•05

127 22 14
                                    

Di Kantin

Ketiga beradik Jung tu masuk dalam kawasan kantin dan pergi dekat gerai.

"Adik nak makan apa?" Tanya Hoseok sambil pandang aku.

"Korang Nak minum apa?" Tanya Jaehyun pulak.

Aku mula pikir nak breakfast apa pagi ni

"Adik ... Nak minum milo and... Macam biasa lah my butterscotch!" aku senyum pandang dua abang kesayangan aku ni.

Jaeseok dah senyum geleng kepala. Tau sangat!

"Ouhh okay biar oppa belikan air , ha hyung nak air apa?" Jaehyun tanya hoseok pulak

Aku pandang hoseok

"hot Chocolate , ha kau nak makann apa? " hoseok tanya jae pulak .

"Jaee... Nak makan... Um...Ermm... Aaaa" jaehyun fikir

"Woi cepat ah" hoseok dengan aku dah buat muka rempeyek.

"Mee goreng lah... Okay Jae nak pergi beli air kay" jaehyun terus jalan pergi gerai hujung sambil masukkan tangan dalam poket. capai duit.

Hoseok dengan aku pandang jaehyun pergi dan aku pandang hoseok balik

"Adik nak beli roti kan? Oppa nak pergi beli mee & mihun goreng kejap dekat gerai sana" hoseok tundingkan jari dekat gerai yang ada lampu liplap macam club tu.

Tak tau la tu gerai makanan ke club. Makcik kantin tu pun dah lilit lampu atas kepala.

Aku angguk dan dia terus pergi. Aku keluarkan duit yang cukup dengan harga roti yang aku nak beli tu.

Aku nak capai roti butterscotch favorite aku tu. Tapi bila aku dah grab roti tu ada satu tangan ni rampas roti yang aku pegang.

Aku pandang orang yang pegang roti tu jugak.

"Aku pegang dulu!" Aku rampas balik roti tu.

"Eh kau aku yang dapat dulu lah!" Dia tarik roti tu.

"Tapi aku yang sampai dulu kat gerai ni! Takde ni aku punya!" Aku tarik roti tu balik

Roti pulak tinggal satu je. Makcik ni tak restock butterscotch

"Ah kau! Aku nak makan roti ni. Lagipun aku ni senior  so please!"

Aku pandang dia tajam. Eh mamat ni aku celup kepala dia dekat dalam minyak panas tu kang. Jadi kepala goreng tepung. Menu special untuk harini.

"Lantak kau la kau ni senior ke pakguard ke pakcik cleaner ke kesah apa aku!? . Aku sampai sini  dulu! Aku yang pegang roti ni dulu! So ni aku yang punya!" Aku tengking dia

"Kuang-"

"Eh kamu berdua jangan lah gaduh pasal satu roti ni je. Ada lagi roti lain" ahjumma gerai tu mula nak leraikan pergaduhan kami.

"Taknak! Saya nak jugak roti ni!!" Aku tetap nak.

Ahjumma tu terus diam dan pergi belakang. Takut

"Yow apahal bising ni?" Monsta x datang dekat kitaorang dan diri dekat 'member' dia tu.

"Adik kenapa ni?" Jaehyun dengan hoseok pun datang kat kitaorang diri sebelah aku lepas dengar bunyi  bising.

Kawad Si Senior | 채형원Where stories live. Discover now