Dört Büyük Yönetmen

107 8 6
                                    

Bu bölümümüzde sizler için en bilindik dört yönetmenin hayatlarını derledik.

Federico Fellini

İlkokul eğitimini, San Vicenzo rahibelerinden aldı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

İlkokul eğitimini, San Vicenzo rahibelerinden aldı. On yaşındayken evden kaçıp bir sirke girdi. 1938'de üniversiteye kaydını yaptırdı; fakat derslere devam etmek yerine mizah dergisi "420" ve resimli roman dergisi "Avventuroso" için çalışmaya başladı. 1939'da Roma'ya gitti ve sanatçı olarak çalıştı. 1939-1940 yılları arasında radyo oyunları ve filmler için espriler yazdı. 1943'de bir oyuncu ile evlendi. Birçok filmde birlikte çalıştılar. 1946-1952 yılları arasında senaryo yazarı ve yönetmen yardımcısı olarak Rosselini ve ile çalıştı. 1950'de ilk filmini Lattuada ile birlikte yönetti. Başarılı sinema kariyeri boyunca dört kez En iyi Yabancı Film Oscar'ını aldı. 1993'de meslek yaşamında gösterdiği başarı onurlandırıldı. 31 Ekim 1993'de 'da öldü. 

Stanley Kubrick

Amerikalı ve Estetik kusursuzluğu elde edebilmek için denediği farklı teknik yöntemlerle dünya çapında sinemayı etkilemiş ve dünyanın gelmiş geçmiş en iyi yönetmenleri arasında sayılmıştır

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Amerikalı ve Estetik kusursuzluğu elde edebilmek için denediği farklı teknik yöntemlerle dünya çapında sinemayı etkilemiş ve dünyanın gelmiş geçmiş en iyi yönetmenleri arasında sayılmıştır. Eserlerinin çoğunda özgün senaryo yazmayı tercih etmemiş , edebiyat yazarlarının eserlerini sinemaya uyarlamıştır. Kubrick sinemasında mükemmeliyetçi atmosfer dışında yoğun sembolizm ve gerçekçilik görülür. Korku, savaş, polisiye, kara mizah ve bilim kurgu olmak üzere farklı türde eserler vermiştir. Kubrick beş kez aday gösterildiği Oscar ödüllerinden sadece birini, 2001: Bir Uzay Macerası filmi ile En İyi Özel Efekt dalında kazanmıştır. Martin Scorsese, James Cameron ve Woody Allen gibi isimler Kubrick'i önemli bir ilham kaynağı olarak gördüklerini belirtmişlerdir. Amerikan vatandaşı olan Kubrick Lolita filminin çekimleri için geçici olarak taşındığı Birleşik Krallık'a filmin çekimlerinin tamamlanmasının ardından kalıcı olarak yerleşmiş ve hayatını kaybettiği 1999 yılına dek Hertfordshire, Birleşik Krallık'taki evinde yaşamaya devam etmiştir.  

Andrey Tarkovski

  "İlkelerine bir kez olsun ihanet eden insan, hayat ile olan saf ilişkisini yitirir. bir insanın kendine karşı hile yapması, onun, filminden, hayatından, her şeyinden vazgeçmesi demektir."

Filmler HakkındaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin