CHAPTER 18

96 20 1
                                    

Eunha duduk di kerusi dapur seorng diri sambil memikirkan tentang hal yg terjadi tadi.

Sampai skarang Jungkook tidak pulang ke rumah.

Eunha: tak masalah skarang ni, kenapa dia nk marah sngt. Tak kan lah, dia dh suka kat budak pompuan tu pulk?

Krak

Kedengaran pintu rumah dibuka.

Jungkook masuk ke dalam rumah dan ingin ke dapur kerana haus. Tapi, niat nya terbatal kerana nampak Eunha di kerusi meja dapur.

Dia memandang Eunha dingin dan terus menaiki tangga menuju ke bilik.

Eunha: haih, bukan ni yg aku nk.

*****

Waktu malam.

Eunha sedang duduk di hadapan TV sambil menonton cerita kegemaran.

Tiba tiba Jungkook turun dan menuju ke arah Eunha.

Jungkook: woi. Aku nk keluar dri rumah ni. Skarang.

Eunha memandang Jungkook terkejut. Tak kan smpai mcm ni dia marah pada nya.?

Eunha: eh?

Jungkook: SKARANG!

Eunha hanya menunduk dan akur dengan permintaan Jungkook itu. Dia keluar dri rumah. Dia tidak melawan kerana dia tiada hak untuk berbuat demikian.

Eunha: aku nk pegi mana ni?

Tanya Eunha kepada dirinya selepas keluar dari pintu pagar rumah Jungkook.

*****

??: ok. Bagus! Dia dh keluar pon dri rumah tu. Tak sangka Jungkook akan dengar ckp aku. Heh.

Flashback

Tika: kenapa awak sorng je yg bole nmpk? Dia halimunan ke ape?

Jungkook: dia roh, dia minta tolong aku untuk cari mayat dia. Dan lepas tu baru dia hidup aman.

Tika: kenapa awak tolong dia? Awak kenal ke dia tu?

Jungkook: aku x kenal dia, tapi dia berharap sngt supaya aku cari mayat dia.

Tika: tapi, awak x kenal dia kan? Buat apa awak nk tolong dia. Ntah² dia nk ganggu hidup awak. Kang nnti x pasal² hidup awak yg x aman.

Jungkook: abis. Skarang aku bole buat apa je?

Tika: awak bole halau dia keluar dri rumah awak.

Jungkook hanya mengangguk. Dan tika tersenyum sinis.

*****

Di dalam panggilan telefon tika dan seseorang.

Tika: kau nk aku buat apa skarang?

??: aku nk kau culik dia.

Tika: ok!

*****

Tika terus berlari menuju ke arah Eunha yg sedang berjalan tanpa hala tuju. Kemudian, dia menekup mulut Eunha dan terus menarik nya ke sebuah tempat.

Dia telah membawa Eunha ke satu bilik yg akan ditemani seorng lelaki.

Akhirnya Eunha jatuh pengsan kerana terhidu bahan yg diletakkan pada kain yg ditekup di mulut Eunha tadi. Lol.

*****

Selepas beberapa minit, Eunha membuka matanya perlahan² dan dia dapati tangan dan kaki nya telah diikat.

Tiba tiba seorng lelaki dtng.

??: hey, dh bangun?

Eunha mengangkat kepalanya untuk melihat kerangan suara itu.

??: remember me?

-----
To be continued.

 MY SCARY DOCTOR √Where stories live. Discover now