Bab 2

110 12 0
                                    

   Liyana dan Iqa berpandangan sesama sendiri.. perasaan terkejut, takut dan macam macam mula menyelubungi perasaan mereka.

  "Kak, betul ke berita tu?" Soal liyana dlm ketakutan

  "Entah la, akak pun x pasti.. tp kalau dh masuk berita ni mmg comfirm betul..." balas iqa.

  "Akak, ape kita patut buat sekrang?"soal liyana.

  "Akak x tahu.. tp yg psti jgn bg tahu sesiapa pasal ni.. hanya kita je yg tahu." Pesan Iqa.. "dh jom kita pergi nanti cikgu perasan yg kita kat sini" kata iqa lagi..

  Langkah kaki mereka laju diatur.. tiba tiba mereka terserempak dengan khai.

  "Khai! Sini jap" panggil Iqa

  "Kenapa ni? Asal cemas semacam? Ade berita pape ke?"soal Khai bertubi tubi..

  "Tadi kami lalu depan bilik guru.. pastu kami terdengar berita.. berita tu ckp ade satu virus ni tgh merebak ke seluruh negara.. dan virus tu virus zombi.." kata Iqa separuh berbisik takut nanti ade pulak yg dengar perbualan mereka.

  "Hah?? Virus zombi?" Soal khai.
"Ya aku ade dengar jugak berita ni pagi tadi.. aku bukak radio kat dorm pastu dia ckp benda yg sama.. tp first first ingat benda lawak tapi bila dh dengar kali ke-2 ni.. rasa takut pulak" katanya lagi.

  "So ape kita nk buat sekrang??"soal liyana yg sedari tadi membisu..

  "Kata macam ni.. kita relax dulu.. kita tunggu je arahan cikgu.." kata khairil.

  "Okey" balas liyana dan Iqa serentak.

Tiba tiba..

  "Perhatian kepada semua murid.. anda diminta untuk pulang ke asrama masing masing.. di sebab kan kita mempunyai masalah.. jadi anda diminta untuk pulang je asrama sekrang juga.. arahan Cikgu Norman."

Satu pengumuman itu sahaja mampu membuatkan satu sekolah bising.. hairan mereka kenapa tiba tiba sahaja cikgu menyuruh mereka pulang ke asrama..

  "Okey skrang kita nk ikut ke arahan tu?" Soal liyana.

  "Aku rasa baik kita stay kat skolah je.. sbb aku rasa x sedap hati la.." cadang kahiril

  "Wait.. kita x boleh buat mcm tu." Kata Iqa.

  "Knp?"soal khairil.

  "Okey kita balik asrama dulu.. kita bawak sikit barang.. something mcm makanan.. tp bawk skit je.. bwk satu beg.. dan x silap aku korang simpan bawak fon kan?" Kata Iqa. Khairil dan Liyana hanya mengangguk menandakan ya..

  "Ouh ye.. khai jgn lupa bawak radio skali.." pesan Iqa.

  "Okey, nanti kita jumpa kat stor belakang dewan.. pukul 11:15." kata Khairil..

Liyana dan Iqa balik ke aspuri dan khairil balik ke aspura..

Mereka mengemas barang barang mereka dan menukar baju.. mereka membawa sekali baju salinan.

Maaf kalau pendek.. maklum la baru first time buat novel..
Semoga terhibur dengan novel ni.. nanti support la saye ye..

Antidot Zombie √Where stories live. Discover now