Del 6

494 20 1
                                    

Hej! Förlåt att det inte blev något kapitel i onsdags! Jag var sjuk och glömde helt och hållet bort det! Men här har ni iallafall del 6!!

Jag sitter ensam i sal 3 i skolans källare. Det är egentligen studiedag, men jag kände att jag ville försöka komma vidare på min "låt". Med mig har jag ett block, en penna och ett papper där det står att jag fått tillstånd att vara i sal 3 från 9 till 2, då min buss hem går kvart över två.

Jag skriver ner dom olika ackorden och noterna i blocket, för att kunna komma ihåg dom. Sedan försöker jag komma på fortsättningen. Tillslut har jag fått fram en melodi. Det låter faktiskt bra.

Sedan går jag djupare med ackorden, och försöker att få mer "djup" i låten. Och mellan dig och mig, det tog ett braaa tag.

När jag känner att melodin är hyfsat bra, tar jag fram mitt block och min penna, och börjar skriva.

Jag hinner bara sätta pennas spets mot pappret innan min sms signal bryter tystnaden i sal 3.

- Pikachu!

Jag tar upp mobilen och kollar vem som skickat ett sms.

10.32
Okänd: Hej Noona

10.33
Hyemi: Noona? Och vem är du?

10.33
Okänd: Ja Noona? För du är väll Hyemi-Noona?

Konstigt, tänkte jag. Vem kallar mig Noona. Förutom...

10.37
Hyemi: Jiminie? Vems mobil har du beslagtagit nudå?

10.38
Okänd: Jungkooks... OCH HUR VISSTE DU ATT DET VAR JAG!?

10.38
Hyemi: Noona..? Det är typ bara du som säger så till mig, även fast du är äldre, Jiminie Oppa.. ;)

10.39
Okänd: Du vet att jag inte gillar att du kallar mig Oppa...

10.40
Hyemi: Hihi, Jiminie Oppa. Jag måste fortsätta på låten nu! Ses vid 3!😘

Sedan lägger jag in Jungkooks nummer och döper honom till "Jungkook Oppa" innan jag lägger ner mobilen för att fortsätta skriva. Men jag hinner inte äns ta upp min penna.

- PIKACHUUUUUU!

Jag tar upp min mobil och svarar, för på displayen står det "Jungkook Oppa".

- Hej förlåt om du har fått konstiga sms för Jimi... Börjar en stressad Jungkook säga när jag svarat.

- Inga problem Jungkook... Han är ju trots allt min bror, heh.... Säger jag och ler, även fast jag vet att han inte kan se mig.

- Oh, Hyemi... I min mobil stod det Taehyung, så jag trodde...

- Va!? Ändrade Jiminie på dina kontakter!? Jag måste ta ett snack med den där killen... Säger jag och känner att irritationen mot Jimin stiger.

- Äsch, det gör inget. Jag är bara glad att jag äntligen har ditt numer, så jag slapp fråga dig efter det...

Det sista mumlar Jungkook fram, men jag hör det endå. Jag fnissar ohörbart innan jag ursäktar mig och säger att jag måste lägga på.

- Oh, okey... Hade dock velat prata mer med dig men... Lycka till med, det du nu ska göra! Hejdå!

Jag lägger ifrån mig mobilen och fortsätter skriva på låten.

Jimin's POV~

- Asså är det okej för dig om... Jah... Asså det är så att... Stammar den nervösa killen med mörkt brunt hår som sitter framför mig på min säng.

- Att du gillar Hyemi? Tro mig Kookie, jag vet att du är en bra kille. Men ni båda är för unga, hah!Säger jag och lutar mig bak.

- V-visste du..? Och vad då "fö unga"!? Hon är bara 1 år yngre än mig!Frågar Jungkook generat.

- Hahaha! Jag har vetat sen du stirrade på henne vid skolgrinden första dagen. Egentligen har jag vetat det sen jag introducerade er för varandra i 6:an...

Jungkook rodnar och jag fortsätter.

- Jag vet att du tycker hon är snygg i den nya uniformen! Säger jag och skrattar.

Park Jimins Sister [BTS Fanfic]Where stories live. Discover now