Aku bangun dari tidur "Oh shit! School!" Aku cepat2 lari ke bilik air. Hari ini hari rabu. Sudah pukul 7.37 pagi. Satgi kena tulis nama la tuu. Sial. Err.
Oh lupa pulak. Nama aku Mark. Aku senior di sekolah. Tahun ini aku pelajar terakhir di sekolah. Hm aku mmg suka buat masalah kat sekolah. Selalu ponteng, kacau budak perempuan, suka conteng dinding sekolah. Kes gaduh, aku wajib ada. Well haha.
***
Akhirnya sampai di sekolah. Pagar tutup. Macam biasa, panjat jelah.Di kelas, semua pandang aku. Macam tak pernah tengok org datang lambat. Mcm dorang tk penah dtg lambat. Sial. Tengok macam aku ni pembunuh bersiri bawak kepala cikgu.
"Tengok tengok pehal? Tumbuk kang,mati naya." Semua terus buat hal sendiri. "Wassop" aku menegur salah seorang rakanku , Yugyeom. "Yow wassop. Awal kau bangun." Dia sempat perli aku pagi2 ni. Amboi.
"Well mcm tak kenal Mark." Dia menggeleng kepala dan ketawa kecil krn kata2 aku tadi hahha dan smbung membaca buku. Dia lah satu2 nya kawan baik aku dari kecil. Dia lelaki yg baik, selalu buat kerja yg cikgu bagi, selalu dtg awal, penyabar, ceria orgnya. Tapi dia tak kesah aku ni macam mana. Kekadang dia ni membabi jugak.
Utk pengetahuan korang, aku tk pnh melawan kata kata org tua and suka mebantu org tua.I'm suweg.Lupa pulak nk ckp yg kami duduk di bahagian tengah dlm kelas. Tempat kami dua bawah kipas. Kipas Is My Lifeu. Aku tak boleh hidup tanpa nya,kipasku..
"Weh Gyeom." "Ya" dia sedang membaca buku. "Boleh aku nak air kau sikit?" Di atas mejanya ada sebotol air. "No." "Alala please la. Aku tak minum dari pagi tadi.." Aku buat aegyo . "kau tahu tak kau huduh teramat bila buat aeygyo." Dia ketawakan aku "Lancau aaaarh" aku memakinya. "Hahahhahahahha okk amikla. Sikit je." Sakan tui gelak.
Kemudian cikgu masuk kelas bersama seorang gadis. Minuman dlm mulut ku tersembur.Tak pernah tengok pon. Budak baru ke. Semua org tgk aku. Meja sebelah kiri ckp "whatdahell kau sembur sembur air?" Sibuk la pompuan sebelah kiri Gyeom ni. "Diam lah bodoh." Aku menyuruhnya diam.
"Are you okay Mark? Why u calling her, 'stupid'?" Cikgu menanyaku. "I'm okay. Saya just tersedak. Maaf teacher, pompuan ni memang bodo teacher." "Tak elok ckp mcmtu kat pelajar lain. Tak baik sweetheart.." Pesan teacher. Hm kk. "Ok sorry teacher."
"Err aku lak bodo.." Berbunyi lak pompuan tu."Kau pehal betina?" Aku pandang pompuan tu. Dia tekejot aku panggil dia betina. Mula dah aku bersuara. Stg nanges aku buat.
"Mark? Stopit." "Sorry" aku meminta maaf. "Sokayh boy... Uolls, btw this is your new friend. Say HYE to her guys?" "Hye.." Kecuali aku je tk ckp 'Hye'. Malas. "Please introduce girl." Dia menyuruh gadis baru itu. Yugyeom tanya aku waktu tu.."Kau tetiba je sembur air pehal tdi?" tegur Gyeom. "N-nothinglaa"
"Hello friends, my name is Bae Eunha. Panggil saya Eunha je." Aku berasa lain bila tengok dia. Sebelum ni, aku tengok girl lain, takde rasa lain pon. Pompuan ni pakai santau ke apa? Hahaha . Pipi yg gebu mulus, putih, mata cokelat, hidung kecil, bibir yg pink dan kecik dan ketinggian 155-159 .
"Ohhhh haii Eunha" semua menyambutnya dengan happy. Kecuali aku diam seribu bahasa bagai nak rak. Teacher menunjuknya ke tempat duduk barunya. Cehh tepi aku je. Belah kanan. "Tolong memberi kerjasama yg baik semua murid kpd Eunha?!" "Baik lah teacher" lepas teacher keluar, semua budak perempuan pi dkt dia, Eunha. Sembang sembang.
Teruk tuii. Gedik tui girl lain lain tu. Mcm Eunha tu hot sungguh. Dah lah berkerumun tepi aku ni. Bodo. Takguna. Pastu terlanggar meja aku. "Woi tak reti nk duk diam kat tempat sendiri ke?! Bodoh. Sial." Aku mmg suka maki orang. Semua diam je. Melawan? Mmg kena dgn aku.
***
Waktu pembelajaran, dia mencari sesuatu dlm kotak penselnya. "Ish mana liquid paper nih hadoi" dia merungut sesorang. "Alala mesti tertinggal dekat rumah.ish!" Aku dengar je dia merungut. Nk gelak pon ada. cute. Dia tanya rakan sebelah dia. Rakan sebelah dia pon tkde liquid. Kemudian.."Emm haii org sebelah. Nama awak mark ek?" Aku menoleh kepadanya.. "Ya,ada apa?" "Nak tanya emm.. Ade liquid tak? Kalau tkde, maaf mengganggu. " muka inesen dia hadumak. "Eh eh tkpe..nahh.." Aku diam diam amik Gyeom punya.
Aku mengukir senyuman. Dia membalas senyumanku. Weh aku cair sial.Lepas tu dia bagi dekat aku semula. "Thanks awak." Dia melemparkan senyuman spt gula merah. Auchh. "No hal sis." Kami sambung belajar
***
Kantin, aku beli makanan dgn Gyeom. Kami tgh rancak sembang, kemudian ada org telah melanggar aku. Dia bawak segelas air milo dan ia selamat membasahi bajuku. Warna koko lak tuu. Haha "sial!"Semua pandang aku. Laaa..perempuan tu,Eunha? Dia menunduk wajahnya ke bawah. "M-maaf tsk tsk" dia nangis? Dia takot aku maki dia kot. Tkpe, aku tahu dia tak sengaja."Itsokay Eunha. I'm okay. "
Aku menenangkan dia dan menepuk bahu kanannya beberapa kali dengan lembut. Sblom aku belah, aku bagi 1 won utk dia supaya beli satu lagi air minumannya yg tumpah atas baju aku tadi. Then, aku blah dri situ dgn tenang.
Semua tgk kmi dengan pelik. First time seumur hidup aku, aku menenangkan seorang gadis yg bersedih. Like seriously? Gyeom pon ikut aku dari belakang. Yeah. I feel different today so much. Really af. Eunha tergumam dgn kata kata aku tadi. Maybe girls lain ada cita yg aku suka maki org.
***
Aku menuju ke tandas dan mencuci sedikit baju ni. Gyeom dari tadi tengok aku. Dia berwajah annoying gilaa babi. "Pehal kau? Dhlaa macam lembu,buat muka lembu lagi." Aku menanya padanya. "Are you fever?? How?" Pehal dgn Gyeom ni? "How apa?" Aku soal lagi. "Serious kau lain gila harini. kau selalu marah lagi pada org yg langgar kau. Tiba tiba kau tak marah dia pon. Siap bagi duit. Kau suka dia kan?""Whatttt?! Im like her? Impossible! So hard for me to fall in love with any girl." Jwbku dgn konfiden.
TBC....
YOU ARE READING
Friendzone?
Teen FictionBermulanya sebuah cinta antara dua remaja. First time buat ff. ≠banyak kata2 kesat ≠Malay