Del 14

484 14 7
                                    

Jag slår upp ögonen. Tänker på gårdagen. Det var underbar dag. Jag ligger och väljer om jag ska gå upp nu eller ligga och dra mig. Livsavgörande beslut, eller hur?

Jag går upp och haltar fram till min garderob och byter om från min pyjamas till skoluniformen. Sedan borstar jag mitt vågiga hår och sminkar mig lätt.

När jag går ner så möter jag Jimin, med oknuten slips. Han tittar på mig med hundögon.

- Okej okej... Säger jag och knyter hans slips innan jag går vidare in i köket.

När vi sitter på bussen så tar jag upp min mobil för att skriva ett sms till pappa att vi kommer hem sent. Men jag tänder min skärm så har jag fått ett sms;

Från: Oppa💕

Godmorgon min älskade! Hoppas du sovit gott, du drömde inte någon mardröm hoppas jag. Hur är det med foten? Är den bättre? Jag har håltimme till 11 så vänta på mig vid sal 3 så kan vi äta lunch ihop?

Älskar dig!♥️♥️

Jag ler åt meddelandet. Han är så otroligt urgullig. Jag börjar skriva ett svar.

Till: Oppa💕

Godmorgon du med! Jag sov bra och min fot är lite bättre. Och självklart möts vi i sal 3!! Jag har med mig hemgjord gimbap!

Älskar dig mer!

- Vad ler du så himla mycket åt?

Då inser jag, jag sitter ju bredvid Jimin. Han kan se allt jag och Jungkook skriver. Jag släcker snabbt skärmen.

- Vaddå jag nej jag ler inte jag ler åt.... Min bakgrund!!

Jag låser upp mobilen för att visa min bakgrund som är en bild på en katt med en pizza runt huvudet.

Han ler. Men inte av skratt, utan han hånler.

- Vem är "Oppa"? Säger han och flinar.

Jag drar snabbt tillbaka mobilen.

Från: Oppa💕

Älskar dig mest

Jag svär tyst för mig själv. Sedan ser jag på Jimin.

- Det är... Börjar jag, men Jimin avbryter mig.

- Det är Jungkook eller hur?

Jag nickar.

- Jag förstår om du tycker att vi, särskilt jag, att vi är för unga...

- Ärsch jag vet att Jungkook är en bra kille!! Han har faktiskt frågat mig om tillåtelse att få dejta dig!

- Aha... VÄNTA VA?!

Jimin ler, och reser sig upp. Bussen har stannat. Vi är framme.

Väl inne i skolan går vi till våra skåp och där väntar som vanligt ett gäng tjejer.

Fast inte på grund av Jimin...

- Men snälla? Vi kan gå till parken och ha picknick? Hör jag någon säga.

- Det går inte Somin. Jag är upptagen då.

Rösten låter bekant. Vi kommer fram till våra skåp och jag öppnar mitt. Plötsligt slingras ett par armar runt mig. Jag vänder mig om och får se, självklart, Jungkook.

Han ler. Våra läppar möts mjukt i en kyss och jag hör tjejerna bakom Jungkook flämta av förvåning.

När vi drar ifrån så ler jag med.

- Du anar inte hur mycket jag har saknat dig! Utbrister Jungkook utan att bry sig om massan bakom honom.

Jag skattar. Han ser så söt ut där han står och tittar på mig.

- Oppa... Vi hade picknick igår?

Annyeonghaseyo!! Äntligen ett nytt kapitel! Men jag måste säga att boken börjar gå mot sitt slut, men! Massa drama etc. Is going to be happening!! Hare bra nu tills nästa kapitel. Jag kan lova, i nästa kapitel så kommer det hända massor. MASSOR!!

Park Jimins Sister [BTS Fanfic]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora