Seungcheol melangkah masuk kelas 4A-1.Kakinya menyusun langkah menghampiri seseorang.
"Mingyu mane?"soal Seungcheol.
"Salam tak der tetiba main sergah jek.Dia pergi tandas.Kau ni dah kenapa hyung?Lain mcm jek aku tengok"soal Minghao kehairanan.Tak pernah dia tengok Seungcheol macam ni.
"Weyy aku rase aku kenal budak baru yang masuk sekolah ni"ujar Seungcheol gembira.Dah lama dia nantikan saat ni.
"Sape?"soal Minghao teruja.
Seungcheol tak menjawab.Dia meninggalkan Minghao dengan tanda tanya.
"yahhh..Aku tanye ni!!"jeritannya dibiar sepi.Kurang asam garam betul punya leader.Aku tengah cakap ngan dye,suka hati jek nak blah.Ape pon tak boleh
"Kau boleh senyap tak?Aku nak tido pon tak senang"ujar Seokmin.Kepalanya dilentokan di atas meja.
"Homework semalam dah siap ke belum"soal Minghao.Tangannya kembali menulis.
Seokmin tidak menjawab.kedengaran dengkuran kecil disebelahnya.Dia hanya mengelengkan kepala.Apalah nak jadi dengan ko ni.Haih..
<skip>
Tap tap tap
Bunyi tapak kasut pn.hyo menjadikan suasana kelas bertukar sunyi.Bunyi cengkerik kedengaran
*semua pandang cenkerik macam nak makan*
*cengkerik lari tak cukup kaki*
"Ok class,hari ni kite ade pelajar baru.Awak boleh masuk sekarang"ujar pn.hyo selaku guru tingkatan.
Nafasnya ditarik sedalam-dalamnya dan dihembuskan.Hyeri melangkah masuk dengan tenang.Kini dia berada di dalam kelas bersama kawan yg baru.Baru nak bukak mulut matanya terpandang susuk tubuh yg amat dia kenali.Eah jap bukan tuh Dino ke?
"Anyeonghaseyo,Kim Hyeri imnida.Saya pelajar pertukaran dari Busan Highschool.Sila beri tunjuk ajar*bow 90°*"
"Baiklah awak boleh duduk disebelah Dino"
Sebaik sahaja namanya disebut mukanya diangkat memandang Hyeri.Dia tersenyum sambil melambaikan tangan.Hatinya berbunga riang.
Kakinya melangkah menuju ke tempat duduknya.Dia tersenyum melihat gelagat Dino.Niatnya nak ketawa tapi dibatalkan.Tak memasal orang kata dirinya gila ketawa sengsorang.
"Hye dinosaur"tegur Hyeri sambil tangannya menarik kerusi di sebelah Dino
"Hye!!bila sampai?Tak bagitau pon"
"Nanti aku citer.Sekarang kita belajo dulu.Araso?"ujar Hyeri.
Dino menganggukkan kepalanya.Dia kembali memandang cikgu di hadapan.
Kalau hyung² nampak ni mesti kecoh.Tak sabonyeee!!!
"Dino ape yang awak menungkan tuh?Salin nota saya kat depan sekarang"sergah pn.hyo
"Nae"jawab Dino pendek.Tangannya lincah menulis nota di hadapan.
--
to be continued
~~mian kalau bosan..Otak author tak berfungsi malam ni...Plus ngah demam pulak tuh..Apalah nasib badan..If you enjoy my story please vote okay~~
YOU ARE READING
PABO!! I LOVE YOU | W.J.H |
Short Storyhint dah bagi,takkan tak tau lagi..banyak benda aku dah buat untuk aku bagi tau..tolonglah faham!!! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ "Jom pergi date ngan aku" "Taknaklah.Daripada aku date ngan ko lebih baik aku study,ade jugak faedahya" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~...