10 Final

241 25 0
                                    

Jiae terkaku. Air mata mula bertakung. "Omma-- omma.." Jiae menghulurkan tangannya. Perlahan-lahan dia melangkah ke arah kereta yang sudah meletup. 

'PPINNNN' sebuah kereta meluncur laju. Kereta itu tidak dapat mengelak kerana jarak mereka dekat. OKay what i mean is sekarang hujan lebat so kereta pandu dengan penglihatan yang tidak jelas. Jadi pemandu itu tidak perasan Jiae yang masihh berdiri ditengah jalan. Bila nak dekat je baru pemandu itu perasan.

"OMMA!!" Jiae mula menjerit. Tiba-tiba datang sepasang tangan menarik Jiae lalu memeluknya. Jiae dapat rasakan degupan jantung orang itu yang sedang berdegup laju.

"Shownu.." Jiae memandang orang itu.

"Yeah, it's me. Close your eyes." kata Shownu lalu mengangkat Jiae gaya bridal style masuk ke dalam airport. 

"Nah, panaskan badan Cik Jiae." Shownu menghulurkan coklat panas yang baru dibelinya tadi. Jiae hanya memandang kosong coklat panas itu.

"Bagi saya kaki awak." Shownu mula merawat luka-luka di kaki dan juga tapak tangan Jiae. Jiae hanya memerhati pergerakkan Shownu . Mulutnya berat untuk meluahkan isi yang terpendam. Jadi dia mengambil keputusan untuk memerhati sahaja.

"For the passenger A011-----" setelah pengumuman itu Shownu segera menyimpan semula segala ubat dan pergi ke balai pelepasan. 

"SHOWNU!" Jiae memanggil Shownu sambil memeluk teddy bear dengan erat.

"Shownu." Jiae mula bangun sambil membawa teddy bear dan jalan menuju ke arah Shownu. 

"Shownu!" Panggil Jiae dengan perlahan setelah berjaya mendekati Shownu. Dia mula memukul dada Shownu yang tegap itu.

"Shownu berani awak buat saya macam ni! berani awak tinggalkan saya!" Jiae memukul lagi.

"Pembantu peribadi apa awak ni!" Jiae mula menjerit.

"Tengok ni semua salah awak! Awak tahu tak saya tak selamat bila awak tak ada dengan saya!" Shownu mula memeluk Jiae. Jiae terus menangis didalam dakapan Shownu.

"Kenapa awak pergi. Awak tahu tak saya akan terseksa. I start fall in love with you. And now you just want to go and left me?" luah Jiae lagi. Shownu pula hanya mendiamkan diri dan tangannya mengusap kepala Jiae perlahan-lahan.

"Maafkan saya. Saya dah letak jawatan" balas Shownu apabila tangisan Jiae reda. 

"Saya pergi dulu." Shownu mula melepaskan dakapan itu dan berlalu pergi.

"SHOWNU PLEASE STOP RIGHT THERE!" Shownu memberhentikan langkahnya akan tetapi dia tidak menoleh kearah Jiae.

"Saya nak buat satu permintaan. Please be my bodyguard forever?" Luah Jiae kepada Shownu.

"I can't" Shownu meneruskan perjalanannya dan meninggalkan Jiae menangis bersendirian.

-----

5 tahun kemudian,

Di Empire Hotel,

"Wah, Joeanna! You look so pretty!" Puji Kihyun yang baru tiba di bilik pengantin perempuan.

"Haha! Well, Joeanna Choi always pretty." Gurau Jiae.

"Jiae. Agak-agak Shownu tengah buat apa??" pertanyaan Kihyun membuatkan riak wajah Jiae terdiam.

Tiba-tiba pintu bilik pengantin perempuan terbuka. "Hey Joeanna!"

"Hey, Minhyuk!How are you." tanya Jiae sambil memeluk Daehyun. 

"I'm fine. Oh, Jiae this is my wife.  Kim Sohyun.

  Kim Sohyun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C] Begging You ; Shownu Monsta X [Malay Fanfic]Where stories live. Discover now