07 The Truth

152 14 2
                                    

Di Empire Hospital.

Jiae memandang pintu kecemasan dengan gemuruh. Dia cuba untuk menenangkan diri tetapi hatinya tidak memberi keizinan untuk bertenang. Dia takut. Perasaan rasa bersalah mula memenuhi dirinya. 

Tidak lama kemudian, muncul Mr Siwon bersama pembantu peribadinya, Heechul. 

"Joeanna!" Jiae terus memeluk Mr Siwon. Air matanya mula gugur setelah lama bertahan. 

"Hey, sweetie. It okay." Mr Siwon cuba menenangkan anak gadisnya. Ini adalah kali kedua dia melihat anak gadisnya menangis penuh dengan emosi setelah kematian isterinya. Hati seorang appa akan rasa pilu apabila anak gadisnya sedih sebegitu. 

Pada masa yang sama, Doktor yang merawat Shownu keluar daripada wad rawatan. "Dr Yesung!" Mr Siwon memanggil doktor tersebut.

"How is he? Everything  is fine?" Tanya Mr Siwon. JIae yang berada disitu mula bingung. Adakah appa mengenali Dr Yesung?

"Hurm. Maafkan saya, President. Tapi-" Dr Yesung mendiamkan diri.

"Tapi apa!"

"Dia selamat nasib baik tiada simpton penting yang terkena. Saya harap President ingat tentang penyakit dia dan pantau dia daripada melakukan tidak melakukan perkara seperti itu lagi." 

"Tiada penawar lagi ke untuk jadikan Shownu normal semula" Tanya Mr Siwon. 

'Wait. Apa yang berlaku? Apa yang appa sembunyikan? Siapa Shownu? Normal?

"Kami tak jumpa lagi. Saya minta diri." Dr Yesung berlalu pergi. Mr Siwon pula terus terduduk tetapi sempat ditahan oleh Heechul daripada terduduk diatas lantai. Heechul pun memimpin Mr Siwon duduk dikerusi. 

Jiae yang dari tadi termenung jauh mula melangkah kearah Mr Siwon dengan penuh persoalan.

"Appa." Jiae memanggil Mr Siwon dengan mendatar.

"Jiae."

"Siapa Shownu?"

"Dia- dia bodyguard Jiae." Jiae berdecit. Dia tahu Mr Siwon menipunya.

"I know he is my bodyguard. But who is he to you?" 

"He-"

"Just tell me appa."

"He is my son." Jujur Mr Siwon. Dia tidak sanggup untuk menipu lagi. Jiae perlu tahu semuanya sebelum terlambat. 

"Your son?!" Jiae agak terkejut dengan jawapan yang diberikan. Mr Siwon terus menarik Jiae ke pintu kecemasan.

"Yeah. He is my son."

"Are you married with someone else? Appa curang dekat belakang omma dan Jiae? Appa serius?! APPA!" Jiae terus meninggikan suarannya. Dia tidak seperti tidak percaya dengan jawapan Mr Siwon. Heechul yang berada disitu mula buntu. Apa yang perlu dia lakukan?

"Jiae. Listen." Mr Siwon cuba menenangkan Jiae.

"No! Dont' come close! Why! Why! Why everyone is lying on me! Do I look like dumb to all of you? Woahhh! So fascinating. Why I'm so stupid!!" Jiae mula terduduk. Dia penat. Penat dengan semua benda. 

Mr Siwon yang melihat terus memeluk Jiae.

-----

7 Tahun lalu,

Di Empire Hospital, 

Semua staff mula memenuhi ruang lobi untuk menyambut kedatangan President mereka.

"Welcome to Korea, Mr President." Semua menunduk hormat.

"Thank you."  balas Mr Siwon dengan senyuman.

"Mr Siwon, mari saya tunjukkan situasi hospital ini." Kata pembantu peribadinya. Semasa melihat persekitaran, Mr Siwon ternampak seorang pesakit kanak-kanak dalam lingkungan 11 tahun termenung.

"Heechul. Boleh saya tahu siapa kanak-kanak itu?"

"Oh dia. Nama dia Sohn Hyun-woo."

"Dia sakit apa?"

"Hurm. Yang saya tahu deria hilang."

"Saya nak semua data dia. Nanti saya tengok dekat bilik." arah Mr Siwonn sebelum menuju kearah kanak-kanak itu.

"Hi" tegur Mr Siwon sambil menghulur lolipop. Kanak-kanak itu hanya memandang kosong.

" for you." Mr Siwon meletakkan lolipop itu pada tangan kecil kanak lelaki itu.

"Naneun Siwon ahjussi. Awak?"

"Hyunwoo"

"Oh, mana appa dengan omma Hyunwoo?"

"......"

"Hyunwoo?"

"Mereka dah tiada."

"Mianhae. Ahjussi tak bermaksudkan."

-------

TBC

[C] Begging You ; Shownu Monsta X [Malay Fanfic]Where stories live. Discover now