04

25 2 2
                                    

"Ok class sampai sini sahaja kelas kita. Saya nak kerja yang saya bagi ni esk dh ada atas meja saya. Jaehoon nanti kutip semua buku. Terima kasih class. Mingyu awak tunggu sebentar, saya ada perkara nak bincang."

Semua pelajar berpusu keluar. Mingyu melangkah malas menuju ke meja guru.

"Hah kau nak apa?" soal Mingyu selamba

"Yahhh, bahasa jaga sikit boleh tak? sedar tak kau tengah bercakap dengan siapa sekarang nie?"

"iyelh, wahai nuna ku sayang, waegurae? adikmu ini sedang lapar menantikan makanan yang terhidang dikantin sekolah. Jikalau tiada yang penting, saya ingin mengundurkan diri" ujar Mingyu panjang lebar. Baru nak melangkah pergi,

"Chakamanyo, ishh kau nie, tak reti sabo ke hah. Nah, ajak sekali appa, omma dengan Hyeri , and kau tuh, jangan tak datang pulak,  aku leku kepala kau nanti."

Mingyu menatap kad yg diberi oleh Pn. Hana, dahinya berkerut. Dia hanya memandang sekilas muka kakaknya itu, dan terus melangkah pergi ke kantin.

"Hah lagi satu,  jemput sekali seventeen dengan bts"

Mingyu mengangkat tangannya menunjukkan tanda okay.

~~🌸~~

"Kau nak bawa aku kemana nie Dino?"

"Okay kita dah sampai, kau tunggu sini sekejap," ujar Dino

"Eoh?"

Dino berjalan sambil tersenyum. Dia pasti, terlebih pasti semua hyungnya akan terkejut, inikan dia dah terkejut, apatah lagi hyungnya yang lain, kejung otot terus tak bergerak agaknya.

"Wahai hyung sekalian, maknae Dino ada berita panas nak ba-,"

"Panas macam mana tuh? Boleh aku tumpang masak telur mata kerbau?" potong seokmin

Pak!!

"Bengap kau simpan sikit boleh x?"

"Appo" seokmin mengusap kepalanya yang baru diketuk oleh jeonghan.

"Hah apa cerita dino nak bagitau tu? Habaq mai sini" soal seungcheol

"Sebelum tuh tutup mata dulu, nanti tak supriselh"

"Kau ni dino, macam macamlh, nak tutup mata bagai." Semua buat seperti yang diarahkan.

Dino membuka pintu rooftop dan menarik keluar hyeri. Dia menyuruh hyeri menyanyikan sebuah lagu yang pernah mereka menyanyikan bersama.

"Eorinae gateun nan yeogi inneunde
Eodie sumeo beoryeosseulkka
Seulpeumboda challanhan maeil neoege

Gwaenchana neoui sesangeun
Jigeumui neo geudaero
Sojunghago tto sojunghaeseo
Stay here with me

Eoreunseureopge useoneomgin dwie
Eorinaegachi ul ttaeedo, Urin cham dalasseo hamkkehae
Neoui moseup geudaero
Eoreun aicheoreom"

Seventeen membuka mata mereka setelah mendengar suara yang mereka sangat kenali. Mereka diam tak berkata, terkedu tanpa sebarang suara. Seperti tidak percaya apa yang mereka nampak.

"Jadi betullah apa yang aku nampak tadi, jadi betullah ini hyeri, kim hyeri?" Soal seungcheol sambil pipinya ditampar.

"Nak aku tolong tak?"

"Tak payah" tepis seungcheol sebelum sempat tangan jeonghan mendarat di pipinya

Hyeri ketawa melihat mereka. Gembira rasanya dapat berjumpa kawan lama yang sudah dianggap seperti abangnya sendiri.

"Anyeong oppa, kim hyeri sudah kembali. Rindu adikmu yang comel ni tak?" Soal hyeri menayangkan muka comel.

"Hyung baldi mana? Tekak rase loyalh"

"Jap, aku amik, aku pon rse mcm nak termuntah ni" ujar soonyoung.

"Korang jeleskan tak comel macam aku" ujar hyeri tak nak kalah

" Muka macam beruk kat hutan nak kata comel"

"Nah" hulur seungkwan. " Cermin diri tuh sikit baru sedar nak bercakap"

"Yahhhhhh, kwon soonyoung!!!! Boo seungkwannnnn!!!!"

Seventeen ketawa melihat gelagat mereka. Masak sangat dengan perangai diorang, tak boleh nak bersua, ada yang diajak gaduh.

"Apa yang kecoh kecoh nie?" Soal jihoon.

"Makanan dah samp-, eohh waegurae??" Soal minghao sambil membawa makanan mereka

"Yahhh, Kim hyeri dahlah tuh, kau tuh bukan budak budak lagi nak main kejar-kejar" mingyu merentap tangan hyeri.

"Kim hyeri? Betul ke apa yang aku nampak nie? Kim hyeri??" Soal wonwoo tak percaya.

"Hai wonushii, bogoshipoe!!" Hyeri melepaskan genggaman tangan mingyu terus berlari mendapatkan wonwoo. Dia memang rapat dengan wonwoo berbanding dengan abangnya sendiri.

"Dah jom makan, tak payah nak buat drama tak berbayar dekat sini, perut aku dah bunyi mintak di isi" ujar Vernon sambil tangannya mengambil makanan daripada minghao.

Jun yang tidak tahu apa-apa hanya mengikuti langkah vernon dari belakang. Dia seperti pernah nampak muka perempuan di hadapannya.

Pikir jun siapa dia. Owh iya, dialah budak yang aku tolong tadi!

Sedang rancak berbual, mata hyeri tertumpu pada satu arah.

Eah ini bukan budak lelaki yang tolong aku tadi ke? Dye dalam group nie juga.

" Seungcheol oppa, jun tuh baru masuk group ni ke?" Soal hyeri separuh berbisik.

"Haah, baru setahun dia join group nie, wae?"

"Just asking, sbb tadi dia ada tolong hyeri tunjukkan pejabat"

Seungcheol memberikan senyuman kepada hyeri sambil menganggukan kepalanya. Mulalah sesi bercerita hyeri saat mereka tak berjumpa hampir 5 tahun. Ruang rooftop penuh dengan gelak ketawa mereka.

--

To be continued

~~~ lama bethul tak update cerita nie, sampai labah-labah pun dah buat sarang. Ok tiber~~~

PABO!! I LOVE YOU | W.J.H |Where stories live. Discover now