Dia menghampiri aku. "Kenapa b-bawak aku ke sini?" "Aku nak tanya kau something." "Oh. A-apee?" Aku menunduk. Perlu ke dia dekat dengan aku? Creepy. "Kau dengan sapa sekarang ni?" Tanya Mark. Apa maksud dia hah? "D-dengan sapa? Tak f-faham.." Aku tk fhm apa yg dia nk tanya ni... "Aku sebenarnya ter..."
'Tap tap' bunyi seperti kasut tumit tinggi. Ia semakin kuat.. Mark terus mencekup mulutku dan menarikku di tempat yg banyak2 kotak tersusun didalam. Kami menyorok di celah itu.
"Diam. Ada cikgu."kata Mark. Aku hanya mendiamkan diri. Dia memelukku dari belakang. Aku rasa jantung berdegup kencang. Dia peluk aku. My gosh...
Tak lama kemudian, bunyi kasut itu sudah tidak kedengaran lagi. "Harhh cikgu tkde dah." Dia melepaskan aku. "Sambung la apa yg kau nak sampaikan tadi.." Back to the topic bruh. "A-akuu..a-akuu... Alala takda apa2 lah. Mmm balik la kelas. Aku cau dulu."
Dia trus berlari keluar. "Markk! Aku pon ada something nak bagitahu." Dia dah lesap. Tinggal aku sorang. Apa lagi, balik je la ke kelas.
***
+MarkPOV+Aku berlari daripada tempat tadi. Aku sandar pada dinding. Tak jauh dari tempat tadi. Aduh. Apa aku ni? Aku nak cakap something. Tapi aku tak berani. Arhh bodoh.
***
Waktu rehat..Aku di rooftop. Aku ponteng kelas panjang masa pembelajaran. Aku rasa malu sebab tak boleh cakap something dekat Eunha tadi. Muncul Gyeom. "Pehal tak masuk kelas?" Dia trus duduk depan aku.
"Mcm tak kenal aku.." "Yelaa..tapi mesti ada sebab ann?" Tahu2 je dia ni. "Aku tkde mood ah." Gyeom mendekatkan mukanya dengan aku. Aku jauhkan muka aku daripadanya. "Pehal? Sawan ke apa?" "Kau tkde mood? Kau datang bulan ke?"
"Bodoh ke apa kau ni.. Kau ingt aku ni 2 alam macam kau ke? Tang mana keluarnya..." "Hahaha sje test. Kau tahu tak kau sekarang ni sweet. Hgahaha ." response Gyeom. Sweet?? "Aku ? Aku sweet? Plis la.. Dengan sapa?" "Buad2 tanya pulak dah. Eunha la.." Lol
"Tkde ahhh. Dah2 diam. Aku nak dengar lagu." Aku trus memakai earphone dan memasang lagu. Aku memejam mata sambil mendengar lagu.. Release my tensions "Erg dia ni lah.. Suka tukar topik. Suruh orang diam. Dahlah ajak orang naik atas. Aku tinggai kang.. Tak sedar diri punya kawan."
"Aku dengar la kau membebel tu setan." "Memang bagi kau dengar pon musibat." Jawab Gyeom. Apa2 ja la. "Gyeom nak air sikit. " aku meminta. " Kau ni miskin sgt tkde air kt rumah?"
***
Waktu balik.Aku dalam perjalanan ke rumah. Aku rasa dahaga gila harini. Aku singgah ke kedai. Aku menjejak masuk ke dalam sebuah kedai runcit. Selepas beli air minuman, aku mengatur langkah keluar.
Aku berhenti sekejap ditepi. Aku minum seteguk air. "Mark?" Aku pusing kebelakang. "Eh? Eunha?" Aduhai. Jumpa dia pulak. Segan ah. Aku trus jalan ke depan. "Eh mark tunggu."
Aku tak berhenti. Aku jalan je tak tengok depan. Dia still kat belakang. Igt sweet? "Mark. Awak nak cakap apa tadi?" Aku terhenti. Kenapa aku berhenti. Erg. Dia menghadap aku. "Cakap la." Dia buat muka nak tahu. Hmm.. "Yaya la.. Saya... saya.. sukaa.. "
"Awak suka apa?" Dia tertanya tanya "Saya suka...aw..." "Hah?" "Aw..aw..awekk. Awek tepi rumah aku. Hah. Nama dia... Meon. Eh..." Mana ada wujud manusia bernama Meon. Aku menggaru kepala. "Ohhhh tapi apa kaitan dengan saya?" "Dia.. Selalu..." aku dah mula mengarut.. "Selalu apa?" "Selalu....tayang badan. Ehh eh. Tak tak. Nothing nothing." Aku lari dari situ.
"Mark. Mcm mana awak tahu saya suka warna biru?" Aku pusing padanya.. " Aku..aku....aku tanya kakak kau. Lahhh tak important pun." Aku trus lari.
+EunhaPOV+
" Aku..aku....aku tanya kakak kau. Lahhh tak important pun." Dia trus lari. "Lol. Aku manada kakak." Aku tergelak sesorang tengok gelagat dia yg gelabah tu.
YOU ARE READING
Friendzone?
أدب المراهقينBermulanya sebuah cinta antara dua remaja. First time buat ff. ≠banyak kata2 kesat ≠Malay