Nejprve bych chtěl upozornit, že trpím základním nedostatkem vzdělání, neboť nevím, která z ideologických skupin mne bude utlačovat hned po přečtení nadpisu. Jsou li feministky bojovnice za práva žen, jejich mužná verze by se označovala jak? Jako hoministy? Ne, fakt nevím, snad tedy nikomu nebude vadit, když se v nadpisu objeví autorkám/autorům, tedy, že ženské pohlaví je dáno do popředí.
A když už za sebou máme mé všední problémy, týkající se nedostatku vzdělaní v budujících se afrických školách, můžu zde napsat vzkaz všem těm holčinám a chlapcům, v různých věkových rozmezích od pěti do šest set šedesátišesti let.
Milí a naprosto výjimečně talentovaní uživatelé Wattpadu
Pevně věřím, že vaše úmysly se zde zviditelnit pramenní z oné neodvratné touhy předávat své naprosto originální nápady, srdcervoucí příběhy a překrucování realit k obrazu lepšímu a lépe stravitelnému v naprosto libových fanfikcí. Předpokládám, že stejně jako já rádi čtete a jistě mi zandáte za pravdu, že mysli víc lahodí číst Kinga, Čapka, Poa a podobné skvosty, než trpět při přemítání nad schopnosti Jamesové, nebo Meyerové. Ačkoliv se nemůžu rovnat ani jedněm z výše zmiňovaných, ať už po stránce kvality, nebo v případě těch druhých schopnosti vytvořit absolutní tragédii v tištěné podobě (třebaže zde by šlo polemizovat), o literaturu se více než zajímám a myslím, že byste mými skromnými radami nikterak nepohrdli.
(Kdo by jimi přesto pohrdl, vysmál se jim, nebo se mu nechtějí číst, ať si přečte ještě má slova na závěr o to, že píšu stejnou rakovinu jako ti, které zde pomlouvám)
1. Třebaže nijak neříkám, že váš spisovatelský styl je špatný, mnoho z vás by někdy mohlo použít i něco jiného než přímou řeč a pokud ji používáte, zvolit věty, které neevokují vzorové texty ze slabikáře základní školy, nejsou li z nich přímo opsány.
2. Konstruktivní vedení dialogů taktéž nezahrnuje věty, které slyšíte od bezdomovců v podchodu. Vlastně sorry. I to co říkají naši ušmudlaní braši z ní líp.
3. K navození atmosféry úleku nestačí jen výkřiky typu: "Kurvááá! Budu ťehotmá!" Zvlášť když následují po větě: "Zkusým těhotemskí test." A ještě, když to postrádá úvozovky.
4. Ono obecně potřeba nás trochu s postavou obeznámit, abychom chápali její náhlé zděšení. Informace o věku, sociálním postavení a potenciálním otci jsou sice podstatné, ale shrnout je do tří vět je zatraceně málo. I čtyři jsou ubohé.
5. Když máme oběd, hlavní chod si dáváme až poté, co dojíme polévku. Zákusek až po hlavním chodu.
6. Teď asi bořím představy, ale Youtube není celý svět, existuje málo youtuberů, jejichž tvorbu jde brát jako tvorbu racionálně uvažujících lidí, ale i tak je špatně, když si z nich kdokoliv dělá své platonické lásky.
7. Když už jsme u toho, jestli si myslíte, že by Vadim mohl být mafián, tak máte naivní představy o funguje jak naše veřejná bezpečnost, tak i zločinecké podsvětí.
8. Ono je to vlastně i tak, že mafiánští bossové obvykle nebývají sexy mladí a citliví hoši. Kdepak. S takovou bych už dávno vedl svůj vlastní gang.
9. A když už zatouží po pohledné dívce, nepředpokládám, že by měli potřebu znásilnit první buchtu, co jde po ulici. Na to mají ty dívky, které na ulici konkrétně šlapou! A na ty peníze obvykle mají.
10. Třebaže když vedete mafii, vlastní gang, Pražský hrad, cokoliv, obvykle máte osobní buchtu, zlatokopku, manželku, manžela, takže s tím znásilňováním to zas nebude tak žhavé.
11. Co vlastně ty autorky vede k domněnce, že hlavní hrdinka musí být vždycky nejvíc overpower svůdkyně a kráska s libovým zadkem, fajne kozama a dlóóóóúúúhýýýýma vlasa až po prdel, kterou musí někdo odpanit, oplodnit, znásilnit, unést, usmrtit, pohřbít, klidně i vše najednou, či v rozličných kombinacích. Vemte si příklad ze mne. Vždy když hraji The Elder Scrolls, moje postava je vždy ta nejodpornější, nejvěkovitější, nejstarší a nejnadrženější babka, která se svým patnáctitunovým mečem zabíjí obludy a snaží se balit mladé hochy. Třeba takovou hrdinku jsem zde ještě neviděl.
12. Fan-fikce jsou sice krásný, nicméně často autorovi nedělají reklamu, ale k smrti jej urážejí.
13. Třeba nemožné shipování. Ne, Legolas nebude píchat Gimliho, Galadriel nemá žádný jiný poměr s Gandalfem, Jardu Kováře neházejte do jámy s Fallenkou, Dramione je nesmysl po všech stránkách a Harry by se s Dracem v principu nikdy nevyspal a už vůbec by s ním potom neotěhotněl.
14. Hlavně v Harrymu je to dost populární, ale ty shipy odporují všem možným vztahům popsaným v knize. Řekněte mi kdokoliv racionální důvod, proč by měl Draco jakýkoliv jiný pozitivní poměr s Hermionou, než pozitivní ve smyslu HIV.
15. Což znamená, že autoři fanfikcí totálně překopávají charaktery postav, ale ne přijatelně, protože to přijatelné není, ani kdybych si za každou trapnou scénku v FSoG dal jednoho panáka.
16. A když už jsem u Padesáti odstínů šedi, případně temnoty, o svobodě a Grayi ani nemluvě, k tomu se snad ani nemusím vyjadřovat. Ne, BDSM takto doopravdy nevypadá.
17. Jo a každý chlap není přesným klonem Christiana Graye nadopovaného testosferonem. A když se samá osoba objeví v x milionu v různých povídkách většinou od stejné autorky, zvlášť ještě s takovými častými jmény jako Gabriel, Christian, jo a Sebastian, jak jinak, stává se pro mne povídka čím dál více nereálnější.
18. Sice jsem upřímně moc takových chlapců neviděl jak je Bůh stvořil od hlavy až k patě, nicméně už tak nějak intuice mi napovídá, že průměrnou délkou mužského údu není ani 20 cm, ani 25 cm, natož třeba 30 cm.
19. Chápu, že většinu těchto příběhů píšou náctileté panny, nicméně i ty by mohly vědět, že pokud ztopořený pohlavní orgán projede panenskou blánou, obvykle se nestává, že z ní vyteče více krve, než z krávy při porážce.
20. Existují i zajímavější příběhy než on x ona v pořadí vztah, sex, krize, usmíření, sex, zvlášť když autoři vynechají políčka krize, či vztah.
21. Píšete li o drogách, znásilnění, homosexualita, prostituce, atd. je dobré si toho zjistit i něco víc. Třeba jen přesnou definici a základní informace o problematice. To co vám řeknou deváťáci, když s vámi jdou kouřit do podchodu fakt nestačí.
22. Možná bych mohl vypsat ještě stohy dalších absolutně nudných a nepřesných, nic neříkajících rad, nicméně nyní již řeknu jen jedno. Pište, ano, prosím, vždy to bude sloužit k zábavě a pobavení, ale jen v jednom z dvou možných případů se u toho ztrapníte.
Výčet naprosto chybných, neprofesionálních rad, které vemte za své, protože k nám se osvícenství ještě nedostalo a kvalita psaného textu se na tom projevuje. Text se zdá být často nudným, nezáživným, což je u mne, jak sami víte (a pokud ne, běžte to napravit) zcela normální, nicméně říká se, že pravda vítězí, nicméně není tak záživná jako lež. Mnohdy pravda bolí, zvlášť když píšete někomu do komentáře, co si o jeho povídce myslíte.
Napsal jsem li hloupost, naprostou kravinu, či nesrovnalost, vězte, že takové věci jsou na Wattpadu normální, nicméně já jsem alespoň ten, který je schopen toto napravit, bude li to v mých rukou. Pokud nic nenajdete, i tak napište komentář, ať nabudu pocitu, že to skutečně někdo sleduje.
Je zde také nepatrná šance, že rady shledáte užitečnými, stane li se to, neváhejte a rozešlete to do celého světa, napište těm, které mne vlastními chybami inspirovali. Může se stát, že jim to zajistí kvalitu, nicméně se stane, že mně to zvýší views a to už se přece vyplatí.
Takže neváhejte, sdílejte mezi autory, autorkami, Vadimem a mnoha dalšími zvířaty...
....ty vole, co jsem to zase napsal...
ČTEŠ
Lži, polopravdy a krutá realita
FanficOna je milující On je černý Ona je vášnivá On je... ale do kelu, takto začíná více příběhů, než je v Německu běženců. Co zvolit nějaký sušší popis než tento, který o hlavním ději nevypovídá ani za mák. Vlastně takto nejen že začíná většina povídek z...