Ep3 / part3

4 0 0
                                    

+EunhaPOV+

Aku sedang membaca buku tengah2 malam ni dlm bilik. Aku termenung seketika sehingga aku takde mood nk baca buku or whatever, aku terus tutup buku tu dan letak di tepi aku.

"Pehal aku teringat kat Mark ek? Hm.." Kata dlm hatinya. aku menggapai telefon "apa number fon dia ek? Alahh,esok kan boleh jumpa..." Aku tkthu buat apa dah then letak telefon itu ditepi aku.

Aku baring sahaja di atas katil. Aku tak boleh lelapkan mata ni..idkw! Ergh. Halah! Esok sch. Hm.... "Aku suka dia ke? Dia duduk kat mana ek? Ahhh kawan je lah." Aku ambil bantal dan tutup muka aku supaya lebihh mudah aku tidur.

Ada orang mengetuk pintu bilik aku. "Ala.. Haih...masuk lahhh" org itu menguak pintu. Omma rupanya. "Eunha,tak tidur lagi?" Tanya Omma smbil menuju ke katil aku. "Hm..nak tidur dh tdi..knp?" "Tkdelah. Omma tgk Eunha mcm ada something yg eunha sorok. Eunha tak suka sekolah baru tu ke"

"Eh eh manada..omma ni suka ckp mcmtu. Sbb eunha ngantoklah. Esok kan school day." Aku cuba menafikannya. "Oh betul jugak en. Okk tidur cpat." Omma mencium dahiku lalu bangun dr katil dan menuju ke pintu bilik. "Ok good nite sweetheart. Sleep tight ok? Mimpi omma tau.huhu"

Aku dan omma tersenyum kecil dgn kata2 omma tdi. Ok time go to BED! Tapi, aku terlupa bahawa aku ada sebab bila sudah berpindah ke sekolah itu. Ah shi-

+School Day+

+EunhaPOV+

Aku bersiap memakai baju tshirt sukan sekolah kerana hari ni ada subjek pendidikan jasmani. Yey ! Aku suka subjek tu sungguh! Lepas berdandan sedikit, turun ke meja makan "Hai omma,appa..eh appa, mana omma?" Lalu aku duduk salah satu kerusi meja makan.

Appa aku sedang memakan nasi goreng Kimchi buatan omma. Urm NYUMMI! "Omma pergi tandas kejap kot" "Ohhh ok appa" sambil mengambil secedok nasi goreng ke atas pinggan yg bersih. Lalu aku menyuap ke dalam mulut. Sedap siak! Omma pun muncul.

"Hui Eunha" aku membalas senyuman ibu. "Dah cepat. Kamu dh la jalan kaki, nak gi sekolah kang lambat. Tkyh mkn byk2, nnty gemok stg omma yg susah." Omma mengusikku. Haihh.

"Omma! Omma ni...hmm~ ok lah bos. Bai appa omma. Love u" "Love u too" kata omma dan appa serentak. aku menggapai beg sekolah di tepi aku dan keluar menyarung kasut sekolah.

+MarkPOV+

"ARHHHH! MALAS LAHHH PERGI BERSUKAN HAIHHH!" Aku nenjerit dlm bilik. Ada org terus menguak pintu. "Mark! Jangan degil! Bangun!" Kata appa dgn tegas. Terus menutup pintu . erk!

Aku perjalanan ke sekolah dgn berjalan kaki. Agak lewat dh ni hahahaha kesah per akuu..setelah smpai ke dewan skolah ada ramai org, ada org terjah aku secara tiba2 entah dr mana. "WOI" .

"bodo ke apa mamat ni?! Aku mati kang, bukan kau nk angkat." Aku memarahi Yugyeom . Semua memandang kami termasuk Eunha di penjuru sana bersama rakannya dgn jeritan aku.. "Alahh sori bro..sje je. Sori tau. " melayu Yugyeom. "Ye~"

+Di padang+

+EunhaPOV+

Semua disuruh membuka kasut kerana padang agak basah sedikit.
"Ok semua, esok Pengetua akan mengumumkan olahraga peringkat sekolah. Disebabkan ramai atlit di dlm kelas ini,saya beri tahu awal2 pada anda semua. Eunha?" Cikgu memanggil nama aku. "Ya cikgu"

"Kamu pernah mewakili peringkat daerah ye sewaktu di sekolah lama kamu?" Semua memandang aku dgn reaksi tekejut. "Ada la jugak cikgu." Aku mls nk hebohkan. Bende biasa je tk perlu org tahu. "Sukan apa yg kmu ambil?" "Lompat tinggi." Semua berbisik2. "Kau atlit ke Eunha? Wht??" Tnya slh seorang pelajar lelaki.

Aku mengangguk shj. Mark memandang aku. "Berapa cm kamu boleh Eunha?" Tanya cikgu. "Lebihh kurang 135 cm ..." Semua berbisik tntg aku. "DIAM!" Semua diam terus. "Ok. Eunha. Trima kasih krn berkongsi." Bila masa berkongsi. Dia yg tanya aku pfff...lmao "sama-sama"

"Sila bekerjasama dgn Eunha para atlit sekalian " "ok cikgu" kata pelajar lain. "Baiklah siapa yg nak join, sila tulis nama anda di kertas ini." Cikgu menghulur kertas kepada kami dan sebatang pen.

Aku nampak Mark bangun dan beredar dari sini dgn berkaki ayam sambil membawa kasutnya. "Mark!" Cikgu memanggil Mark. Mark berhenti tp tidak menoleh. "Kamu taknak masuk dah?" Masuk apa ni? "Takkan" jwb sepatah perkataan shj si Mark. Cikgu menggeleng kepala. Aku mengejar Mark.

+Di luar area padang+

"K-kau atlit ke?" Dia tidak menoleh ke aku. "Ntahlah" terus dia berjalan. Kemudian, aku ternampak di bahagian belakang tumitnya seperti... berparut...? "Kenapa kaki kau berparut?" Parut ?? Dia berhenti kemudian "Bukan hal kau!" Dia berlari anak2. Dia meninggalkan aku seorang diri disini. Aku hanya berdiri diam shj seperti patung. Parut...parut itu...

Bersambung...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 18, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Friendzone?Where stories live. Discover now