Perla_S2
Chapter 8
Klik..klik..klik..
Fokus sy bt kerja..smpaikan si Jollyn berdiri sebelah sy pn sy x sedar. Jollyn ni kawan sekerja sy..dia bahagian kaunter depan.ada masa dia menyibuk di meja sy.keboringan sebab dia sorang2 sja di sna.ada partner pn come and go..maksud sy kerja sekejap xlama resigned.
"Kay..ada kau dapat surat?" entah apa sda sy tertaip bila Jollyn bersuara..terkejut ba sy..sy jeling si Jollyn
"Cuba kau bagi salam ka..hello2 ka" Ketawa sja si Jollyn "..nasib baik sy x sakit jantung" nda di jemput si Jollyn tarik kerusi depan meja sy.terus dia duduk tgk sy sambil angkat2 kening.
"Nasib baik kita kena invite ooo kan pg dinner utk usaha sama dgn *** company" dia bilang.mau bersambung sda kening sy dgr ckp si Jollyn.
"Apa yg kau ckp ni..dinner apa ni?" mata sy tgk tu skrin komputer..fokus mencari mana sda yg sy salah taip.
"Ni baaa..ni..ni.." geram kali si Jollyn sy xlayan dia..dia ketuk2 tu surat purple atas meja sy..eihhh..bila masa surat ni ada atas meja sy.baru sy perasan.Sy buka tgk isi di dalamAisehmen..sedia suda tiket kapal terbang dorg tempah pg KL..
"Bila ni dinner..?" sy tanya sambil belek2 tu tiket.
"Awal bulan depan..4hari 3malam kita di sna.." bilang si Jollyn.
"Uina lama juga..kalau xpergi boleh ka..?" basar mata si jollyn tgk sy..
"Kau gila ka xmau pg..free tiket pulang balik..hotel dan makan minum pn kena tanggung" Haha..ketawa sy tgk si Jolly memanas.biar pn dia marah2 begitu..tetap ba ni urang cantik..nda sombong."Sy bayar balik ba sma company kita" sengaja sy kasi panas2 si Jollyn.. Na..keluar sda ckp cina dia..cing cong cing cong dia membebel. Last2 dia ketuk kepala sy "..awas kau aarr xpergi tu dinner.." dia bangun terus pg station kerja dia..sy tgk balik tu surat..bukan xmau pergi..but I dont feel like travelling off borneo..dgn keadaan Luffy,Perla lagi sakit..mama Lucy yg ulang alik menjaga dorg dua.I should stay tolong2 apa yg patut.
Petang tu sy mau thumb print out kerja,sempat lagi si Jollyn kasi warning sy..kecil mata dia tgk sy.."Awas kau aarr..." dia teriak..sy ketawa sja tgk gaya si Jollyn dr dlm lif sebelum tu pintu lif tertutup.sot2 ba ni urg.sy tgk atas..alalaa..kenapa itu no lif bkn menurun..tp menaik pg tingkat 12..tingkat bos2 ba ni..sy tunduk sja bila pintu lif tu terbuka masuk sorg lelaki berckp2 dlm telefon.
"No mom..I dont have time to look for that girl" bilang tu lelaki "..Ya..ya..yess mom..yaaaa.." dia bilang lagi.panjang dia punya ýaaa' smpi sy terpusing tgk lelaki tu..haish..knpa ba kau ni pindik Kayla..muka tu lelaki sy xnmpk ooo..nmpk tangan tu lelaki masuk dlm poket seluar sja..tu beg office dia kasi sangkut di bahu.."Yaa..maa..lps dinner di KL tu selesai sy upah orang pg cari" uina terkejut sy bila suara lelaki tu makin kuat.tertunduk sy tgk kasut..alala..time ada big boss di sebelah tu tali kasut terlepas..mcm kaku ba bdn sy mau tunduk ikat tu tali kasut.awas kau bikin malu sy aarr kasut..
"Ok mom..I love you too" ndu ba..sweetnya lelaki bilang i love you sma mak dorg..senyum sja sy..nda pernah sy dgr Luffy ckp I love you sma mama Lucy dan uncle Sean..
"which floor are you..?" tiba2 tu lelaki bersuara..sy pusing kiri kanan..kami berdua sja dlm lif tu.masih lagi sy tunduk.dia bercakap sma sy ka ni?
"7th floor sir.." kecil suara sy..
''I'm on my way now" wait me there..s***!!Dia bertelefon rupanya..pkai tu bluetooth device..Ting...
Cepat2 sy melangkah kluar dr tu lif..lepas bayar parking sy masuk dlm kereta.sy buka kasut sy..kelam kabut sy kasi kluar gunting dr compartment kereta terus sy gunting tu tali yg berselirat.Sy tarik napas panjang..bikin malu..bikin malu..bikin maluuu...knpa la sy jawab pertanyaan tu lelaki.Oh noo..dinner di KL dia bilang td kan..dia pn pg la tu?Aaaaarrrgghhhh...
Bersambung...