"Hyeri!!!bangun!!!nanti lambat ke sekolah!!!hari ni first day kamu!!!"jerit Pn.kim dari bawah.
"Nae ommanie"jawab Hyeri ringkas..Dia mengeliat kecil.Tualanya dicapai,kakinya melangkah masuk ke dalam bilik air.
Hyeri menuruni tangga menuju ke dapur.Perutnya berbunyi minta diisi.Melihat makanan yang terhidang membuatkan dia terliur.
"morning omma,appa"Hyeri melabuhkan punggungnya di sebalah Pn.Kim.Baru nak duduk...
"Pergi kejutkan oppa kamu"arah En.Kim.
"alaaa..malaslah appa..nak makan..lapooo"ujar Hyeri sambil membuat aeygo.Mengharapkan En.Kim mengubah fikirannya.
"Kamu fikir appa kisah?Dah pergi kejut oppa kamu sana"ujar En.Kim selamba.Malas dia nak melayan karenah anak²nya.
Oppa ni dah besar pon nak orang kejutkan.Mengada betullah.Haish...
Langkahnya diatur ke bilik Mingyu.Baru jek nak ketuk,pintu dah terbuka.Mingyu keluar menuju ke meja makan.Hyeri mengetap bibir menahan geram.Dia mengikuti abangnya dari belakang.
<skip>
Suasana kelas seperti biasa.Ramai yang suka berbual berbanding menjadi ulat buku.Setiap pagi ade jek gosip baru menjadi santapan.Termasuklah...
"Wehh aku dengar ade budak baru nak masuk"ujar seungkwan diva sekolah.
"Kau ni tau nak gosip jek pagi²..Tak nak cari hobi lain ke?Macam..."
"Kau diam arr.Suka akulah..Mulut sape sekarang?"Seungkwan memotong ayat Seokmin.Mulalah perang mulut antara keluarga Boo ngan Kim.
"korang ni kalau tak gaduh sehari tak boleh ke?ayik nak memekak jek.Penatlah nk dengar.Haishh..Kalau gaduh pasal belajar tak pelh jugak..Nie pasal hal remeh temeh..Aku sepak sorang² kang baru tau...bla..bla..bla..."
"Habislah bernanah telinga aku lagi"sindir soonyong.
Seventeen terpaksa menadah telinga nendengar bebalan ketuanya itu.Hampir dua minit mulutnya tak henti² membebel.
"Bila nak habis ni.Penat dowh nak dengar ceramah dia ni"soal Jeonghan.Joshua di sebelahnya hanya mengangkat bahu.
"Kau Jeonghan ikut aku sekarang"Seungcheol bangun bersama Jeonghan menuju ke kantin.Membebel tadi membuatkan tekaknya kering.Sebelum kakinya melangkah pergi,dia ternampak kelibat seseorang yang dia kenali.Eah macam aku kenal dia tuh.takkanlah....
--
to be continued
~~~~Sorry kalau part ni membosanan..Idea tak nak keluar..hahahaha..jangan lupa vote chapter nie tau~~~~
YOU ARE READING
PABO!! I LOVE YOU | W.J.H |
Short Storyhint dah bagi,takkan tak tau lagi..banyak benda aku dah buat untuk aku bagi tau..tolonglah faham!!! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "Jom pergi date ngan aku" "Taknaklah.Daripada aku date ngan ko lebih baik aku study,ade jugak faedahya" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~...