Eunha dan Jungkook sedang khushuk mencari apa yg penting di dalam bilik yg dilarang masuk.
Kunci?
Jungkook menggunakan tukul besi dan mengetuk tombol pintu sehingga tidak berkunci lagi.
Eunha: Jungkook, jumpa pape x?
Jungkook: tak jumpa la
Eunha: eh. Diari.
Jungkook dtng menghampiri Eunha.
Jungkook: isi dia ape?
Eunha: jap aku baca.
Semasa Eunha membuka muka surat diari itu, tepat² dia membuka pada ayat...
Sedih rasa sbb taekyeon tak dpt
Diselamatkan. Mesti keluarga
dia sedih bila dpt tahu berita ini.Ya.muka surt yg pernah dibaca pada hari yg lalu.
Eunha: wei. Baru aku ingt. Aku sebenarnya nk tanya pasal tika.
Jungkook: napa ngan dia?
Eunha: aku rase dia ade kena mngena dengan kes aku ni.
Jungkook: asal pulak.
Eunha: aku x tahu. Tapi bila aku jumpa dia. Aku dpt rase, ade yg tak kena dengan dia.
Jungkook: jadi?
Eunha: aku tk nk kau rapat lagi dengan dia.
Jungkook: kenapa pulak?!
Eunha: ye. Aku tau dia memang saje nk balas dendam kat aku.
Jungkook: ape kau merepek ni. Dia bukan nya bole nmpk kau pon! Apatah lagi Mcm mne pulak dia bole tau kau ade dengan aku??!
Eunha: huh. Aku dh tau bende ni lama sebenarnya. Dia penah senyum sinis kat aku.
Jungkook: arhh!! Itu semua alasan.! Aku dengan dia dh jadi kawan baik dh. Skarang ni kau pulak kata jngan rapat ngan dia. Stress lah aku!!
Jungkook terus berjalan laju keluar daripada rumah.
*****
Di sebuah tasik
Jungkook: aku tk sangka, kau mcm ni Eunha. Menyesal aku janji nk tolong kau. Sebenarnya, kau yg nk hancurkan hubungan kawan baik aku. Cis.
Tiba² satu tangan mendarat di bahu Jungkook.
Jungkook: eh, tika. Buat ape kat sini.?
Tika: saja jln²
Jungkook: ouh.
Tika: awak ok tak ni. Tadi saya dengar awak sebut nama Eunha. Girlfriend awak ke? Dia curang?
Jungkook: eh tak la. Dia cuma kawan aku je.
Tika: ouh. Nape awak marah² tadi.?
Jungkook: perlu ke cerita kat kau?
Tika: aik. Kata kawan baik. Kawan baik mana ade merahsiakan sesuatu perkara tu. Takpe awak cerita je. Mane tau saya bole bagi pendapat.
Jungkook: haih. Mcm ni, kawan aku ni, dia tak suka aku rapat ngan kau. Dia tk nk aku rapat ngan kau lagi.
Tika: eh. Kenapa pulak.
Jungkook: ade pulak dia kata, yg kau ni ade kena mengena dengan kes ke-
Yes. Dia tidak patut menceritakan hal ini kepada sesiap. Tapi apa hakikatnya, dia telah pon terlepas kata.
Jungkook: heh. Takde ape lah.
Tika: eh. Kenapa pulak ni. Dh separu cerita ni. Habiskan la.
Jungkook: klau aku cerita, kau kata aku ni tak logik pulak.
Tika: tak lah.
Jungkook: dia, aku sorng je bole nmpak..
To be continued✔