Perla

930 60 0
                                    

Perla_S2

Chapter 15

Tanpa sy sedar sy sentuh bibir Mr Brandon..dalam 5saat sy tarik muka sy..pandangan sy berpusing sekejap
"Whats that for?" Mr Brandon tanya sy..kecil suara dia..senyum dia mereng sikit kening pula terangkat sebelah.sy peluk leher Mr Brandon dan sy kiss dia lagi..kali ini lidah sy sda bermain dalam mulut Mr Brandon..reaksi Mr Brandon?He kiss me back..!!I feel like a sinking ship..sink deep down to the bottom of the sea..sy x tau berapa lama kami berkiss..sy harap btl masa boleh berhenti berputar..

Kayla...!Kaylaaaaa....!What the hell are you doing???He's your superior..!!!

Saya rasa mcm ada sesuatu goncang badan sy..sy tolak Mr Brandon..Hilang terus pening kepala sy.kami berdua bertengok..sy pegang bibir sy..oh my gosh..apa yang sy bt tadi??Mr Brandon tgk sy with no reaction on his face..is he angry?

"I'm...I'm sorry Mr.." sy tunduk..kuat sy genggam tangan sy.malunya sy bila sy sedar perbuatan sy terhadap Mr Brandon.bergegar badan sy waktu tu.tapak tangan pn mula rasa lembab..
"Can you walk to your room?" mcm mengarah Mr Brandon tanya sy..
"Yes Mr.." bergegar sda sy jawab dia.."Mr.." sy angkat muka tgk Mr Brandon..
"Yess..Ms" oh my God..please..stop seduce me Mr Brandon..sy tgk Mr Brandon dtg dekat sma sy..sy kaku bila dia sda berada btl2 di depan sy..His eyes,his smell..really like a magnet..everything about you drowning me..cepat2 sy tunduk..masa tu dahi sy tersentuh bibir Mr Brandon..stop doing anything Kayla..smua yg kau bt serba xkena ooo..
"I know its too much to ask..but i hope we can forget about what happened just now.." sy ckp sambil tunduk..
"Sure..its just a kiss.." lembut suara Mr Brandon balas sy..some part of me menangis bila dia ckp begitu.

Sy undur ke belakang.." Once again Mr..I'm trully sorry" terus sy lari dri tmpt tu..sy x masuk ikut bar tadi..tp sy lari terus berpusing pg ke lobi.sampai depan lif sy berabis tekan itu button.guest yg ada di area lobi smua menengok sy.but I dont give a damn..sy x peduli sda itu dinner..or the guest..yg sy tau sy mau cepat sampai bilik or anywhere yg boleh sy bertapuk!!

Sy baring menghadap dinding atas..baju yg sy pkai tadi suda sy buka..sy pkai bath robe sja.fikiran sy melayang teringatkan Mr Brandon..;

"Di sini pula kau.." pintu bilik kena buka..Jollyn masuk.dia terus duduk atas katil.mengeluh sekejap.
"tired?" kecil suara sy bertanya
"Yep..tp sekejap lagi mau kluar" bilang Jollyn
"Where to..?" sy tanya..mata tetap tgk dinding atas..
"As usual..pg minum2..plus..tonight is our last night at KL..sooo..." Jollyn ketawa.sy x paham apa makna dia ketawa.
"Sy ada buat salah tadi.." Jollyn tgk sy..berkerut sda muka amoi tu.
"Maksud kau..?" Jollyn tanya
"I kissed Mr Brandon" terlopong mulut si Jollyn.
"Mr Brandon GM ******* company?" sy angguk kepala..sy tarik bantal terus tutup muka sy..
"Kayla Moone..your F**ked up liao" bilang Jollyn dgn slang chinese dia..sy buka bantal dr muka sy..keluar sda airmata sy
"I know..Mr Brandon xkenal sy as Kayla Moone..but as Perla Abe"
"So?"
"So if he know the thruth..dia akan anggap sy ni penipu"
Jollyn diam sekejap..mcm berfikir..mata dia mcm sdg calculate something; "..nevermind.I know you wouldnt agree with this" bilang dia.
"Mcm sy mau pulang Sabah ni malam juga" sy singut2 sda hingus yg mengalir
"Be patient ba Kay.." Jollyn bangun dr katil terus dia pg almari baju "..is he a good kisser?" na suda..dtg sda sot2 si Jollyn.
"Kalau sy bagitau jgn kau ketawa"
"Nope I wont" bilang Jollyn
"We do french kiss" Jollyn berlari ke katil..mcm interested btl dia mw dgr cerita sy."What else did you guys do?" dia tanya lagi..
"Tiada apa2..just kissing..I was drunk.." blm hbs ayat sy terus bahu sy kena pukul;
"You what..???" marahnya si Jollyn
"Auww..auww..kau dgr dulu ckp sy" bertubi2 si Jollyn pukul bahu sy..cerita kami tergantung di situ..si Jollyn kelam kabut tukar baju..sy tutup pintu lepas Jollyn kluar dr bilik.pandai2 la kau nnti buka pintu Jollyn..sy hempas bdn atas katil.mengelamun pasal kejadian td..masih sy terasa lembut bibir Mr Brandon bermain2 di bibir sy..sy sentuh bibir sy..jantung sy berdebar..apa makna ini smua?

***************************************

Pagi2 sy terbangun dgr bunyi pintu dibuka..Jollyn masuk.
"Baru kau pulang Lyn?" boleh tahan ooo si Jollyn ni pg happy2..Jollyn angkat tangan terus masuk tandas.sy ikut dia dr belakang."..kau ok ka ni?" JOllyn cuci make up dia..satu2 bulu mata palsu dia buka..
"Yep..I'm ok.." dia jawab.kemudian dia tgk sy.."..syg kau xikut smlm" hairan sy Jollyn ckp begitu
"kenapa konon syg?" sy tnya..
"Sir Brandon ada smlm" selamba Jollyn kasitau sy..dub..dub..dub..terbayang sy Mr Brandon minum dikelilingi prmpn.kemudian one of the girl dia bwa check in??
"Sy tau apa kau fikir tu Kay..x prpn minum dgn dia..dia join kami pn sekejap sja..but I know some info about him" kata2 si Jollyn bt hati sy berbunga..
"Apa konon?kasitau la sy.." xsabar sy mau tau pasal Mr Brandon.JOllyn kluar dr tandas..kami duduk di katil.
"Umur dia 30tahun..prnh bertunang tp putus 2tahun lepas.." fokus sy dgr Jollyn berckp..
"Lagi..?" sy tanya..xsabar sda.."pasal family dia or anything..?" sy bilang
"Oh ya..dia ada adik prmpn seumur kita..skrg belajar di Michigan.His mom own a boutique here..quit famous jga tu boutique.so his mom ulang alik sabah-KL urus tu boutique.His grandma and father owns ******* company..once father dia retire..sir Brandon yg ambil alih company ni.Lucky him,dia ni cucu kesayangan nenek dia so he got everything." diam sy berfikir pasal mr Brandon..mcm dlm movie sja ni background si Mr Brandon..
"I think this is it" sy bangun pg dekat almari..sy angkat baju2 sy kmudian start pcking.." sy patut lupa pasal Mr Brandon..whatever happened in KL stay in KL" air mata sy jatuh waktu tu..I know I dont stand a chance..sangat besar jurang antara sy dgn Mr Brandon..

Jollyn peluk sy..
"Hey..you never know.." dia bilang,cuba mau pujuk sy.sy senyum sambil sy teruskan packing baju.flight balik sabah sebelah tengah hari..masih ada beberapa jam sebelum bertolak ke airport..kami ramai2 round bandar KL utk beli souvenir..sy beli beberapa helai selendang utk mama Lucy dan Perla..untuk uncle Sean sy belikan dia beg..for Luffy I bought him shoes..I hope whenever he start walking..dia akan pakai kasut ini..for baby Lea pula sy belikan baju2 jenama guess..after averything is set up..kami bertolak terus pg airport.

Bersambung...

Perla Season Two #CompletedWhere stories live. Discover now