04 - Appa Omma

200 18 1
                                    

Tiba saja di kelas, Jiae terus mengeluarkan buku Geometri sebelum sesi kelas bermula.

"Hey, Shownu in da house!" Kata Kihyun membuatkan Jiae mengalih pandangannya ke arah Shownu yang baru masuk ke kelas.

"Hey, what's up!" Shownu dan Kihyun mula berlaga bahu.

"Usually. So Shownu, jom kita pergi cycling nak?" Tanya Kihyun.

"Hurm, mian. Aku busy. Next time?" Balas Shownu sambil duduk ditempatnya.

"Okey." Balas Kihyun yang agak kecewa.

"Sejak kebelakangan ni kau asyik busy je. Bila nak spent time macam dulu?" Ujar Kihyun.

Jiae yang dari tadi memasang telinga mula rasa bersalah. Ni mesti Shownu sibuk menjaga dia sehingga masa lapang bersama kawan tiada.

"Hurm. Aku nak study ni. Nak join tak?" Shownu mula menukar topik perbualan.

"Boleh juga. Jap aku ambil buku." Balas Kihyun. Dia oun terus pergi ketempat duduknya untuk mengambil buku.

-----
Pada waktu rehat, Jiae terus membeli roti di cafe. Hari ni dia akan rehat seorang disebabkan Minhyuk masih di Paris.

Setelah selesai membeli, Jiae terus pulang semula ke kelas.

Dalam perjalanan pulang ke kelas, Jiae mula memandang tingkap. Langkahnya semakin perlahan.

Awan mula gelap. Mendung dan petir mula menyambar.

Genggaman pada roti mula dikuatkan.

Tiba-tiba, penglihatannya dihalang dengan sebuah buku.

"Just look another view. Don't look outside and just straight to the classroom." Kata tuan punya buku itu. Jiae menoleh. Dia mula menatap muka seseorang yang berdiri disebelahnya.

"Show-" belum sempat Jiae hendak membuka mulut. Shownu mula beredar.

Jiae meletakkan tangan kanannya pada dada. Satu perasaan mula muncul. Dan perasaan ini tidak pernag wujud pun semasa dia bersama dengan Minhyuk.

------

Pada waktu malam,

Jiae melihat sekeliling rumah. Sunyi. Appa pula masih pentingkan kerja daripada anak sendiri.

Jiae mula melihat ruang tamu yang sunyi itu. Tiba-tiba muncul Mrs Sooyoung yang sedang menonton tv bersama Jiae yang berumur 9 tahun.

"Omma! I think I wanna be a princess who is living in tha palace!" Ujar Jiae sambil membuat gaya ala ala princess.

"Hahahaha. Of course, you will. Jiae look around. Now you live in the palace. And you're the princess." Kata Mr Sooyoung.

"I'm back!" Where's is my little princess?!" Tiba-tiba satu Mr Siwon kedengaran.

"It's daddy! Daddy!" Jiae terus bangun dan berlari kearah Mr Siwon.

"Aigoo. Beratnya princess appa." Jiae mula memuncungkan mulutnya setelah mendengar kata Mr Choi.

---
Kembali ke dunia realiti

Jiae terus mengesat air matanya. Ya memang dia rindu akan masa lalu. Appa dan omma sentiasa ada disisinya. Tapi sekarang dia sendiri tak tahu kenapa dia rasa dirinya seperti tiada keluarga.

Jiae menggerakkan kakinya menuju ke ruang makan.

"Appa saya mana?" Tanya Jiae kepada pembantu rumah bahagian memasak.

[C] Begging You ; Shownu Monsta X [Malay Fanfic]Where stories live. Discover now