Bahagian 6

487 20 0
                                    

"Bek ni kes memang gila...Aku dah bertaubat aku tak nak pergi blind date lagi.Ni last. Aku tak kan pergi blind date lagi.. Arghhhhh.Rasa malu pun ada... MMalunya aku.. "Syahirah menutup mukanya.

"Eh..kau ni datang rumah aku tak bagi salam. Bila kau telefon aku pun sama. Salam tak pernah kau ingat....Agak-agak lah bek....kalau macam ni mati macam kataklah aku macam ni .Jantung aku dah tak kuat dah ni.. " Izzati mengurut dadanya

"Sorry ustazah..Lupa 
Asalamualikum.."

"Ni aku malas tegur ni sikit-sikit ustazah.Ish.. Waalaikumusalam...... Ada apa kau telefon aku?Ni mesti pasal masalah kau. "Memang tepat anak panahnya.'Kalau takde masalah mana ada nak telefon aku ni.. Apa jenis kawanlah kau Irah.'Izzati mengelengkan kepalanya.

"Aku malu gile  hari ni bek."

"Apasal kau malu?Sepatutnya kau rasa gembira.Takkan lah dia dah jatuh cinta dekat kau yang bedak 44 inchi.Siapalah yang nak dekat perempuan make up macam tu?Kalau kau dengan monyet Conform dia pilih monyet."Izzati ketawa kecil.

"Bukan pasal tulah.Kau malu pasal....Adoi malunya aku..erm..ermm"Syahirah teragak-agak untuk memberitahu Izzati.

"Cakap je..Tak payah malu-malu."

"ERm.Tadi aku tersalah orang.Dahla.. aku buat gagap masa tu lepas tu ...aku meraung depan orang ramai ...malu bek"

"La...macam mana kau boleh tertukar orang ?"Tanya Izzati.Dia menahan tawanya.

"Aku sepatutnya cari lelaki pakai baju T-shirt biru tapi aku tersilap jumpa orang yang pakai baju kemeja.Aku lupa tanya nama dia. "Syahirah

"Tu la...Tak sabar sangat kan dah ada masalah. "Izzati melepaskan ketawa yang dari tadi ditahannya.

"Kau ni bukan nak tolong tenangkan aku tapi buat aku tambah malu ada"Syahirah mengajuk.

"Sorry lah sayang...Aku gurau je tadi...
kau lupakan je perkara tu.Bukan kau akan jumpa dia lagi pun"Izzati memujuk Syahirah.

"Esok aku bawa kau jumpa dengan calon suami kau.Cool gila mamat ni...cukup semua pakej..aku dah lama kenal dia.Sejak aku lahir lagi" Izzati cuba memujuk lagi.

"Bila kau nak aku jumpa suami aku tu?"Syahirah bersuara gedik.Dah mula dah perangai gedik.Terus hilang rajuknya.

"Esok malam aku jemput kau.Aku nak ajak kau dan suami kau tu tengok wayang.Macam mana? "Tanya Izzati

"Okey aku tunggu kau esok" Syahirah sedikit excited. "Aku dah ngantuk ni nak tidur..bye"Syahirah menguap.

"Isk kau ni berilah salam dulu..kalau dah ada suami macam manalah suami kau nak tegur kau nanti."Tegur Izzati

"Opp...Asalamualikum"

"Waalaikumusalam..tidur nyenyak ya mimpi abang sayang ya"Gurau Izzati.

"Ish muka aku tak tahu lagi.Macam mana nak mimpi. Key jumpa esok. "Syahirah mematikan telefonnya.
'Macam manalah rupa suami aku..kalau muka macam Darius kan best..Isk apasal ingat mamat tu pulak?LUpakan Darius lah Irah oi...Kenapalah Darius yang keluar dalam fikiran aku.Biar jelah wajah abang Darius keluar..ish gatal pulak aku ni.Tidur..tidur.. Oh Darius selamat malam.Ceh..'bisik Syahirah dalam hati.
.
Bersambung

En. Blind Date Dan Cik Sedih(complete)Where stories live. Discover now