Ep2/part2

8 1 3
                                    


***
Keesokkan harinya. Sabtu day. Malam.

Aku di dalam bilik tidur sambil dengar lagu. Aku tetiba rasa dahaga lalu turun ke bawah dan menuju je dapur. Aku membuka peti aid dan meneguk air. Selepas habis minum, aku pergi ke ruang tamu kemudian membuka televisyen. Cerita cam bodo. Tkde syok2. Semua pasal kawin paksa. Err.

Semasa aku nak naik ke atas semula. "Abang" err "kau nak apa?" Aku toleh ke belakang. "Boleh tolong adik tk?" "Buat sendiri." Jawapan aku.."Abang... Please..." Hm. Nasib kau adik aku. Kalau tak, dahlama kau mati dik. "Yela apa?" Aku meramas rambutku "Tolong teman adik tidur. Lepas adik tidur, abang boleh balik ke bilik abang balik" "Hahhhhh?!" Biar betul. Pegi tidur sendiri laa! Selalu tk mcm ni pun!

+Bilik Adik+

"Abang, adik cannot sleep." Speaking nampak.. "Habistu kau suruh buat apa ni?" Dia bukak laci tepi katilnya dan menghulurkan sesuatu padaku. Aku mengambilnya. "Kau nak suruh aku baca buku cerita? Untuk kau?" Err please lah.. Yelah, tkkn suruh bakar kot. Mstolah kena bacakan. Dia mengangguk. "Abang duduk la atas katil ni sambil bercerita.." Menyampah aku dgn budok ni.

Aku pon duduk atas katil. Dia baring atas katil dan memandangku. "Pada satu hari, ada biawak kecil yang hodoh dan bodoh meminta pertolongan abang nya yg kacak lalu dia..." Aku tengok adik aku. Dia dah tidur. Cepatnya dia tidur. Cerita yg aku cerita aku reka je. Tak ikut jalan cerita dlm buku tu hohok. Who cares?

Aku rasa mata aku berat sekali. Kemudian aku terus menutup mata kerana mengantuk.

+esok pagi+

Aku bangun. Aku melihat sekeliling. Jap, aku kat mana ni. Wait, this is not my room. Where am I? Ouh shit! I look the person who besides me on this bed. So pinky. Disgusting room af. Bilik adikku? Wht the hell. She's hugging me. Ohh damn. Apakah. Aku nak bergerak tapi tak boleh. Dia peluk aku dengan erat .

Lalu aku biarkan. Aku sambung tidur. Haha. Biarlah. Dia kan adik aku. Adik aku tiba2 menggeliat. Dia terbangun lalu dia meleraikan pelukannya. Aku cepat2 bangun dari situ dan blah. Buad semak je siak. Geli siak kena peluk dengan adik. Oyemjii..

Aku balik ke bilik aku. Kenapa tidur dgn adik aku semalam? Mata tiba2 nak tutup pulak.err. idk why.. Comel jugak adik aku ... Mcm abang dia. Abang dia lagi lah hensem dan macho. Aippp3 hohok. Apa salah nya desc sendiri. Tak boleh ke? Who cares?

Aku sekarang di dalam bilik. Aku mendengar lagu kemudian ada orang memesejku. Nama 'Yugyeom' tertera disitu. Aku pun membuka chatnya.

Whatsapp;

+Yugyeom+

Yugyeom;
Jom lepak

Mark;
Kat mana?

Yugyeom;
Cadangkan. Idk.

Mark;
Lancau.

Yugyeom;
Kau pahal bodo?

Mark;
Ajak tapi taktahu kat mana. Noob.

Yugyeom;
That's why aku contact kau.

Mark;
Kat rumah aku jelahh babi.

Yugyeom;
Takde tempat lain ke sial.

Mark;
Tkde lahh kimak.

Yugyeom;
Dekat kedai makan Steamboat tu je lah setan.

Mark;
Alright. Time?

Yugyeom;
8 mlm. Mlm syok sikit.

Mark;
Ok. Set.

Yugyeom;
Set.
√√ seen

Aku menutup semula telefon aku.. Cam bodo gihh si Gyeom ni. Hmm.. Aku teringat dekat Eunha pulak. Dia tengah buat apa? Alahh kawan jee.. Jgn fikir lain pulak.. Aku tk pernah rasa nak tahu psl org kecuali pasal Eunha. Dia duk kat mana ek sekarang ni..



.

Friendzone?Where stories live. Discover now