Harini Hoseok pergi sekolah sebab ada test. Form5 kan.
Jaehyun dia still jaga Hyunji. Harini dia dah boleh discharge.
"Opppaaaa!!! Lapaaaaa!!!" Hyunji gigit selimut sambil baring kat katil tu.
Hyunji tengok je Jaehyun yang tengah kemas barang dia. Haihh bisu ke abang aku ni?
"Oppaaa"
"Ye sayang nanti lepas discharge kita pergi makan. Makan la kedai dengan tokey² tu skali" Jaehyun gelak pelan akhir². Dia zip beg
Hyunji cebik pandang abang dia. Dia selubung dengan selimut. Perli je tau.
++
Semua tengah salin nota yang ada dekat papan putih. Boleh tahan banyak lah.
"Weh kau free tak?" Shownu tanya Jooheon kat tepi.
"Tak , aku mahal"
Shownu dah ada nawaitu nak pukul je si Jooheon ni. Dia jeling dan tutup buku nota.
"Okay takyah sentuh Xbox aku"
shownu bangun pergi hantar buku bila dia dah siap.
"Alaaa! Aku gurau je lah!! Ye aku freee!! Asal?" Jooheon bangun pergi depan dapatkan Shownu.
Sambil tu dia hantar buku skali. Tetiba rasa diri ni murah pulak hm.
"Tau takut"
Cikgu Yoora kemas buku buku dia. Sambil tu dia pandang anak murid dia sekilas. Ish ish ish
"Hantar buku cepat , nanti kamu , Shownu hantar buku ni dekat meja saya , kamu semua boleh keluar rehat sekarang"
++
"MY JEIHOBBB!" suga peluk Hoseok macam Hoseok ni mati hidup balik.
Semua jalan tuju kantin.
"Weh adik kau macamana sekarang ?" Soal Taehyung.
Hoseok selup tangan dia dalam poket
"Hmm dia dah boleh discharge harini , tapi tulah dia still kena pantau. So jaehyun yang jaga"
Semua diam dan angguk
"Untung Hyunji dapat abang macam korang , yang boleh jaga dia, aku harap nanti ada orang boleh jaga dia macam korang en" Jin dekat tepi bersuara , betul apa yang Jin cakap.
"Itu je yang aku mampu buat tuk tanggungjawab aku. Aku harap macamtulah. Ada orang boleh jaga macamana aku dengan Jaehyun jaga. Tapi kalau boleh aku tak nak adik aku lepas kat sapa² aku sayang dia weh aku takut"
Jungkook tepuk bahu hoseok
"Lambat laun nanti dia kena lepas dari jagaan kau jugak. Dah dah kita nak makan emo pulak semua"
Semua gelak dan gelengkan kepala. Drama apakah sebelum makan ni?. Bts start lari pergi kantin.
++
3:00 petang
"RUMAH MERAH BERKUMPUL!!"
Semua berpusu pusu masuk padang. Ada yang dah terkinja kinja ada yang macam nak mati pun ada.Aku peratikan rumah merah dan betulkan barisan diorang. Haih dah besar panjang pun tak reti nak beratur elok elok.
"Chae Hyungwon ahh!" Jerit sir Siwon
Aku toleh belakang. Aku nampakk Sir lambai tangan panggil aku. Aku cakap kat Minhyuk suruh dia handle team.
Aku berlari kat Sir. Dia tarik aku pergi tepi. Panas.
"Ni ada senarai untuk barang barang rumah merah. Maskot. Khemah dengan pakaian perhiasan masing masing. Awak beli ni waktu raptai kawad minggu depan. Guna kereta saya" sir Siwon hulur beberapa kertas dekat Hyungwon.
"Saya?" Aku teragak agak nak ambik kertas tu. Dah takda orang lain ke apa?
Sir tepuk bahu aku.
"Ye , awak kan captain so apa salahnya. Beli cantik² tau biar rumah kita juara tahun ni" Sir senyum dah pergi dekat khemah.
"Haih.. Dalam banyak manusia dekat rumah merah tu kenapa aku? Kenapa dia je tak beli sendiri? Hm nasib kau lah wonie"
Hyungwon lari pergi kelas dan simpan kertas dalam beg.
++
"Weh bila cadang nak main Xbox ni en apa kata kita pergi beli kudap kudap. Boleh jugak isi perut. Nak?" Wonho ikat tali kasut dia. Diorang semua datang rumah Wonho nak ambik dia la konon.
Padahal satu taman je.
#bestfriendtillLianglahad
"Boleh gak , jom ah borong kedai Uncle Hiapsheng tu sian aku tengok dia. Dia nak angkat satu tin susu tu pun terketar ketar aku tengok" kihyun gelak bila cakap pasal tokey kedai tu. Haih macam macam
"Dia tu patut duk rumah je buat ibadat. Kubur dah send email" Hyungwon main dekat ikan Wonho kat aquarium
"HAHAHAHA TAK BAIK WEH KITA KENA HUSNUZON"
++
"UNCLE HIAPSHENG KAMI DATANG"
Semua meluru masuk kedai tu kecuali Hyungwon.Dia tengah layan fon kejap dekat luar. Ada benda yang dia balas.
"Awwwuu halmeoni Wonie ni haha" dia simpan fon dalam poket nak masuk kedai.
"Jap adik ... oppa lupa nak order makanan tuk Hobie dengan mama la tuk makan malam tunggu jap eh" Jaehyun kusutkan rambut Hyunji dan lari masuk balik dalam restaurant.
"JUNG YOON OH!! PABOYA!!!! aish!! Tadi taknak order. aduhh.. nasib lah aku dapat abang camni" Hyunji betulkan rambut dia. Dah macam hantu kak lemah je. Bukan typo k.
"Eh tu .. Bukan budak rumah merah yang selalu ponteng kawad tu ke? Dia buat apa kat sini? Sekolah tak pergi kawad tak datang tapi boleh pulak merayap" Hyungwon peratikan Hyunji.
"Hoi budak ponteng kawad"
"Woihh!" Hyunji pusing belakang. Siapa pulak nak aku arwah petang petang ni?
"Mentadak sunbaenim?"
"Apa kau panggil aku? Menta-"
"Eh tak tak , terkejut tadi" Hyunji ketap bibir , aduh mulut ni tak boleh control ke.
"Ehem! Lantak lah , ha ni .. Kau keluar sana sini boleh pulak? Sekolah tak datang kawad tak datang. Kau ni memang suka ponteng ke apa? Kau tak rasa teruk ke budak kelas 1st macam kau perangai macamni? Merayap sana sini. Tak malu junior tengok? Kau-"
"Aku ada sebab sendiri , thanks" Hyunji terus masuk dalam kereta.
Jaehyun yang dah dapat order dia tadi terus pergi dekat kereta.
"Eo? Hyungwon? Kau buat apa kat sini?" Jaehyun senyum sapa hyungwon.
"Ehm takda apa , aku datang ngan Mox tadi. Diorang ada kat dalam kedai tu" Hyungwon senyum nipis dan tunduk.
"Aku pergi dulu , annyeong" jaehyun pun bertolak dengan Hyunji.
Hyungwon cuma tengok je kereta diorang pergi
++
"O-oppa.. adik n-nak balik"
"Kan kita nak pergi pharmacy? Kenapa ni adik? Adik ok tak!? Kenapa nangis ni?" Jaehyun terus stop kan kereta tepi jalan.
"Tak-takda apa. adik nak balik ju-jumpa mama. Inhaler ada sa-satu tadi hosp bagi"
"O-okay"
YOU ARE READING
Kawad Si Senior | 채형원
Fanfiction[ status : HIATUS ] ____________________________________ Semuanya bermula dari angkara KAWAD ____________________________________ Alkisah tentang Seorang ketua pasukan Rumah Merah dan Seorang perempuan yang mempunyai pe...