Perla_S2
Chapter 4
Sy tolak pintu bilik Luffy..Luffy sedang baring atas katil..berselimut.Luffy tgk sy dgn muka terkejut.dia cuba bangun tpi muka dia mcm menahan sakit.Sy masuk dalam bilik Luffy terus pg berdiri tepi katil.dulang mknn sy letak atas meja tepi katil.sy nmpk di sebelah katil Luffy ada kerosi roda berlipat.
"Kenapa bukan mama yg htr mknn"Luffy tanya.sy ambil itu mangkuk bubur bagi dgn Luffy..Luffy sambut mangkuk tu letak atas selimut..panas tu mangkuk mcm tiada sja sama Luffy..kubal kali tangan lelaki aarr..hihii
"Budak2 lain tu pn mau makan jga..bukan mau urus kau sorang sja..sda besar panjang mau lagi kena htr mknn pg bilik" sy cakap sambil lap sudu terus sy bagi sma Luffy.Luffy start makan..kami diam sja..sy tgk sekeliling bilik Luffy..senyum sy nmpk gambar Luffy time budak..dlm gambar tu lebar senyuman dia di samping mama Lucy dan uncle Sean.dia sedang pegang piala time tu..memang tmpat pertama dlm pertandingan mengeja time sekolah rendah.sy ingat lagi waktu tu sy pn ada di sna..Sy tgk sekali sekala Luffy mkn tu chicken finger..dia tgk sy..sy tgk dia..terus Luffy tunduk sambung mkn..sy pla diam..hanya bunyi mangkuk sja kedengaran..Awkward..puff dtg balik si devil kayla..imaginasi sy nmpk mcm si devil kayla ni ayun2 sna bahu sy..tanya ba dia..apa jd sma dia..bilang si angel kayla..na suda..mula lagi ni dua ekur kasi sempit dada sy..sasak eh.selesai Luffy mkn,dia ambil tu tuala yg sy letak dekat paha dia..sy pn cuba ambil tu tuala mau bagi dia..Luffy terpegang tangan sy..cepat2 sy tarik tangan sy tpi Luffy lagi cepat tarik tangan sy..mata kami berjumpa...
"Kay..."Luffy diam sekejap.. "I miss you".Cepat2 sy tarik tangan sy..sy ambil gelas minuman bagi sma Luffy..menurut kata pla si Luffy ni..bagus la kau sakit sja Luffy..elok sikit perangai kau..senang kena control.
"Kau tidur di sini malam ni?" Luffy tanya..
"Ermm..not sure yet..tgk la mcm mn.." teragak2 sy jawab.angel kayla love2 sda mata..si devil kayla pula buat muka 'meh'
Sy turun mau htr tu dulang bekas mkn si Luffy..smpi depan pintu dapur sy nmpk uncle Sean peluk mama..mcm dia kasi tenang mama..mama Lucy membelakang pintu dapur waktu tu..uncle Sean sja yg nmpk sy..x jadi sy masuk dapur..sy naik balik pg tingkat atas.berpikir lagi sy..mau masuk bilik sy ka x ni arr..nnti ter-replay balik tu scene 3bulan lalu mcm mn??mcm mau ok2 sda ni hati sy..BUK!!...Auuuuwww...
Ada bunyi jatuh dlm bilik si Luffy.cepat2 sy masuk bilik Luffy.Luffy atas lantai sda,berlilit dgn selimut dia sambil dia mengerang kesakitan pegang kaki.sy letak dulang yg dr taaadi ke hulu ke hilir sy pegang di lantai.cepat2 sy papah si Luffy..mau kasi duduk dia atas katil.Tpi berat ba badan si Luffy.payah mau angkat.mcm mati saraf urat si Luffy dr paras paha sampi kebawah.
"Help me up Kay" serak suara Luffy berckp..menahan sakit.dia letak tangan dia di bahu sy.dengan payah sy angkat badan si Luffy.Disebabkan keberatan..dua2 kami terhempas atas katil.si Luffy di atas badan sy..kami berpandangan..sy dpt rasa nafas Luffy bertiup2 di mulut sy..bau ayam gurung eh..hahaa..Luffy senyum tengok sy..dekat suda muka Luffy di muka sy..ada la terjuling biji mata..nda tau apa sy fokus dimuka si Luffy time tu..Luffy cium pipi sy..lama bibir dia stay di pipi sy..
"bangun la kau Luff..berat badan kau" Aish ba Kayla..apa jga masalah kau ni..time romantik scene suka btl kau pg cut.mcm mn la mau ada boyfriend ni..pandai marah jga si angel kayla..devil kayla sna tepuk2 tangan.suka kali dia si angel sokong dia ni kali..Hati2 sda sy kasi duduk si Luffy di katil.sy tgk kaki dia."Apa jd sma kaki kau..?" sy cucuk2 kaki si Luffy.no respon..sy pukul2..no respon jga..
"Excident.." Selamba badak dia jawab sy.
"Bila?"
"That night"
"What night?"
Luffy diam.dia kasi bagus2 tu selimut di badan dia..That night ba..kau hilang ingatan sda..??? aisehmen si devil kayla..kalau memanas nombor 1..OooHooo...that night..
"Kau berehat la Luff..sy mau turun tlg dorg mama"
"Kay..wait.." Luffy pegang tangan sy..."I'm sorry..sy tau sy bnyk kali sakitkan hati kau" KAU PIKIRRR??na..sedar jga kau aarr.tp sy diam,kasi biar Luffy habiskan ayat2 dia.Luffy tarik sy duduk atas katil menghadap dia.pipi sy dia pegang..
Bersambung...