"Sweet nya pasangan ni.."
Jk: kau nk ape lagi hah?!
Tika: aku nk tengok drama ni. Tak abis lgi.
Eunha: lepaskan la kitorang. Tak ade manfaat nya pon kau buat semua ni.
Tika: takde manfaat? Heh. Bagi kau. Bagi aku klau aku seksa kau itu nama nya manfaat.
Jk: kau nk buat apa lgi kat dia? Tak cukup ke kau hiris tangan dia? Hah!
Tika: tak cukup...
Tiba² tika mengeluarkan sebilah pisau.
Terbuntang mata Jungkook dan eunha.
Jk: woi!
Tika: ape woi woi?! Aku klau bole nk seksa eunha sorang je, tapi klau kau pon nk mati sekali, aku tak kesah. On je.
Tika berjalan menghampiri mereka. Jungkook segera berdiri. Buntu. Tak tahu nk buat ape.
Laju sahaje masa berjalan tika sudah pun berdiri di hadapan Jungkook skarang ni.
Tika: em. Bunuh kau dulu la.
Tika mengangkat tangan nya yg memegang pisau tanda mahu bertindak.
Jungkook sudah menutup matanya.
Tapi sebelum tangan nya menghayun ke perut Jungkook, tangan eunha pantas menahan.
Tika menoleh.
Tika: JNGAN KACAU AKU NK BUAT KERJA LA!!
pantas sahaje tangan tika ingin menikam eunha, tapi kalini Jungkook pula menahan.
Drama apakah ini?!
Tiba tiba tika bertindak agresif. Tidak bole dikawal. Tangan nya yg di pegang Jungkook telah pon terlepas.
Kini tangan tika seperti kipas. Libas sana libas sini. Da la tengah pegang pisau.
Jungkook meng fokuskan matanya pada tangan tika. Tepat pada masa die menolak tangan tika. Dan...
Pisau itu tertusuk pada tubuh tika.
Jungkook dan eunha menekup mulut.
Bukan ini yg Jungkook mahu buat. Mula mula dia fikir yg pisau itu akan terjatuh, tapi meleset pula.Jk: eunha jom keluar.
Eunha mengangguk. Tangan nya yg cedera tidak terasa pon.
*****
Keesokannya.
Jk: kau da sedia nk tengok jasad kau?
Anggukan diberikan.
Lalu Jungkook membawa eunha masuk ke dalam bilik mayat.
Satu peti dibuka. Menitis air mata eunha melihat dirinya.
Eunha: akhirnya, a-aku dpt selesaikan masalah ni. ..dengan bantuan kau Jungkook.
Eunha memandang Jungkook disebelah. Jungkook menghadiahkan sebuah senyuman manis.
Eunha: terima kasih.
Jungkook: aku tak kan lupakan kisah ni, sampai bila².
Eunha: aku akan pergi sekarang. Selamat tinggal. Jaga diri kau baik²!.
Apa yg Jungkook perasan ialah, tubuh eunha semakin lama semakin menghilang dri pandangan mata.
Dia segera keluar dri bilik itu untuk menyelesaikan masalah pesakit bernama Kim taekyeon.
Akhirnya dia hidup aman.
Tamat
.