Mereka berdua belas hanya berpandang kosong antara satu sama lain didalam penjara itu."Hish" jerit kris.
"Awak knp ni kris" soal suho lembut.
"Saya geram tahu x. Ini semua salah tao, sbb apa dia pengecut. Dia lah punca kita ditahan kt sini. "Beritahu kris smbil menunjukkan jarinya kearah wajah tao yg hnya menunduk kelantai penjara itu dngan pandangan kosong.
"Ini bukan salah tao, kris" kata baekhyun perlahan.
"Awak diam! Awak tu budak baru je jangan menyampuk! " tegas kris.
"Kris. Tao xsalah, dh memang takdir kita tertangkap nk buat macam mana. " pujuk suho untuk menenangkn suasanan yg tegang itu.
"Awak nk bela tao ni suho. Tau x selama ni saya berusaha berlawan tanpa putus asa berani tanpa rasa takut. Tpi disbbkn si pengecut ni saya ke sini. " kata kris kasar.
"Tapi" belum sempat suho menyambut ayatnya tiba tiba pegawai polis datang kedalam sell penjara mereka.
"Awak semua dibebaskn. Hah nk bergaduh kt sini ke, nnti awak semua akan ditahan lagi. " kata pegawai polis itu.
Selepas polis itu berkata kris terus keluar dn turut diikuti oleh rakan mereka. Setibanya mereka dihadapan Balai polis terdapat waris mereka tiba disitu.
"Kris! Omma hantar kamu ke sekolah bukan untuk bergaduh tapi untuk belajar. Kamu bergaul dngan kawan yg x baik." beritahu omma kris smbil memandang ke arah suho.
"Dah jom balik" kata omma kris lalu menarik tangan anaknnya itu. Kris hnya menunduk dn diam seribu bahasa.
"Chan jom balik" kata omma chan. Chanyeol menunduk kearah rakannya dn ikut ommanya. Satu persatu rakan mereka mngikut waris masing masing. Dn disitu hnya ada suho, chen dn baekhyun.
Kelihatan Encik yoo pembantu peribadi suho datang untuk menjemput suho. Suho meninjau ninjau untuk melihat keberadaan ibubapanya.
"Err tuan, Encik dn Pn kim kini ad kt Amerika sbb ad meeting" beritahu encik yoi perlahan.
"Awak baekhyun balik naik apa, bole saya hntarkn. " toleh suho kebelakng kearah baekhyun.
"Hmm sya x balik kot, bole sya tumpang kt rumah awak? " pinta baekhyun pada suho.
"Hmm boleh je" . Kata suho smbil mngangguk.
"Saya mcm mana.? " soal chen pada suho.
"Bole jugak jom" kata suho mngajak chen dn baek ke rumahnya.
Encik yoo hnya mngaru kepalanya dn mengikut suho dri belakang.
DIRUMAH SUHO
Baekhyun hanya tergamam melihat kemewahan rumah suho itu, serba serbi mewah dn berjenama.
Selepas smpai dibilik suho, chen terus merebahkn diri diatas katil suho.
"Hah baek, awk dh bgi tau ke kt adik awak tentang bf dia tu" kata suho.
"Saya dah ckp, tpi dia x percaya. Dia terlalu percayakn bf dia. " balas baekhyun.
"Bodohnya adik awak tu" sampuk chen.
"Tah la" keluh baek.Suho hnya memandang sayu kearah baekhyun.
"Xpelah baek, awak duduklah kt sini dulu. Selama mana yg awak nak. " beritahu suho lembut kepada baekhyun.
"Gomawo suho" ucap baek sayu.
Suho hnya mengangguk smbil tersenyum kearah baek. Tiba tiba telifon baekhyun berdering.
Panggilan daripada yoona.
"Ye yoona kenapa call ni" soal baekhyun.
"Baek awak dh lupa ke, hari ni hri jdi taeyeon unnie. Awak dtg x" beritahu yoona.
Baekhyun hnya terdiam.
"Knp baek" tnya suho.
"Hari ini hari jadi taeyeon, mcm mana?" Soal baekhyun.
"Jom laa pergi saya nk minum" kata chen.
Suho dn baekhyun hnya memandang chen dan berfikir sejenak. Chen hnya tersnyum smbil mengangukkn kepalanya tanda menyuruh suho dn baekhyun setuju pergi ke party itu.
💗💗💗💗💗
BERSAMBUNG.
JANGAN LUPA VOTE AND NANTIKN EPS. YG SETERUSNYA. 💘💝
YOU ARE READING
My True Friends💕✔
FanfictionMengesahkan persahabatan 12 orang sahabat yg kehidupan mereka penuh dngan liku liku dugaan yg mencabar, adakah mereka dpat mngatasi kehidupan penuh dngan gengster dngan kesungguhan dalam persahabatan mereka itu.Suho seorang yg baik hati dan kaya ray...