POHLED SEVERUSE:
- Zrádcova dcera, PÁD SEVERUSE SNAPEA
Kým jsem? Někteří by řekli, že jsem necitlivá zrůda, která se přiživuje na bolesti ostatních. Pletli se. Byl jsem někým úplně jiným, než jsem pro ostatní byl. Tedy doposud. Teď jsem se mohl zachovat jako vždy nebo zbaběle utéct, i když nebylo kam.
Vlastně jsem si sám odpověděl. Nebylo naděje, musel jsem jít vstříc tomu, čemu jsem byl předurčen. Změnit něco, co by nikdo svým činem nedokázal. Víceméně jsem se i těšil, nikomu bych nechyběl. Za svůj dlouhý život jsem ublížil tolika osobám, že by na to mé prsty nestačily.
Nejdříve to byla jediná žena, jež pro mě znamenala všechno. Její vlasy ohně, při jejíž doteku jsem byl schopen se popálit, se mnou hrály jakousi hru. Uchvacovaly mne, toužil jsem se jich vždy dotýkat víc, za jiným účelem, na jiné pozici v jejím srdci. A když jsem jí zranil, nemohl jsem být v její blízkosti už nikdy.
Dále se to táhlo, ale já jsem tu bolest ostatních nevnímal, bylo mi vcelku jedno. Byl jsem zahořklý a uvnitř slabý.
Poté přišlo něco, co jsem opravdu nečekal. Do mého života znovu vstoupilo světlo v podobě jednoho z potomků rodu Pettigrew. Malá Nancy, která obrátila můj život. Hledala ve mně dobro, byla tak naivní, že jsem měl potřebu jí chránit. Přesně jako to kdysi udělala Lauren pro mě.
Tolikrát jsem zuřil, když se kolem ní ochomýtal ten ničema Potter. Nechtěl jsem jí vidět zlomenou. Cítil jsem se jako otec, který nechce vidět jeho malou princeznu se zlomeným srdcem, jež by jí mohl způsobit egoistický trouba. Choval jsem se ochranářsky, někdy až moc, ale dělal jsem to pro ni. Nikdy mě však nedokázala poslouchat, nebyl taky pádný důvod proč. Byl jsem pro ní nikdo. Pouze učitel, lektor či dospělý kouzelník. Nic víc.
Neposlouchala mě, a tak jsem jen tiše očekával, až se zraní. Zranila se více než jednou a já se tolikrát bál, že už to nezvládne. Nebo jsem se strachoval, že to neunesu já?
Blížil se můj konec, byl jsem však odhodlaný se tomu postavit čelem. Bylo to pro dobrou věc. Dobrý skutek, který jsem mohl už udělat dávno, ale nebyl ten správný čas.
Stál jsem a vyčkával na příchod Pána Zla. Zachovával jsem chladnou hlavu, ale myšlenky mi v hlavě létaly o sto šest. Srdce mi tlouklo pořád stejným rytmem, který mě svým způsobem i uklidňoval.
Pohlédl jsem dolů, přímo na mou dlaň, kde jsem svíral malý kousíček otrhaného papíru. Jediný dárek, jenž jsem při své profesi dostal a o který jsem opravdu stál. Se slabým úsměvem jsem se díval na fotografii, jež jsem obdržel před několika lety.
Shlížel jsem na svou tvář vedle další. Ona se usmívala, zatímco já měl zmatený výraz. Koukal jsem se na obrázek mě a Nancy.
Zamlžil se mi pohled, proto jsem párkrát rychle zamrkal, abych skryl slabost, jež zatím nikdo neviděl. Nikdo z pozůstalých..
Slabě jsem v hlavě zasmál, jakmile se přede mnou objevila postava, která mnoha lidem naháněla hrůzu a husí kůži. I já jsem se bál, avšak nedával jsem to najevo. Bylo důležité zůstat silným až do úplného konce.
S klidným svědomím jsem promlouval ke zlu, které stálo přímo přede mnou. Byl však Pán Zla opravdovým zlem? Nemyslím si. Každý z nás má v sobě své zlo, které čeká až vyskočí na povrch. I mé se ukázalo, ale byl jsem za něj rád. Bez něj bych nebyl takovým, jakým jsem.
Ani úplně dobrý, ani definitivně zlý. Ale to není nikdo z nás.
Mé uši zaslechly lehké nakračování a oddechování postav. Chtěl jsem se ihned otočit a poslat osobu zpátky k víru bitvy, protože jsem moc dobře věděl, kdo se za skly schovává. Nechtěl jsem, aby to viděla. Chtěl jsem ji ušetřit další bolesti.
Poprvé, co jsem opravdu nechtěl způsobovat bolest.
Přišla už o všechno a já jsem už jen toužil po tom, aby Nancy byla konečně šťastná, aby měla vše, co kdy mohla mít. Chtěl jsem jí snést modré z nebe, vidět Nancy usmívat se a růst, ale toho luxusu se mi nedostalo. Sice jsem jí později viděl, avšak ona ne. Navíc tahle úloha nebyla přidělena mě, ale někomu úplně jinému. Tomu, kterému dala své srdce a já jsem věděl, že u něj bude v bezpečí. U mladého Draca jsem se nebál, že by ji dokázal zranit.
Zasyčení se mi zabodávalo do uší stejně jako jed hada, který toužil po mé krvi. Ani jsem nehlesl, věděl jsem, že mé skučení by přivodilo nezvaným hostům bolest. Byl jsem pro ně sice zloduch a smrtijed, ale i oni měli city. I když se jednalo o mne.
Polykal jsem slzy, když jsem se díval na dvojici očí, která mě propalovala. Marně jsem chtěl slyšet slůvka, co se vynořovala z jejích úst. Bohužel jsem pomalu přicházel o svou životní auru a já se naposled snažil vyslovit poslední slova.
"Jsem rád, že jsem tě mohl alespoň naposled vidět, Nancy,"
Její slzy mi způsobovaly větší muka než jed, jež mi pomalu dostával do celého těla a zabíjel všechno živé. Chtěl jsem ještě otevřít oči, omluvit se za vše, co jsem jí kdy způsobil, ale bylo už pozdě. Můj čas vypršel.
Možná si teď říkáte - 'Tenhle chlápek nebyl vůbec hrdinou!' - a máte pravdu. Nikdy jsem jím nebyl, nestál jsem o to být dobrým, avšak pro naše milované a blízké se zachováme tak, jak bychom to nikdy neočekávali.
Hrdinsky.
Vím, že jsem nebyl dobrák a ani toho nelituji, ale chtěl jsem prostě odejít z tohoto světa bez dalšího utrpení. Zmizet bez povšimnutí a nezanechat za sebou stopy. Nepodařilo se mi to a možná to bylo i to dobře. Jinak by moje holčička neudělala to, co udělala.
Nezazlíval jsem jí ani jednou, že to provedla - právě naopak, byl jsem rád. Každou vteřinou rostla, dospívala, vzkvétala a já jí se shora pozoroval, jak se mění v ženu.
Sledoval jsem tě celou dobu, Nancy. Vždy jsem při tobě. My všichni. A jsme na tebe pyšní.
---------------------------------------------------------
Tímto bych jen chtěla říct, že pro mě Severus nebyl nikdy tím hodným či úplným padouchem. Tohle je zpráva, že i zlí mají city, jen my je pořádně nevidíme, jelikož máme na ně svůj vlastní názor.
Proto neváhejte, hleďte na vše i z jiných úhlů, pokuste se je pochopit. A važte si všeho, co máte. Nezdá se to, ale opravdu se dá o to přijít pouhým lusknutím prstů.. :\
Chápu, že tyto "citlivé hlouposti" nejsou pro všechny..☺
S láskou, N. ♥
ČTEŠ
Dodatky k sérii Zrádcova dcera |POZASTAVENO|
FanfictionJedná se o dodatečné kapitolky k sérii Zrádcova dcera. !!! Spoilery z příběhu !!!