Hyeri mengekori mingyu dari belakang. Mukanya ditundukkan ke bawah. Dengan tak sengaja terlanggar belakang mingyu
"Yah oppa, jalan tuh janganlah ikut suka nak berhenti tak bagitau. Kalau badan tuh lembut takpelah jugak. Haishhh" sambil tangannya mengusap dahinya yang sakit
Mingyu memandang hyeri tajam. Geram dengan sikap degil dongsaengnya itu.
"Iya hyeri tau hyeri salah, janganlah tenung hyeri macam tuh. Tapi diorang yang mulakan dulu, bukan hyeri yang kacau diorang," jelasnya sambil menunjukkan muka simpati.
<Flashback>
"Oppa? Kau siapa nak panggil dia oppa kau hah. Baru seminggu kau dah tunjuk belang kat sini." Marah lisa sambil tangannya bersiap sedia untuk memberi tumbukan
"Sedarlah diri tu sikit, tak payah nak mengedik dekat sini" tambah rosè menambahkan lagi amarah lisa
"Dah dia memang oppa aku, apa masalah kau sekarang nie hah? Ingat kau queenka sekolah aku takut ke? Pergi jahanamlah weyh" hembur hyeri menahan geram. Bila-bila masa gunung berapinya boleh meletus
"How dare you talk to me like that!"
"Don't. Ever. You. Dare. To. Touch. Her!" Belum sempat lisa memberi tumbukan, mingyu menahan tangannya.
Miingyu menarik tangan hyeri dan berlalu pergi. Hyeri sempat menjeling dan memberikan senyuman sinis kepada mereka.
Kau belum kenal aku siapa lagi, silap-silap gelaran queenka aku pulak yang pegang
<End of flashback>
"Memang bukan kau yang mulakan dulu, tapi mulut kau tu yang tak pandai nak jaga" ujar mingyu tegas
"Okay, sorry. Lepas ni hyeri tak buat lagi,"
Mingyu mengelengkan kepala sambil mengusap kepalanya. Mereka berjalan bersama sama menuju ke tempat biasa.
~~🌸~~
"Kau okay tak hyeri? Diorang ada buat apa-apa kat kau? Yahhh, kenapa dahi kau merah ni?"
"Hyeri okay jeklah, chill okay. Merah nie sebab terlanggar belakang oppa mingyu tadi. Badan keras macam batu," jelas hyeri sambil memberi jelingan maut pada mingyu
Mingyu hanya membuat muka malas nak layan. Balik-balik dia juga yang dipersalahkan.
"Kau pun janganlh melawan balik, nasib mingyu dengan aku lalu situ tadi, kalau tak-"
"Kau tak payah risau, aku boleh handle punya. Kau macam tak kenal aku macam mana," potong hyeri sambil memberikan wink kepada seokmin.
"Sbb aku kenal aku cakap, tak masal hari first kau kena jumpa pengetua," jelas seokmin.
Hyeri hanya memberikan senyuman sambil menggaru kepalanya. Sejujurnya dia memang malas nak layan pon budak gedik tuh, tapi hati panas tak boleh nak kawal, budak remaja itu memang biasa.
"Ini pesanan encik, selamat menjamu selera."
Mereka menikmati makanan yang baru sahaja sampai, sambil-sambil membincangkan tentang projek berkumpulan mereka. Diorang memang budak nakal, tapi bab belajar diorang take it serious. No wonderlah diorang nie top student macam bts jgk.
Sesekali hyeri memandang jejaka disebelah abangnya. Siapa pulak mamat sebelah oppa nie, tak nak kenalkan dekat aku ke.
Hao yang perasan membuatkan dia berasa tak selesa. Dahlah dia tak kenal siapa yang datang dengan mingyu nie, awek dia ke? adik dia ke? Lagi tadi asyik berkepit jek.
"Ini hao, classmate aku, plus dia budak group seventeen jugak. Dahlah tuh pandang-pandang dia, kau buat dia rasa tak selesa," ujar mingyu.
"Owh mianhae, saya hyeri adik kepada mingyu. Selamat berkenalan," sambil menghulurkan tangannya untuk bersalaman.
"Selamat berkenalan," sambil tangannya menyambut huluran yang diberikan oleh hyeri.
"Korang buatlah kerja ya, hyeri nak balik dulu, bye oppa.""Hati-hati. Balik terus rumah, jangan melencong tempat lain pulak," pesan mingyu.
Hyeri memberikan isyarat okay kepada mingyu. Kakinya menapak meninggalkan mereka.
~~🌸~~
"Singgah pergi kedai sekejap tak salahkan, awal lagi nie," sambil melihat jam ditangannya.
Dia bukan nak balik sebenarnya, tapi bosan menunggu abangnya di situ. Kalau dh sembang hal belajar, tak tau lagi bila boleh dia balik. Silap-silap sampai bulan dah munculkan diri kot baru nak balik.
Belum sempat nak melangkah masuk, badannya dilanggar oleh seseorang. Sengaja atau tak sengaja itu dia tak pasti, tapi rasanya macam sengaja.
"Maaf sengaja."
Hyeri bangun sambil membersihkan bajunya. Hatinya tak berhenti menyumpah seranah orang yang melanggarnya.
"Sengaja hotak ka-" hyeri membatu disitu, tak dapat nak menghabiskan ayatnya.
"Anyeong hyeri~shii."
-
-----
To be continued...
YOU ARE READING
PABO!! I LOVE YOU | W.J.H |
Kort verhaalhint dah bagi,takkan tak tau lagi..banyak benda aku dah buat untuk aku bagi tau..tolonglah faham!!! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "Jom pergi date ngan aku" "Taknaklah.Daripada aku date ngan ko lebih baik aku study,ade jugak faedahya" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~...