik kon Femke niet afleiden of ze jaloers was of dat ze gewoon geen zin had in gedoe, maar haar drukke collega Floor. Femke schonk er weinig aandacht aan. Brigitte zou vandaag nog te weten komen waar ze het over hadden, dus ze had geen reden tot jaloezie. Koen keek op zijn horloge en gebaarde naar Tineke dat het tijd was, waarna de vrouw haar boterhammen weer begon in te pakken om mee te nemen in de auto. Ook de andere teams besloten weer aan de slag te gaan en al zuchtend wou Femke ook terug aan haar pv's beginnen, maar ze bedacht zich. Ze nam haar gsm en zocht in haar contacten het nummer van Robin. Ze klikte op het bericht-icoontje en begon te typen: 'Rob, al wat beter? Kom je morgen terug? Nog een dag pv's kan ik niet aan, haha :') X Femke' Daarna verzond ze het en ging ze aan de slag.
Een kwartiertje later schrok Femke van het piepje van haar gsm. Ze was die verrekte smartphone blijkbaar vergeten op stil te zetten, dus opende ze het bericht snel. Het kwam van Robin, die haar sms'je beantwoord had. 'Ja, ik voel me al een heel stuk beter! Veel succes nog he, sjoe! Grtzz Robin' luidde het berichtje. Femke glimlachte onbewust, ze had het echt getroffen met haar collega. Hun 'bijnamen' voor elkaar waren soms echt lachwekkend, vooral die van Robin voor haar dan. Vaak noemde hij haar 'kieke' of iets in die stijl. Ze was blij met een vriend als hem, maar daar bleef het ook bij. Ze vond mannen leuk om een babbeltje mee te doen, maar dat was het dan ook. Ze legde haar gsm weer weg en begon terug met haar werk. Oh wat hoopte ze dat de dag snel voorbij zou gaan!
Na nog een aantal uren -met uiteraard een paar pauzes- had Femke dan toch eindelijk gedaan met werken. Ze stond op om naar de refter te gaan, want na het werk hield ze altijd nog wel een babbeltje met de collega's. Toen Floor zag dat Femke naar de refter ging volgde ze meteen. Ook zij had genoeg van de pv's die zij de hele namiddag zat te maken. Op dat moment kwamen Ines en Brigitte binnen, gevolgd door hun mannelijke collega Eric. Enthousiast begon Floor door het gesprek van Ines en Brigitte heen te praten, waardoor de twee andere dames zwegen. "Komen jullie naar de girlsnight?" Verbaasd keken Ines en Brigitte haar aan. "Ja, Tineke en Femke komen al!" vulde Floor vrolijk aan. "En wanneer is dat?" vroeg Ines, die wel geïnteresseerd was. "Vrijdagavond na het werk tot zaterdag!" Ines keek twijfelend. "Dan kan ik niet, sorry" excuseerde ze zich, waarna Floor een beetje teleurgesteld keek. Ook Brigitte zei af, dus Floor moest het met Tineke en Femke doen, maar die tweede vond dat niet bepaald erg. Ze had natuurlijk nog liever gehad dat ze maar met twee waren, zonder Tineke, maar ze nam er toch vrede mee. Femke kreeg het warm van de gedachte dat ze een hele dag en nacht bij Floor zou kunnen zijn. Alleen had de 26-jarige vrouw op dat moment nooit kunnen denken dat het haar zo letterlijk zou overkomen...
Bedankt aan @AdindaDBP die me zoveel ideeën en tips gegeven heeft voor dit hoofdstuk,<3 zonder haar had Koen dat ei nooit op Tinekes hoofd doen belanden ;)
Ik post trouwens altijd om de twee dagen, zoals jullie wel merken. Dit verhaal heeft maar 9 hoofdstukken, dus anders is het te vroeg gedaan! ;)
JE LEEST
Verdwaald in mezelf ~ De Buurtpolitie
FanficDit verhaal gaat over Femke Van Acker, een 26-jarige vrouw die bij de politie in Dilbeek werkt. Alles gaat goed, ze heeft leuke collega's, ze doet haar job graag ... Maar dan komt er een moment dat ze toegeeft aan haar gevoelens. Wat als die ene zin...