2 tahun kemudian.
Jungkook pov.
"Haa..nebesnya" kataku sambil berjalan menuju ke kaunter pertanyaan.
"Nurse,bilik doktor namjoon kat mane?" Tanyaku kepada nurse yg berada di situ.
" encik terus kemudian belok ka- "
"Ok"
Belum sempat nurse itu menamatkan kata-katanya aku terus berlari ke bilik doktor namjoon.
*****
"Doktor!!bukak pintu ni!!!" jeritku tanpa mengetuk pintu.
" siapa yang biadap sangat ni ! Aku tampo karang. " kata doktor namjoon.
Namjoon bangun dari kerusi dan menuju ke pintu.
Maka terpancarlah muka doktor namjoon yg bengis itu.
"Doktor,hai!!" jeritku lagi sekali dan terus memeluk doktor itu.
Doktor namjoon memanggil beberapa orang nurse yg berada berdekatan di situ.
" bawak pesakit ni masuk wad dia. " arah namjoon kepada nurse. Nurse pon menurut perintah lalu menarik Jungkook.
Belum sempat doktor Namjoon mahu masuk ke dalam biliknya semula,langkahnya terhenti kerana...
"Doktor,saye dtng nk mintk kerja!!saya bukan pesakit!!"
" lahh.. tak cakap awal awal. Masuk bilik saya sekarang. " Arah namjoon kepadaku.
Aku tersenyum gembira lalu melepaskan tanganku dari dipegang oleh dua orng nurse tadi. Aku melambaikan tanganku kearah mereka.
" nak minta kerja eh? "
Aku sekadar mengangguk.
" tapi, saya tak ambik pekerja yang baru keluar dari hospital gila. "
"Ehh.."aku memandangnya dengan pelik.
"Siapa yg baru keluar dari hospital gila?" tanyaku.
Jungkook pov end
" haihhh.. "
Namjoon dengan terpaksanya die melayan Jungkook yg dikatakan 'baru keluar dari hospital gila'
*****
Eunha pov
Aku membuka mataku perlahan lahan,aku melihat sekeliling. Aku berfikir sejenak.
"Kenapa aku terbaring kat tepi jln ni?" tanyaku kepada diri sendiri.
"Kenapa orang kat sini tk tolong aku?" kemudian,aku terus berlari ke seorng makcik yg berniaga baju disitu.
"Maafkan saya..makcik! makcik!!" panggilku dengan kuat kearah makcik tadi tapi,makcik itu tidak melayan aku yg seperti tunggul ini malah dia bangun dari kerusi yg didudukinya tadi dan terus masuk ke kedainya.
"Kenapa makcik ni jahat sngt...sampai hati.." aku mahu saje nangis di disitu..
Aku meneruskan perjalanan ku dengan geram. Aku tak tau nk pegi mane.*****
Malam.
Aku berjalan menuju ke satu hospital yg besar. Aku melihat nama hospital tersebut dari jauh. tiba tiba....
BUKKK(bunyi orang jatuh)
*****
Aku membuka mataku perlahan lahan. Aku terkejut kerana,sekarang aku berada di atas katil yg empuk. Aku berasa takut kerana aku tk pernah tengok bilik ni.pelik.
Eunha pov end.
*****
Jungkook pov.
Aku membuat bubur untuk budak pempuan tadi.
"Entah dh bangun belum budak tuu.." Kataku sendirian.
Aku menuju ke tingkat atas bersama dulang yg berisi bubur dan air kosong jer..aku membuka pintu bilik dan masuk lalu menutup pintu itu semula.
"ARGHHHH!! ko sape? Kau buat apa kat sini? Aku buat apa kat sini? Kau sape sebenarnya? Haaa??"
jerit budak pempuan ni kat aku.Die fikir aku ni kaunter pertanyaan ke ape.bukan main banyk lagi die tanyer kat aku.jenoh nk jawab.aku klau bole nk jer campak dia ni dari tingkat atas sampai bawah.biar berdarah satu badan.padan muka.aku penat penat tolong dia.macm ni dia balas kat aku.sedih😢.
Aku dtng dekat dengan dia dan acah menghempas dulang ke atas meja kecik sebelah tilam yg dikatakan 'empuk'.
"Ko bole diam tk?" Marah aku.
"Apa ni?"
Perghh. Dia bole tanya lagii.
"Mcm ni..aku nk cite ni jngan banyk tanyer plak. Aku bukan kaunter pertanyaan."
"Ok"
Aku membuka cerite...
FLASHBACK
Aku berjalan pulang kerumah pada waktu mlm yg sngt indah.aku balik jam 10.59 p.m selepas kerja yg banyk.baru first kerja dh ade keje banyk.tak ke gile tu nama nya.
Dlm perjalanan balik aku terlihat susuk tubuh seorng pempuan dlm jangkauan 20 ke 30 tahun.aku berlari mendapatkan dia.
Aku mengangkat nya dan membawa nya kerumahku.mula mula ingat nk anto hospital,tapi hospital dengan rumah, rumah lagi dekat.aku pon membawanya kerumah.
dlam perjlann tu aku pelik sbb kenapa tk de sape tolong dia. Padahal kat situ beratus ratus orng tengah lalu lalang.kenapa orng tk ambil kisah.dan aku pelik lagi sekali kerana ramai melihatku dengan pandangan 'dia lari dari hospital gila ke ape'.
Sampai sahaja dirumah aku terus membaringkan nya kekatil yg dikatakan 'empuk'.aku keluar dari bilik itu dan menutup pintu.
END FLASHBACK
"Ouhh.."
Kata budak ni sambil mengembang ngembangkan hidungnya yg dh cukup kembang itu.
"Dh mkn cepat..pastu aku anto ko balik rumah."
"haa..ahh sakitnya kepala aku"
Dia memegang kepalanya dengan kuat. Ku mula rase cemas.
"Oi..ko ok tk?"aku tanya die tapi die tk jawab. Aku dh tak tau nk buat ape dh ni. Dia ni suka buat orang cemas.
Dh lame sikit tu..baru dia ok sikit dan aku menyuruhnya berehat sementara aku mendail nombor doktor pina.
To be continue💕
---------------------------------------
ⓢⓞⓡⓡⓨ ⓕⓞⓡ ⓣⓨⓟⓞ