Perla

902 65 0
                                    

Perla_S2

Chapter 14

Makanan yg kena hidang di depan sikit sja sy makan.mcm xmood sy mlm tu..masing terfikir si encik Lif.dia CEO ******* company rupanya..terpaksa la sy matikan niat mau kenal dia lebih rapat..entah knpa dgn dia sy jd burung hantu rindukan bulan..nda padan ba kan si Kayla dgn Mr Brandon tu..dia bos besar..kaya..ada rupa..mesti ramai perempuan tergila2 dgn dia..sy ni..just Kayla..asal usul pn kabur2 hilang dr radar..Sy terpusing tgk Mr Brandon..lain mcm dia pandang sy.mcm mau mkn.dr tadi lagi kening dia berkedut.

Tidak lama tu lepas mkn,kena pasang visual projektor di depan..mula la pembentangan sebenar kena papar..kuat btl bunyi music dia smpi menusuk dada.sy tgk si Jollyn di sebelah sy bercerita sma staff company sebelah..pandai ba dia bersosial..sy ni kalau berjalan dgn dia mcm puppy yg kena heret2 sja..xtau apa2.sy tgk jam 10mlm..
"Lyn..sy keluar sekejap" sy bisik di telinga si Jollyn
"Kau pg mana?" dia tanya
"Pg tandas lps tu ambil angin skjap" sy bilang lagi..berbisik sja kami.staff ******* company tgk2 sda kami.cepat2 sy bangun kasi tinggal si Jollyn di meja.

Sy berdiri depan cermin..sy tgk diri sy..Mr Brandon..Hurm..ada apa sma kau aaarr..kenapa sy dubdab begini kalau nmpk kau?mcm magnet ba kau ni smua kau bt sy mau tau.Am I falling in love with you? is there such thing as love first sight?Sy kluar dri tandas terus sy masuk dlm ballroom..tp sy terkejut bkn pula sy dlm ballroom yg bising..tp dlm cafe yg tenang..lampu pn malap sja..very romantic feeling..boleh dgr bunyi music dri ballroom sebelah..tp sayup2..sy pg di kaunter minuman sy order white wine.Yellow Label: Moscato..itu sja wine yg sy suka minum..manis2 rasa dia..bar tu ada 1 tangga turun ke bawah..staff bar tu bagitau tmpt tu tutup jam 12tgh mlm tpi dia benarkan jga sy pg di sna..

Rupanya ini bar bersambung terus dgn kolam renang hari tu..sy keluar terus duduk di kerusi tepi kolam tu..kesian tu staff jauh2 dia htr wine sy.
"Can you give me another bottle of these?" sy ckp sma tu staff.kesian juga dia ulang alik refill wine sy.so sy order lagi 1 botol supaya senang krja dia sikit..so there is just 2botol of white wine and me next the pool..1botol wine habis sda sy minum..botol yg 1 lagi tgl separuh..ada la sy rasa sikit2 pening..sy kasi pusing2 itu gelas sambil tgk itu wine menari2 di dalam ikut gerak tangan sy..uis..mcm mau palau sda sy ni..sy berdiri..sedikit terhuyung hayang..pelan2 sy berdiri atas dinding batu kolam renang..mau test sy ni mabuk ka x..kalau terjatuh dlm kolam confirm la mabuk..haha cari penyakit :P

1 step, 2 step....10step..nope sy x mabuk cuma pening2 sja..sy turun dr tu dinding batu terus duduk balik di kerusi:
"Sendiri saja?" tiba 2 suara lelaki tegur sy.sy pusing belakang..Mr Brandon..dia berdiri,tangan masuk poket.dia tgk sy dgn muka kehairanan
"Is there anyone with me now?" sy tanya dia balik dgn beraninya..haha..pening kapala sja pun sda cari penyakit..blm tau lagi kalau sda mabuk.Mr Brandon duduk depan sy..
"Are you drunk?" dia tanya
"No..no am not" mulau kau Kayla..stop it now before you went too far
"come I send you back to your room" Mr Brandon pegang pinggang sy.mengeliat badan sy mcm giuk bila dia bt begitu..sy ketawa..I think I am drunk~~
"I can walk myself Mr Brandon" sy bilang sambil tolak badan Mr Brandon.tp time menolak tu sy terduduk di kerusi.
"Jangan minum kalau xpandai" bilang Mr Brandon.

Dia berdiri di depan saya..sambil membongkok,itu tangan tetap dalm poket seluar dia pandang sy:
"What am I going to do with you Ms Perla.." suara dia separuh berbisik..sangat menggoda bagi sy yg sedang pening.sy xtau kenapa sy kasi dekat muka sy pg muka Mr Brandon..

CUPPP~~

Bersambung...

Perla Season Two #CompletedWhere stories live. Discover now