Sagde du lige det?

433 21 0
                                    

Jeg vågner, Marcus er taget hen til hans ven.
Jeg har fået en snap fra Freja, hun spørg om, hun må komme herhen!
Jeg tager et grimt selfie og skriver hun kan komme om 10 minutter.

Jeg går ned af trappen og laver morgenmad.
Efter 5 minutter går døren op. Men det er ikke Freja, det Marcus, han ligner en der er såret. Han går bare lige fordi mig, meget iskold. Hvad?
Han tager et æble og smutter fordi mig, stadig iskoldt. Han vender sig ikke om, han forsætter bare hen af vejen. Hvad skete der lige?

Freja kom 4 minutter efter. Hun var her til kl.14 og så smuttede hun hjem.
Jeg satte mig ind i stuen og så noget tv. Marcus kommer løbende ind af døren. Jeg kan høre Freja råbe ude på vejen.
"Martinus tror lige du skal snakke med Marcus.." Siger Freja stille.
"Hvad sker der?" Siger jeg nervøst. "Det må du spørge ham om.." Siger Freja og går ned af vejen.
Jeg gør som hun siger, og lister op af trappen.
"Marcus ?" Spørg jeg et par gange, før jeg ser ham ligge i sin seng.
"Hvad vil du?" Siger han irretert.
"Hvad skete der lige?" Spørg jeg usikkert. "Det bare.....je-e-eg kan....måske godt lide Freja lidt!" Stammer Marcus med tåre i øjende. Min verden går helt i stå...
Min tvillinger bror forelsket i Freja? Har Freja vidst det? Hvad?
Tankerne fløj igennem hovedet på mig!

"Marcus...." Siger jeg stille "Det helt okay...men....Freja kan altså lide mig" siger jeg imens jeg kigger ham i øjende. "Det også din skyld! Jeg har ikke valgt at jeg ville have en bror..!" Halvrådner han.
Mit hjerte stopper...Sagde han lige det?
"Marcus det mener du jo ikke...." Siger jeg helt knust. Marcus nikker bestemt og rejser sig, han går vredt ud i gangen.
---
Vi starter i skole. Marcus har ikke snakket med mig siden det skænderi. Han hænger bare ud med alle de andre drenge. Og Freja hænger bare ud med alle hendes veninder...
Jeg føler mig alene...

Jeg Kender Ikke Min Bror..|FanFiktionWhere stories live. Discover now