Bab 1

193 14 3
                                    

Kringgg!!! Loceng menandakan waktu rehat sudah tiba.. semua murid berebut rebut ke kantin untuk memenuhkan ruangan perut mereka..

"Akak, jom pergi ko-op nak?" Soal liyana

"Jom la.. malas la nk g kantin.. panjang barisan tu bkn main lagi.." balas iqa

Liyana dan Iqa bukannya adik beradik ttp mereka rapat seperti adik beradik.. Iqa form 4 Liyana pulak form 3.. mereka rapat sangat sampaikan ramai org kecam diorang ni lesbo..

Diorang ni sokalah asrama so tak pelik la kalau nampak diorang ni slalu lepak skali..

Selepas beli makanan kat ko-op

  "Banyaknye beli nk bg sape?"soal liyana.
 
  "Nak bg kat your crush la" sakat Iqa..

  "Eeee.. saya x de relay pape pun ngn khairil tu" balas liyana

  "Eh org x ckp pun nama khairil dia dh tau.. wow hebat" sakat Iqa lagi sambil ketawa di hujung kata.

  "Eee akak ni ske cari pasl."bls Liyana separuh merajuk

  "Elelele.. x pe xpe nanti akak suruh khai pujuk" kata Iqa

  "Eeeee.. akak!!" Balas Liyana sambil memukul lembut lengan Iqa.

Seorang lelaki berbaju biru, tinggi, hensem lalu di hadapan mereka berdua..

  "Khai, nah ni makanan yg kau pesan" kata Iqa sambil menghulurkan sebungkus roti dan sekotak air minuman teh bunga.

  "Ouh thanks Iqa" balas Khairil dengan senyuman yg manis.. "kay la aku ade keje jap.. nanti jumpa kat kelas tau.." sambung Khairil lagi.. lalu memandang Liyana di sebelah Iqa..

  Khairil memberikan senyuman yg manis dan mengenyitkan mata kanan nya kepada Liyana.. Liyana terdiam.. dalam hati dh berbunga bunga dh..

  "Hey suke la tu.. " tegur Iqa.. mana x nye.. x lepas mata liyana memandang khairil menuruni anak tangga.. huishh angau angau..

  "Eyy mana ade la" balas liyana dengan muka yg merah persis tomato..

  "Hahaha, ingat akak x nampak ke ape dia buat kat kamu tadi?" Perli Iqa.

  "Ehh dh la.. ade lagi 5 minit je nk habis rehat.. jom la balik kelas cepat" dalih liyana.

  "Eh pandai tukar topik an?"perli iqa..

Mereka lalu di hadapan bilik guru dan terdengar..

Penyampai berita : Di sini melaporkan bahawa wabak virus telah mula merebak.. ini menyebabkan manusia menjadi mayat hidup atau mudah dipanggil dengan panggilan zombi. Jadi sesiapa yg berada di luar rumah sila masuk ke dalam rumah dan berlindung. Apa apa perkembangan terkini kami akan sampaikan melalui berita dengan secepat mungkin.

   Semua guru yg melihat berita itu terkejut. Bilik guru mula menjadi riuh rendah.. suara risau, resah, takut dan macam macam lagi mula memenuhi segenap bilik guru.

Antidot Zombie √Where stories live. Discover now