Çin Film Sektörü

140 7 1
                                    

 1960 - 1970 yıllarında başlayan ve 1990 yıllarına kadar devam eden  Çin sinemasında  saçma bir film sektörü vardı. Çinin filmleri kamu spotu  gibiydi. Böyle kamu spotu tarzı filmler izlemekten sıkılan Çin halkı sinemaya gitmemeye başladı. Çin'de film izlenme oranı % 60 düştü. Çin yetkilileri ise Avrupalı filmleri sinemada göstermeme kararı aldı. Bu kararı almalarının nedeni Avrupalı filmlerde Çinli aktörlerin hep ezik, yoksul, dilenci, uşak gibi roller verilmesiydi.

(2000 yılı filmlerinin neden hep Çinli profesör, doktorlardan oluştuğunu zannediyorsunuz. Çin'de izlensin diye.)

1990 yıllarına gelindiğinde ise bir Hollywood filmi Çin'de vizyona girdi. Hollywood Çin ile bir antlaşma yaptı. Böylece Çin sinema ve film sektörü canlandı. 2010 yıllarına gelindiğinde Hollywood antlaşmayı biraz değiştirmek istedi. Çin'de kendi politikalarına zarar vermediği için antlaşmayı kabul etti.

Bu antlaşmanın en önemli maddelerinden biri "Çin'de yılda 34 film vizyona girecek. Bu filmlerden en az 14 film Imax veya 3D olması gerekiyor." maddesiydi. Ayrıca Çinin politikalarına uyması gerekiyordu. Bu politikalarının belirlenmesi içinde bir kurum oluşturuldu. Bu kurumun özelliği diğer ülkelerden gelen filmlerin Çin politikalarına uygun olup, olmadığını belirlemek. Çin politikalarına uygun olmayan filmleri ise vizyona girmelerine engel olmak. Antlaşma maddelerini Çin ağır bulmuş olsa gerek, Çin devleti bir takım entrikalara başladı. Bu entrikalardan bazıları filmleri genelde birbirine yakın tarihlerde vizyona sokarak izlenme oranlarının düşürülmeye çalışılması, filmlerin vizyon tarihlerinin kısa tutulması, filmlerin içinden bazı sahnelerin kesilip, eklenmesi gibi entrikaları var. Ayrıca Çin'de yaş sınırı yok. 

GENEL OLARAK ÇİN'İN FİLM SEKTÖRÜNDE BU ŞEKİLDE TUHAF POLİTİKALAR VAR. BU POLİTİKALARDAN YAKIN ZAMANDA VAZGEÇMEYECEK GİBİ GÖRÜNÜYOR.  


Peki bu bölümü biz niye yaptık, çünkü çok sevdiğimiz bir film olan Deadpool'u Çin vizyona sokmamıştı.( Ama Deadpool onlara sokar.) 

Eminim Deadpool çook sinirlenmiştir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Eminim Deadpool çook sinirlenmiştir. Bizde sinirlendik. Çini daha iyi tanımanız için bu bölümü yaptık.

 Çini daha iyi tanımanız için bu bölümü yaptık

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Yorumlarınızı bekliyorum.

Filmler HakkındaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin