DIDALAM KELAB MALAM
Kelihatan suho, baekhyun dan chen duduk dimeja dngan dipenuhi arak diatas meja. Mereka duduk disitu sambil menunggu yoona datang.
"Suho tengok ni" kata baekhyun sambil menunjukkan sesuatu kepada baekhyun.
"Apa tu baek" tanya suho.
"Ni hadiah untuk taeyeon, sya selalu bawak ni kemana mana.
Suho hnya mngangguk smbi memandang wajah baekhyun yg ceria.
"Baekhyun" jerit seseorang dari jauh. Rupa rupanya yoona yg baru sampai.
Baekhyun dn suho berlalu pergi kearah yoona. Chen hnya duduk ditempatnya smbil minum. Sedang chen sedang minum tiba tiba seseorang menepuk bahunya dari belakang. Orangnya adalah lisa.
"Chen bole tolong aku x, tu lelaki kt situ dia curang dngan aku bole kau uruskn dia" kata lisa berbisik ke telingan chen smbil tangannya menghulurkan duit..
Chen hnya mngangguk dn mencapai duit yg lisa hulurkn itu. Lepas lisa pergi chen hnya memandang kearah lelaki itu dn memperhatikan gerak gerinya.
💟💟💟
"Hah datang pon awak baekhyun" kata yoona kepada baekhyun. Yoona hnya memandang kearah suho yg berdiri disebelah baekhyun.
"Aah. Taeyeon noona mana" soal baekhyun smbil tercari cari taeyeon.
"Err baek, taeyeon unnie datang dngan boyfriend dia" ujar yoona perlahan.
Baekhyun terpana dngan kata kata yoona itu, dia pon perlahan lahan pergi dari situ untuk kembali bersama chen. Suho hnya memandang sedih kearah baekhyun.
Baekhyun duduk disisi chen smbil mngeluh perlahan.
"Awak ni knp baek, dh jngan sbb perempuan awk nk sedih. Meh sini ikut saya" ajak chen.
"Nk pergi mana? ". Tnya baek .
"Ikut jelah" blas chen.
Baekhyun hnya mengikut langkah chen. Tiba disuatu tempat chen menyerang lelaki yg disuruh oleh lisa itu tadi. Selepas lelaki itu menumbuk chen, dngan rasa geram baekhyun membalas balik dn menumbangkn lelaki itu dn menumbuk mukanya dngan bertubi tubi. Wanita disebelah lelaki itu hnya menolong tetapi dihalang oleh chen. Chen terus menampar perempuan itu, sehingga berdarah tepi bibirnya itu.
Keadaan menjadi kecoh seketika yoona dn suho dtg setelah melihat rakan mereka yg bergaduh.
"Baek, chen sudah lah" jerit yoona.
2 bodygourd dtg dn meleraikn pergaduhan itu dn memegang tangan baekhyun.
"Chen, baekhyun jon pergi" ujar suho.
Mereka pon bergegas berlalu dari situ. Setelah beberapa minit jauh dari tempat itu suho pon memberhentikan keretanya.
"Chen! Berapa kali saya nk cakap jangan ambil upah orang bergaduh lagi. Awak tahu x sapa pompuan tu tadi hah" ujar suho.
"Apa masalahnya sapa pompuan anak gengster hah. " ujar chen yg duduk disebelah suho.
"Awak tahu x, pompuan itu adik ketua night bazaar! Gengster paling besar dn kuat kt korea nih. Tau tak" ujar yoona kuat.
"Berapa kali saya nk ckp, kalau awak xde duit bagi tahu saya. Saya akan beri pada awak. Nah ambil duit ni x cukup beritahu saya. Pada saya duit x penting tapi awak semua penting bagi saya" ujar suho lembut kepada chen.
Chen hanya tersenyum sinis.
" Memang pada awak duit x penting, tpi bagi saya duit sangat penting. Saya boleh cari sendiri kalau saya nk duit. " beritahu chen dn terus keluar dari kereta suho tanpa mengambil duit yg diberi oleh suho itu tadi.
Chen berhnti ditepi kereta suho.
"Ni semua awak pnya" kata chen lalu menanggalkn jaket dn baju yg dipakainya itu lalu pergi dari situ.
Suho hnya mampu mngeluh mndngar kata kata dari chen itu.
💓💓💓
BERSAMBUNG.
NNTIKN EPS. SETERUSNYA AND JNGAN LUPA VOTE 💞
YOU ARE READING
My True Friends💕✔
FanfictionMengesahkan persahabatan 12 orang sahabat yg kehidupan mereka penuh dngan liku liku dugaan yg mencabar, adakah mereka dpat mngatasi kehidupan penuh dngan gengster dngan kesungguhan dalam persahabatan mereka itu.Suho seorang yg baik hati dan kaya ray...