Del 1

1K 29 7
                                    

Det var första dagen i skolan efter sommarlovet. Korridorerna var fullt trafikerade av eleverna som går på Seoul Music Academy.

Många söker hit för att många som gått här har blivit ganska kända. Om jag vill bli känd? Nej, jag vill faktiskt lära mig dansa och sjunga för att det är kul. Plus att min storebror sökte hit och pappa vill att vi ska gå på samma skola, så vi kan hålla koll på varandra.

När jag kommer gående mot mitt skåp så måste jag stanna. För runt mitt skåp står en klunga tjejer.

Jag vet om anledningen, och det irriterar mig. Jag lyckas armbåga mig igenom och en tjej reagerar direkt.

- Och vad får dig att tro att du får stå där? Säger en hon.

- Ehh jag har mitt skåp här? Säger jag och gör en gest mot mitt skåp.

- Det gör dig inte till Jimins flickvän! Säger samma tjej.

Jag och Jimin utbyter en blick innan vi båda, samtidigt, brister ut i skratt.

- Tjejer! Hon är min syster! Säger Jimin och ler.

- Va?! Så du heter..? Säger en av tjejerna.

- Park Hyemi. Säger jag enkelt.

- Tjejer, vi kan mötas vid lunch! Säger Jimin och ler.

- Varför inte på första rasten!? Säger dom.

- Därför jag behöver prata med Hyemi då! Och nu för den delen! Hejdå tjejer!

Alla tjejer suckar och börjar gå mot sina lektioner. Jag vänder mig mot Jimin och han ser trött ut.

- Vad ville du prata om? Frågar jag.

- Inget. Bästa sättet att bli av med dom. Säger han och syftar på tjejerna.

- Jaha. Säger jag och vänder mig mot mitt skåp för att öppna det.

Jag ser Jimin komma närmare, troligen för att kramas, och tänker hämnas för alla gånger han smällt upp sitt skåp och nästan alltid träffat mig i ansiktet.

Jag öppnar skåpsdörren och lyckas träffa hans panna.

- Varför var det där nödvändigt?? Säger Jimin och gnuggar sin panna.

Jag ler busigt innan jag stänger skåpet och går mot min lektion. Många skulle nog lätt gå vilse i skolans alla korridorer, men jag hittar faktiskt överallt!

När jag kommer fram så knackar jag på dörren och väntar på att läraren ska öppna. Vilket ingen gör.

- Typiskt... Så typiskt dig Hyemi!! Säger jag och glider ner med ryggen mot dörren.

- Hyemi? Säger någon..

Park Jimins Sister [BTS Fanfic]Where stories live. Discover now