EPISOD 3💕

57 7 2
                                    

💕💕💕

Perlahan lahan kereta mewah yang dibawa oleh suho itu berhenti dipadang bola. Baekhyun meninjau ninjau kawasan itu dn kelihatan 10 jejaka kelihatan ditepi sudut padang yg sedang berehat dibawah pokok besar.

"Jom baek kita turun" kata suho sambil matanya melirik kearah baekhyun. Baekhyun hanya menganggukkan kepalanya dn terus keluar dri perut kereta mewah itu.

"Suho x pe ke saya ikut nih. " beritahu baekhyun Agak cemas. Baekhyun meramas ramas tangannya tanda gelisah akan penerimaan rakan rakan suho terhadapnya.

"Dah la jngan risau jom ikut saya. " kata suho dn terus memaut bahu baekhyun dan melangkah kearah rakan rakannya yg berteduh dibawah pokok besar.

Mata salah seorang dri geng itu ternampak akan kelibat suho dn baekhyun terus bangun dan melihat aneh kearah baekhyun.

"Hey guys! "Sapa suho pada teman temannya.

"Hey! Suho sapa yang awak bawak nih. Bukan ke ni perjumpaan kita kita je ke. Asal bawak org luar nih" soal chen pelik dngan kehadiran baekhyun disebelah suho itu.

"Oh ni baekhyun. Mulai sekarang bark ni adalah sebahagian daripada kumpulan kita" beritahu suho pada yg lain.

"Apa hey suho bukan kita 11 org jekan. Asal nk bawak dia nih pulak" beritahu kris kasar. Baekhyun hanya menunduk diam disebelah suho.

"Kris, dalam persahabatan kita x kenal erti lama atau baru. Berapa bilangan sahabat yg penting kita ikhlas berkawan. Faham" beritahu suho lembut pada semua rakan rakannya yg sedang memandang kearahnya.

"Baiklah suho. Mulai sekarang baekhyun adalah sebahagian di geng sperm. " umum kris.

"Geng sperm? " ujar baekhyun smbil mngerutkan dahinya.

"Ye tu nama geng kita, kita adalah 12 sperm yg terbaik daripada sperm yg berjuta diluar sana. " beritahu sehun bangga.

"Okay bagi nk meraikan kemasukan baekhyun ke geng kita, saya nk beritahu kt baekhyun tentang peraturan yg harus buat bila nk masuk group ni. " kata tao yg sedang berjalan perlahan kearah baekhyun.

"Peraturan apa? " soal baekhyun tertunggu dan member yg lain hnya menunggu sambil memandang kearah tao.

"Peraturannya adalah orang yg baru masuk mistilah memakai sepender saya" kata tao dn terus menanggalkn seluarnya untuk memberikan sependernya kepada baekhyun.

Member yg lain hnya menahan gelaknya. Wajah baekhyun berubah pucat dn perlahan lahan menyambut geli sepender tao yg tao berikan kepadanya untuk dipakai.

"Apalagi pakai lah. Luhan, lay dan chanyeol meh tolong baekhyun pakai sepender" ajak tao pada member yg lain.

"Jommm. " jerit luhan, lay dn chanyeol yg memegang baekhyun dn tao memakaikn sependernya.

Suho hnya tersnyum girang melihat kegembiraan yg terpancar pada wajah rakan rakannya.

Dipadang itu riuh dngan suara dn ketawa mereka mnghiasi suasana di padang itu dimana tmpat wajib pertemuan mereka.


💖💖💖

DIKANTIN SEKOLAH 💕

Baekhyun, yoona dan taeyeon sedang menikmati juadah pada waktu rehat itu tiba tiba seseorang lelaki datang dn menuju kearah taeyeon.

"Sayang jadilah gadis saya" kata min ho.

"Banyak kali saya ckp yg saya x nak. " jawab taeyeon.

"Saya ikhlas sayangkn awak tae. Saya tahu saya dah lukakan awak tpi saya tak berniat nk lukakn awak. Saya terlalu cintakan awak. Will you be my girlfriend? " kata min ho yg berdebar menunggu jawapan dari mulut taeyeon.

"Yes saya setuju. " kata taeyeon tersenyum.

"Yes! Yes! Yes! Thanks sayang. " kata min ho dn terus menarik taeyeon dalam pelukannya itu.

Taeyeon hnya tersyum bahagia dibelakng badan min ho. Yoona hnya tersyum melihat unnienya bahagia. Tetapi seseoarang yg memandangnya sedang terluka, iaitu baekhyun. Dan dia menganggap mungkin jodohnya tidak memihak kepadanya.

Baekhyun turut tersnyum melihat taeyeon yang gembira disamping teman lelakinya. Perlahan lahan baekhyun bangun dari situ untuk pergi akan tetapi yoona menyedarinya dn memegang tangan baekhyun.

"Nk pergi mana" soal yoona pelik melihat kelakuan baekhyun sediki pelik.

"Nk jmpa orang jap. Awak temankn la noona dulu ye. Saya pergi dulu. " beritahu baekhyun lalu pergi dn yoona hnya mngangguk dn menghantar pemergian baekhyun dngan pandangan anak matanya sahaja.

Baekhyun mnghela nafasnya perlahan.

♡♡♡

DISUDUT TASIK

Kelihatan baekhyun yang sedang duduk termenung mnghadap tasik sambil memikirkn keadaan tadi.

Chanyeol dan luhan ternampak akan kelibat baekhyun yg termenung menepuk bahunya perlahan.

"Knp nih"soal chanyeol.

"Eh xde apa lah chan. " tipu baek.

"Jngan nk tipu lah baek. Saya tahu ni misti pasal perempuan kan. " teka luhan dngan tepat sekali. Baekhyun hnya tersnyum kecil dngan tekaan luhan.

"Haaa betulkn ckp saya. Dari muka awk, sya dh tau. " kata luhan bangga.

"Hish sbb perempuan awk jdi macam nih. Jngan la mcm ni, semangat la sikit. Baekhyun kalau awak ad girlfriend, awak akan tinggalkn kami ke?" Soal chanyeol pada baekhyun serius.

"Korangkn kawan saya" kata baekhyun tersyum lebar.

"Haa mcm tulah. Dah jom kitorang selalu ada untuk awak. " kata chanyeol dan terus bangun.

Baekhyun turut bangun dan mengikut chanyeol dan luhan pergi bersama bertemua dngan rakannya yang lain.

Sejak dari pertemuan itu disetiap malam mereka selalu keluar dn happy happy bersama. Setiap hidup baekhyun yg kosong selama ni telah terisi dngan sahabat sahabatnya yg gila gila, sporting.

DISUATU MALAM ♥

Mereka 12 orang naik sekali satu kereta milik suho dn mereka menanyi nnyi bersama sama. Saat sampai disebuah cafe, mereka pon turun untuk melepak disitu. Masa baekhyun terpandang akan seseorang lelaki yg dia kenal bersama dngan gadis lain.

Terlihat akan itu baekhyun terus melulu kearah lelaki itu dan terus mencekak kolar leher lelaki itu.

"Kau kenapa hah. Knp kau curang dengan adik aku! " jerit baekhyun. Rupanya lelaki itu jong suk teman lelaki adiknya, soo hyun.

"Heh kau sapa nk tuduh tuduh aku" sinis jong suk. Mendengarkan kata kata itu baekhyun terus menumbuk muka baekhyun. Melihatkn keadaan itu rakan rakan jong suk hndak membelasah baekhyun tetapi dibantu oleh member yg lain. Berlaku lah pergaduhan disitu, hanya tao yg lari dn masuk ke dalam kereta dn mngunci lalu memasang radio dngan kuat.

Seseorang yg berada di cafe itu menelifon pihak polis. Beberapa minit kemudian pihak polis datang.

"Korang polis datang lari cepat, masuk kereta" jerit suho.

Mereka berlari kearah kereta, lalu mereka perasan kereta dikunci dari dalam.

Mereka menjerit jerit memanggil nama tao. Tetapi terlambat tao membuka pintu kerana polis sudah menyerbu kearah mereka dn mereka telah ditahan reman di penjara.

BERSAMBUNG... 🍓🍓🍓
NANTUKAN EPISOD SETERUSNYA. 💕💕

My True Friends💕✔Where stories live. Discover now