POV Jana
wat moet ik nu zeggen. misschien moet ik maar de waarheid vertellen. ik ga naast Jarne op mijn bed zitten.
"Jarne, ik ben een vampier."
ik zie dat hij schrikt. hij wil naar de deur lopen maar ik kan hem nog net op tijd tegenhouden. ik doe snel mijn hand op zijn mond voor hij begint te schreeuwen.
"ik doe je niets. daarom was ik hier ook niet. ik was gaan eten."
"sinds wanneer ben jij een vampier?"
ik hoor aan zijn stem dat hij bang is.
"sinds gisteren. zeg wel niets tegen mama en papa, alsjeblieft."
"oke, ik zeg het tegen niemand."
ik wil hem een knuffel geven maar hij duwt me van hem af.
"ik doe je echt niets. je bent mijn kleine broertje. vertrouw me."
hij komt naar me toe en knuffelt me. er doet iemand de deur open.
"Jana, heb jij ... ah, hij is hier. komen jullie eten."
papa doet de deur weer toe.
"wat ga je nu doen? of lust je normaal eten?"
"nee, gisterenmorgen probeerde ik het maar dat smaakt echt vies. ik doe het wel onopmerkelijk weg."
ik en Jarne gaan naar beneden.
"ik en Mama moeten nu al vertrekken naar ons werk. jullie boterhammen liggen op tafel. Jana, doe jij Jarne naar school?"
"is goed papa."
yes, nu kan ik mijn boterhammen gewoon weggooien zonder dat iemand het ziet. Mama en papa gaan naar buiten en ik ga bij Jarne aan tafel zitten. als we klaar zijn breng ik Jarne naar school.
"niets vertellen hé, aan niemand."
Jarne knikt ja en loop de speelplaats op. ik loop verder naar mijn school. de bel gaat juist als ik de schoolpoort binnenstap. ik ga naar mijn rij en ga naast Merel staan.
"voel je je wel goed? je ziet zo bleek."
"ik voel me prima."
de leerkracht is er dus we lopen naar de klas. de lesuren vliegen traag voorbij. het is nu middag, dus ik en Merel lopen naar de eetzaal. we zetten ons ergens neer. Merel neemt haar boterhammen.
"heb jij geen boterhammen mee?"
"heb niet zo een honger."
wat zie ik daar nu aan de andere kant van de eetzaal?
"ik moet even daarheen."
"oke, ik wacht hier wel."
ik ga van tafel en ga ernaartoe.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
wat zou ze gezien hebben?
ik heb dit hoofdstuk te danken aan dropdeadpanda. ik weet dat er nog niet ingekomen is wat je had voorgesteld, maar dat komt nog. belooft.
little_reader1998 :p
JE LEEST
Vampire secret
VampiroJana is een doodgewoon meisje van 17 jaar. tot wanneer haar ouders en kleinere broer voor een week naar zee bij tante Linda. maar dan kwam Jonas, en die veranderde de rest van haar leven.