Perla

1K 63 0
                                    

Perla_S2

Chapter 3

Sy tgk jam sda 7:01am..berbunyi sja alarm sy tp masih mamai di katil..masih memproses otak awal pagi..haih..mcm malas mau pg kerja..kejadian semalam tu buat sy x semangat..tp takkan la sy x pg kerja semata2 sakit hati pasal Luffy dan Robyn..hish inda la kali..sy bangun pg tandas..mandi la Kay..jgn lagi kau mamai2 di katil..nda pyh pikir pasal org yg x pikir pasal kau.semalam tengah malam sy kluar pg 7e utk beli brg sabun,berus gigi dan ubat gigi.tergesa2 sy kluar dr rmh tu smpi x terpikir mau sambar sekali toiletries sy.x sanggup sda sy lama2 di rmh tu tgk drama dua ekor mangkuk hayun tu..

Sy x bersarapan di rmh..apa brg pn belum beli lagi.tapau mknn di kedai saja la nnti.sy sampai di tmpt kerja 8:42am..masih sempat lagi ni beli sarapan di kantin.tapau sja..nnti pandai2 la kau Kayla curi2 mkn..lepas tapau mknn di kantin sy naik lif pg tingkat 7..

Begitu la rutin harian sy selama 3 bulan tgl sendiri..selama tempoh itu jga la sy x pijak kaki di rmh lagi..sy hanya telefon tanya khabar mama Lucy dan uncle Sean.Sekali sekala bila off day sy bawa dorg kluar jln2 or dinner di mn2 restoran..tp lain laba kan dgn jumpa hari2 sma jumpa sekali sekala..sdgkan duduk serumah dgn dorg pn sy pnya excited nmpk dorg awal pagi..berabis sy kiss2 dorg ucap good morning..ni sda tgl sendiri..sma didnding kipas la kita ber-good morning.

Sy simpan beg sy atas meja..berehat sekejap sambil tangan sy check2 handphone..Perla ada whatsapp sy gambar2 baby Lea..senyum2 sy tgk video baby Lea 1st time mkn bubur..; Berbunyi telefon sy..
"Hello ma.."happy sy mama Lucy call
"Hello syg..bt apa tu?"sy dgr suara mama di hujung talian.
"Tiada bt apa ma..baru plg dr krja..half day ini hari ma..ada apa tu ma?"sy tnya..kedengaran mama Lucy mengeluh.

"Bila kau mau pulang mkn mlm di rmh?" Perlahan suara mama..Ma..bukan sy x mau plg rmh ma..sangat2 mau plg tp kalau mama tau apa Luffy sda bt sma sy..
"Ada sesuatu yg mama mau minta tlg sma kau Kay.."
"Apa tu ma?"
"Datang rmh ni malam yg..mama masak mknn yg kau suka..datang ya nak" lembut suara mama Lucy pujuk sy.x sampai hati sy tolak permintaan mama Lucy.ndakan tgu mama Lucfy merayu baru sy mau plg..kan

Ptg sy sampai depan rmh tu..sy tarik napas panjang2 lepas tu hembus.control yourself Kayla..jgn kasi ketara..sy tolak pintu rmh..kebetulan mama berdiri dekat pintu sedang gubah bunga.cepat2 mama Lucy letak gunting atas meja.dia terus peluk sy.

"Kayla.." kuat mama peluk sy..
sy cium2 pipi mama Lucy..dia ketawa sja..beriringan kami masuk dapur..dr masuk rmh tu lagi sy boleh terhidu bau wangi mknn.memang ba kan kalau uncle sean sja..mesti tertumpu sna dapur.
"Uncleeee.." sy lari pg peluk uncle Sean.Uncle Sean ketawa sja
"Baa..jaga2 baju kamu Kay..uncle berbau ni" Bilang uncle..sy masih lagi peluk uncle..nda mau kasi lepas.

"Biarla..sy mau peluk jga" majal aarr..hehe
"Maa..mn Luffy?" Kami di dapur lagi tlg2 uncle Sean..ligat tangan kami kasi sedia piring utk pkai mkn nnti..mama Lucy tgk uncle Sean..uncle Sean pula yg td membelakang kami berpusing tgk mama Lucy..
"Dia ada di atas?" Sy tnya lagi..oh please kayla..apa kau bt ni?menanya lagi kau sma pasal si mangkuk hayun tu..aik..apa ni suara sebelah kiri telinga sy..alalaa..bila masa sy ada si little devil kayla ni..sna bahu sy si devil kayla berjalan2 mcm robot sambil peluk tangan..biar laba..1st love si Kayla ba tu..areii..si little angel kayla pula di bahu kanan sy uina..bila msa sy create ni menatang 2ekor ni..kau masih care pasal Luffy kan?angel kayla senyum2..adoiii..sasak sda sy rasa.

"Kay..kenapa diam ni?"terkejut sy mama pegang bahu sy tiba2..devil and angel kayla terus pufff hilang..ngam la kamurang hilang..jgn dtg balik..babai
"Tiada apa2 ma" sy senyum sma mama
Waktu mkn Luffy x join kami.mama Lucy bilang nnti dia htr mknn pg bilik Luffy..hish..nda suda2 mau kasi susah mama Lucy dan uncle Sean.apa jga yg dia bt di atas tu smpi nda blh turun pg mkn.mau jga kena htr mknn ba

"Kay..tlg mama htr mknn ni pg bilik Luffy" sy tgk mama tabur tu bawang goreng atas bubur then mama tuang sikit tu minyak bijan.Di piring berasingan pla ada tu finger

chicken masak sos tomato as side dish kna letak bersebelah tu bubur.

"Mau jd baby balik ka si Luffy ni mkn bubur ma" sy bergurau sma mama sambil angkat tu dulang..maka dlm hati sy..kilat sambung menyambung..
Pelan2 sy naik tangga..sy kira langkah sy..ada 12langkah..makin sy melangkah tu makin kuat tu kilat dlm hati berbunyi.pelan2 sy tolak pintu bilik Luffy...

Bersambung...

Perla Season Two #CompletedWhere stories live. Discover now