Perla_S2
Note: Ini kali ada lebih sikit dia punya romance.sy try tapis..tapi itu jga yg kluar.ba..jum mula :)
Chapter 1
Lepas peristiwa Luffy kiss sy di hospital, sy ambil keputusan utk berpindah kluar. mama Lucy sma uncle Sean sikit pn x setuju dgn keputusan sy. Tpi sy bagi alasan sy mau belajar hidup berdikari. sy janji sma dorg sy akan kerap2 dtg melawat dorg. sebenarnya sy x betah lagi tgl sembumbung dgn si Luffy. Jera sy dia masuk bilik sy mlm tu, tambah2 lagi keberanian dia kiss sy di hospital.sebelum apa2 terjd..bagus sy kluar. Sy x sanggup mau sakitkan hati mama Lucy dan uncle Sean. dorg besarkan sy, kasi sekolah sy. Makan minum dan pakaian sy dorg ambil berat. Even waktu sy sakit dorg bergilir2 jaga sy tengah malam. Mati hidup balik pn sy rasa sy x dpt balas budi baik dorg sma sy. andai ditakdikan 1hari nnti sy ditemukan dgn ibu bapa kandung sy, sy tetap pilih mama Lucy dan uncle Sean.
Tempat sy bakal menyewa ni studia apartment..ada mini kitchen dekat pintu masuk.lps tu jalan dlm 10langkah sna la ruang tamu, sana la bilik tidur, sana la segala2. bernasib baik sy dpt ni studia apartment bahagian corner.tingkap dia besar sampai ke lantai..nnti tutup sja dgn langsir..mn tau sy jln2 dlm rmh pakai santut sja..hehe..malu org nmpk. Paling best ada balkoni..berkira2 sda sy mau beli meja dan kerusi kayu letak di balkoni...blh la santai2 di luar baca buku sambil kupi2.pastu nnti mau beli bunga taruh di balkoni jga..biar sedap mata memandang.
Sy pg dapur kecil. Dapur tu berbentuk L. ada kabinet kecil, sinki kecil, peti sejuk kecil. serba serbi kecil la smuanya..sesuai utk org bujang atau sy yg forever alone ni..huhuuu.nasib baik jga di sediakan dapur memasak.tgl mau beli tong gas sja.sy list down di buku apa brg mau beli supaya dapur sy lengkap.selesai bahagian dapur sy pg ruang tamu a.k.a bilik tidur sy.sy kira mau pasang aircong tp sy list down skali kipas meja sebagai back up.nda buli jga beraircond teruss..mahal karan buss..hihi..sy berkira2 lagi nnti katil single saiz sy letak dikt dinding bru taruh tu bedside table.sebelah bedside table nnti taruh sofa kecil sja..mau beli meja rendah kasi jadi meja makan then berhadapan meja makan tu sy taruh tv. Ada jga entertainment sy.sambil mkn sambil tgk tv..pergghh..Heaven ~~
Sy check bahagian tandas.berdepan dgn mini kitchen.ada shower palang utk pasang tu langsir pn ada bergantung.nice...sna kedai 2ringgit ada jual ka tu aarr shower curtain..nda sabar sy mau shopping utk tmpt bru.Selama bekerja ada sy simpan duit.nasib baik jga si Kayla ni x gila shopping..hehee
Lepas kemas2 sikit tu studio apartment sy kluar. Plan mau pg lawat Perla dan baby Lea..Rindu sma dorg.
"kau masih krja di ******?"Perla tanya sy.kami sdg dinner waktu tu.Perla yg masak sy tlg jga baby Lea sementara dia masak.makin sedap ba masakan si Perla ni.Patut la mcm sempit sda baju si Jayden last jumpa dia..hihii
"Sy sda resigned.skrg sy kerja di ******* company..gaji ada up sikit dr tmpt lama.plus kerja baru sy ni office hour" Panjang lebar sy bagitau si Perla. Perla angguk kepala sja
"Sy dgr si Jayden sda jd senior manager"..congrates sma dia aarrr" sy bilang lagi.Perla senyum.."syukur jga la..rezeki baby Lea" bilang Perla.lepas makan kami cerita2 lagi.
Sy tgk jam sda lepas jam 10mlm.sy minta diri sma si Perla."kirim salam sy sma mama Lucy dan uncle Sean ya" Perla bilang sambil dukung baby Lea.sy peluk baby Lea kemudian sy peluk Perla..ok..sy jawab.."lain hari sy dtg lawat kau lagi aarr.take care yourself.anything..just call me" Perla lambai sy dr luar rmh dia smpi la byg kereta sy hilang di hujung jalan raya.Sampai rmh sy parking sja di tepi jalan.selamat jga tempat ni..kalau mau parking di garaj..hurmm smua la si Luffy duluan pg kebas.yaa laa..kereta dia mahal..kereta sy ni kalau jual sna besi buruk pn nda laku..tp kereta ni ada sentimental value..laku atau x sna besi buruk siapa2 curi ni kereta..sy cari sampai dapat..bagi head bang mcm sy bt sma si Luffy dlu..hahaa
Masuk dalam rmh sy terus naik tangga mau pg tingkat atas..sy nmpk bilik si luffy poin buka..sy silik2 di luar..tiada si Luffy.aah biar la dia..sy tutup pintu bilik Luffy terus pg bilik sy.sy tolak tu pintu..terlopong mulut sy............APAKAH???!!!!
bersambung....