CHAPTER 21

96 19 0
                                    

Jungkook hanya kehulur kehilir di hadapan Eunha yg sedang terbaring di atas sofa. Masih tak sedarkan diri.

Dia bingung. Apa dia patut buat sekarang?

Eunha: hok..hok.

Eunha tiba² je batuk.

Jungkook lantas menoleh.

Jk: oi. Kau ok ke tak? Asal kau tiba² je pengsan tadi? Aku da suruh kau pegi kan. Klau kau pegi dari sini tadi. Bende ni tak kan jadi la.! Menyusahkan aku je.

ayat mula² jungkook mcm nk ambil berat pasal Eunha, tapi selepas itu sanggup dia berkata 'menyusahkan'

Eunha hanya berdiam diri saja. Dia sudah pun duduk. Dia cuma ingin minta bantuan je.

Jk: dah. Sekrng baik kau pegi dri sebelum lain pulak jadi.

Eunha: aku t-tak tau nk pegi mane.

Jk: huh.

Jungkook duduk di sofa sambil mengusutkan rambutnya.

Jk: aku tak nk la tolong kau.. paham tak?

Eunha: tapi aku cuma ada kau je.

Jk: kau ni memang nk menyusahkan orng je kan.

Eunha hanya menunduk.

Eunha: mame janji kau yg dulu?

Jungkook tiba² mendongak. Memandang Eunha dengan pandangan terkejut.

Ya. Dia da lupa tentang janji yg dia akan menolong Eunha. Jungkook kini hanya diam membisu.

Eunha: aku betul² nk hidup aman sekarang ni. Kau tau tak, sekarang ni bila aku keluar dari rumah kau, aku rase aku tak selamat.
Sebab tu aku nk sngt kau tolong aku. Aku janji lepas je kes ni selesai, aku akan pegi jauh dari hidup kau.

Jk: haih. Tengokla mcm mane.

Tiba² Jungkook teringat...

Jk: ha ni aku nk tanya. Asal kau tak suka aku dengan tika tu?

Eunha: sbb dia la orng yg aku bedah dulu.

Jungkook terkejut.

Jk: bukan ke dia da mati.?

Eunha: belum. Ada orng sempat selamat kan dia selepas hospital sah kan dia da mati.

Jk: mcm mana kau bole tau ni?

Eunha memandang Jungkook dengan dalam.

Eunha: aku da jumpa orng yg bunuh aku.

*****

Tika: mcm mana bole hilang?!

Ks: haih. Yg kau nk jerit² ni kenapa. Rimas la. Dah dia nk hilang nk buat mcm mana.

Tika: Amboi senang ckp. Yg bawak dia pegi sini, aku tau bukan kau. Kau cuma kene jaga dia je. Itu pon susah ke?!

Kyungsoo hanya menghiraukan. Lalu dia keluar dri bilik kecil itu dan segera pulang ke rumah.

-----------------

 MY SCARY DOCTOR √Where stories live. Discover now